Gå til innhold

Sony på weben?


Anbefalte innlegg

Hei,

Sikkert et dumt spørsmål, men prøver likevel:

Fant den nye serien til Sony DCR TRV19,22,33 Sonys hjemmeside (tror jeg)en i USA (www.sonystyle.com). Her var det veldig billig. F.eks kostet TRV19 kun $600(4300NOK). (Veil. i Norge er 7500) Dette inkluderer frakt og veske til kameraet. Noen som har erfaring med kjøp fra utlandet? Hva med toll og mva? Noen måte å unngå det i så fall? Håper noen har noen innspill da jeg ikke har peiling på dette.

 

Jarl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veiledende på kameraet mitt dcr-trv 25 var 12000kr, jeg betalte 8500kr for det.

Så du finner det altid billigere enn veiledende, men nå er dcr-trv19 så nytt i norge at ikke alle billi steder har det.

 

Og hvis det koster 4300kr i usa, så vil det sikkert koste godt over 6000kr før det kommer frem til postkassa di, toll, mva frakt osv osv

Lenke til kommentar

har lest og høyrt at forbruker elektronikk skal vere tollfritt, blant anna på dinside.no . Men eg har aldri fått testa dette. Hadde vore gøy å funne ut dette sikkert, for då er no blant annet sony mykje billegare, iallfall når dollarkursen er så lav som den er no.

 

Nokon toll-eksperter her??:)

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg forstår artikkelen slik at det ikke er toll og særavgifter på videokamera ved import, men en må vel betale 24% norsk moms? Samtidig får en vel trekke fra den utenlandske momsen (f.eks 16% i Tyskland).

 

Jeg skulle gjerne også hørt fra noen som har prøvd dette for prisene er jo lavere i utlandet.

 

Det beste er vel å kjøpe et når en er på tur selv. Da må en selvfølgelig stoppe i tollen og betale den norske momsen... :D

Lenke til kommentar

Hei!

 

Det du må betale er frakt, moms og tollgebyr. (Men for din del var frakt inkludert)

(Tollgebyret er 120 kr)

Momsen er 24%.

(Hvis du skal trekke fra den "amerikanske momsen" så har jeg lest at den er på 8%)

 

Dvs: 4300 * 1,24 + 120 = 5500 (nesten)

 

Du må også sjekke at stedet der du skal kjøpe fra tar internasjonale bestillinger. Og hvis de gjør det, så er det som oftest mye stress å bestille.

Noen vil ha kopi av passet og minibankkortet, andre krever at du bestiller med American Express ++.

Forbrukerrådet sa at de ikke synes det hørtes trygt ut å sende kopi av minibankkortet og passet. Men Sony sin offisielle webside kan du sikkert stole på.

 

Tror det er alt...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...