Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne et smalt skjermkort. vil ha god ytelse. Radeon vs Nvidia.


MysticoN

Anbefalte innlegg

som dere ser fra min signatur har jeg en Shuttle pc, så det er litt trangt når det kommer til skjermkort.

 

Lengden har ikke så mye å si, men det er hvor breidt kortet er som er problemet.

 

Har sett litt på Radeon kortet, har snakket med komplett og de kunne bekrefte at dette skulle passe.

men så også at Nvidia har et kort som kanskje er like bra vist ikke bedre.

 

Så der har dere problemet mitt, vil ha ytelse men kan seff ikke velge fra øverste hylle, ber også om at vi tenker litt på hvor mye Watt skjermkort drar, har vel ikke all verdens psu på shuttelen min. tror det er 400W.

 

Så hva anbefaler dere meg, har lest mye bra om Radeon kort, men har aldri selv eid et. har alltid vært fast nvidia bruker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4850 kortet er nok en del sprekere enn 9800 GTX, og det er vel omtrent likt bygd som 4870, som jeg har, og det er rimelig tynt også ^^ Det eneste er at 400W PSU kanskje er i knappeste laget for 4850 kortet, mens 9800 GTX krever mye mindre. Gjorde et kjapt Google-søk, og dette var det første treffet, mens 9800 GTX tror jeg 400W skal klare, men det er søren ikke sikkert :hmm:

Lenke til kommentar
Om du har en litt dårlig 400w psu, så kan du også gå for et 4830 yter nesten like bra som 4850, og bruker mindre strøm, men jeg har klart fint å kjøre et 4850 på en ganske god 400w psu

 

HD 4830

 

test av 4830

 

4830 følest ikke rett, desuten så yter det Geforce kortet jeg tok med i første posten bedre enn 4830 i den testen.

 

Så blir enten 4850 eller 9800Gtx+

 

ironmartin:

kan godt ta å laste opp et bilde til deg, men blir ikke før helgen.

Lenke til kommentar

Kommer med et par bilder:

 

 

 

DSC01547.jpg

 

DSC01550.jpg

 

som dere ser fra disse 2 bildene er det trangt om plassen siden alt av kabler ut fra PSU samt IDE er plasert ALT for nært GPU.

 

Vist dere trykker på linken på skjermkortet mitt i signaturen ser dere at det er en slags "grid/netting" rundt viften på skjermkortet, dette måtte jeg fjerne for å få plass til det skjermkortet jeg bruker no.

 

 

 

IMG_0679.jpg

 

nokk av plass når det kommer til lengde på kortet.

 

 

 

DSC01552.jpg

 

til slutt litt info om PSU'en. 

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

PSU bildet er ufullstendig, du må ta med slutten av bildet, altså det som finnes lengst til høyre på klistremerket.

Du har 16A på 12V1 men hva har du på rail nr 2?

Kan sikkert regne meg fram til det, men er litt lat for det akkurat nå. :p

 

Ellers tror jeg du kan klare å cramme inn ett 2 slotters kort etter hva jeg ser ja.

Så lenge du passer på at kortet har "eksos" slik som 4870.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

eksos? tok ikke den, men stor nyhet vist jeg får plass til et 4870 kort. kommer helt ann på om PSU takler det no da.

 

Var en kabel samler som hindret meg i få all info fra første bilde, her kommer et bilde som skal være mer fullstending: 

 

 

 

 

DSC01553.jpg

 

 

 

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Der var det trangt indeed. Kanskje du kunne spart en halv cm ved å brette ledningene ut fra PSUen litt opp? Men uansett, hva med kortet som sitter i PCen? Hvor bredt er det i forhold til andre kort? Er det spesielt tynt eller noe?

 

Knipset et bilde av mitt eget da, som er et Powercolor 4870.

330375.jpeg

Er jo den forbanna kjølinga som stikker ut, som vel syns til tross for vifta like over, som jeg bare kjøpte fordi den kosta 50 kr. og som stort sett bare gjør pcen til enda mer jagerfly og lyse blått :p Men tilbake til saken. Tror egentlig ikke det kortet er så mye bredere enn det du har, så 4870/4850 hadde sikkert ikke vært en umulighet, men det spørs om du har Wattene på din side når det gjelder PSUen :hm:

 

EDIT: Rettet skrivefeil.

Endret av ironmartin
Lenke til kommentar
eksos? tok ikke den, men stor nyhet vist jeg får plass til et 4870 kort. kommer helt ann på om PSU takler det no da.

 

Var en kabel samler som hindret meg i få all info fra første bilde, her kommer et bilde som skal være mer fullstending: 

 

 

 

 

DSC01553.jpg

 

 

 

Eksos er mye rart, men kort og greit så kan du kalle det avgasser, men i dette tilfellet er avgassene varm luft som du vil ha bort.

Og med eksos så tenker jeg på skjermkort som skyter varm luft ut bak av kassa.

standard referanse kjøleren til 4870 er slik i allefall.

 

Ellers tror jeg det skal holde med Watt, i allefall sånn akkurat i ditt tilfelle, 16A på 2x 12V og med CPUen din stock...

Men 4850 klarer det i allefall skal jeg mene.

Lenke til kommentar

Men har vel egentlig kommet frem til at det blir et Radeon 4850 kort da, siden det fort kan bli trangt om plassen og har ikke all verden med watt (føler at det er grett å være på den sikre siden).

 

 

 

Men da, kommer det på hvilket kort jeg skal kjøpe da.

 

Har no det Asus Radeon HD 4850 jeg linket i første post.

 

1 Gb DDR3 minne

Klokkehastighet 625 MHz

RAMDAC-klokkehastighet 400 MHz

 

Gainward Radeon HD 4850 1GB GDDR3

 

1 Gb DDR3 minne

Klokkehastighet 700 MHz

RAMDAC-klokkehastighet 400 MHz

Frister mest siden det har vesentlig bedre klokkehastighet og er Gainward, har alltid likt de.

Men er litt skeptisk til størrelse, står heller ikke noe om det på komplett.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...