Gå til innhold

acer aspire one a150 eller asus eee 1000h? (og a110)


iskya

Anbefalte innlegg

Lider valgets kvaler...

Acer aspire one a150 er billigst, men har samtidig bare en 8,9" skjerm og et 3cellers batteri, mens asus eee 1000h har 10" skjerm og 6cellers batteri. Hvordan blir forskjellen i praksis?

Har tenkt å bruke den som en sekunder laptop (har en 17" laptop hjemme som fungerer som stasjonær), til å ha med på forelesninger/jobb/rundt omkring.

Er asus eee 1000h verdt så mye mer penger pga skjermen (og batteriet)? Synes den blir litt dyr for meg, og lurer derfor på om hvordan a150 er å jobbe med over lengre perioder. Kommer uansett til å bruke ubuntu/annen linuxdistribusjon, med open office.

Er jente med små fingre, så tastatur er uansett ikke noe problem for meg.

Har også sett litt på a110 pga prisen på 2000kr. Hvordan blir den i forhold til a150? har lest noen steder at ssd-disken gjør den treg, stemmer det? At standardutgaven har 512mb ram spiller ingen rolle, da jeg evt. vil kjøpe den med 1gb ram..

 

Hmmm, hvilken bør jeg velge? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eg tenkte på 110 også, men klarte skrape isammen litt mer penger så imorgen blir det aspire one 150 på meg:)

tror størelsen på pcen 8,9" og 10" er ca likestor bare at skjermen fyller ut mer av rammen rundt skjermen lissom.

viss disken på 110 er på samme måte som asus 900 som eg har hatt ein kort periode så opplevde eg at det hang seg lissom 4sec ca før den åpnet programmene og sån så va litt treg i reaksjonen.

men du som skal bruke linux? så funker jo sikkert 110 versjonen greit vil eg tro.

men har sett youtube videoer av folk som har instalert xp på 110 versjonen og dem synest det går ganske greit.

men plassen på dem er jo ikke all verdens om man skal ha litt filmer og musikk på den og kansje noen små spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...