Gå til innhold

Den ene CPU kjernen er 70 grader! hjelp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje ligger kjølepastaen litt dårlig fordelt?

 

Min E6400 overklokket kan være noe rundt 70 grader, +/- 5, husker ikke helt nøyaktig, men da ligger begge kjernene ganske likt. Syntes at det er innen rimelighetens grenser, men man bør ikke ha det stort høyere. Dessuten så pleier man ganske sjeldent å ha 100% load i lengden.

 

Hvilket program måler du med forresten?

Lenke til kommentar
Kanskje ligger kjølepastaen litt dårlig fordelt?

 

Min E6400 overklokket kan være noe rundt 70 grader, +/- 5, husker ikke helt nøyaktig, men da ligger begge kjernene ganske likt. Syntes at det er innen rimelighetens grenser, men man bør ikke ha det stort høyere. Dessuten så pleier man ganske sjeldent å ha 100% load i lengden.

 

Hvilket program måler du med forresten?

 

Jeg måler tempen med everest og jeg stresser CPU med OCCT.

 

btw... når når jeg allerede er i gang.

 

jeg har klokket min q6600 til 3.2 ghz og som sagt ligger CPU på 60 grader full load.

hvis jeg får styr på den ene kjernen slik at den blir 60 grader sånn som de andre. tror dere jeg klarer å få den opp i 3.6 ghz uten at den blir alt for varm?

Endret av yngvenot
Lenke til kommentar

Ok. Everest pleier å gi ganske nøyaktige målinger.

Har du overklokket prosessoren? Har du en standardkjøler?

 

Hvis alt er uklokket så synes jeg at det er kanskje litt varmt, men om det er med standardkjøler så er det vel kanskje innenfor normalen. Siden det er bare en kjerne som ligger høyere temperaturmessig i forhold til alle andre så kan du jo prøve å montere kjøleren på nytt og bytte kjølepasta (passe på å ha den jevnt).

 

 

EDIT: ok, du har altså overklokket noe, da er det kanskje ikke så rart. Men som jeg har nevnt, prøv å montere kjøleren på nytt. Om du snur den og fester kjøleren den andre veien og temperaturen på en annen kjerne blir høyere enn på de 3 andre så er det nok kjøleren som er skjeiv bare.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar
Ok. Everest pleier å gi ganske nøyaktige målinger.

Har du overklokket prosessoren? Har du en standardkjøler?

 

Hvis alt er uklokket så synes jeg at det er kanskje litt varmt, men om det er med standardkjøler så er det vel kanskje innenfor normalen. Siden det er bare en kjerne som ligger høyere temperaturmessig i forhold til alle andre så kan du jo prøve å montere kjøleren på nytt og bytte kjølepasta (passe på å ha den jevnt).

 

 

EDIT: ok, du har altså overklokket noe, da er det kanskje ikke så rart. Men som jeg har nevnt, prøv å montere kjøleren på nytt. Om du snur den og fester kjøleren den andre veien og temperaturen på en annen kjerne blir høyere enn på de 3 andre så er det nok kjøleren som er skjeiv bare.

 

som sagt ja, så har jeg klokket til 3.2 ghz og da ligger CPU på 60 grader load. Tror du jeg kommer opp i 3.6ghz? uten at den kommer over 70 - 75 grader

Lenke til kommentar
Det er ingen fasitsvar på. Bare å prøve og se.

Men som nevnt, bytt kjølepasta, sjekk at kjøleren er skikkelig festet.

 

Ok... tusen takk for hjelpen. :)

 

har faktisk en ubrukt kjølepasta som jeg kjøpe til viften min, men jeg fikk med kjølepasta i viften, så jeg hadde 2. og da endte det opp at jeg brukte zalman sin kjølepasta istedet for "OCZ Freeze Extreme Thermal Kjølepasta" som de kaller det på komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...