Gå til innhold

Test: Enermax Modu82+ 625 W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enermax har valgt transformatorer som er 15 % sterkere enn hva strømforsyningen krever. I praksis betyr dette at strømforsyningen kan levere minst 15 % ekstra Watt, noe som igjen fører til at den effekten strømforsyningen faktisk leverer blir mer stabil.

 

Dette ser man mer og mer av nå for eks 1500W (1600w peak)

 

Skjønner egentlig ikke at man kan ha en 500W idag da et skjermkort kan spise 300W alene.

Selv om pcen slår seg på så er det ikke å putte under en stol at det er mange erfaringer her inne at en oppgradering til 800W+ ga en bedre fps osv selv om pcen kjører spill med begge.

Lenke til kommentar

Enermax har et vel og bra rykte, men ikke for prisen sin skyld. Ventet en stund på at Modu82/Pro82 skulle komme til Norge, men har ikke sett noen butikker føre dem enda.

 

Skjønner egentlig ikke at man kan ha en 500W idag da et skjermkort kan spise 300W alene.

 

Tjo, men det gjelder jo for skjermkort med to GPUer. Dagens kort med en GPU spiser kanskje fra skarve 20W til "akseptable" 130W. Monstre som HD4870X2 og GTX295 kan komme opp i 300W i verste fall, men folk som kjøper slikt vet som oftest at de må ha en PSU sterkere enn 500W.

Lenke til kommentar
Hvis vi tar en nærmere kikk på elektronikken finner vi først to 220 uF-kondensatorer, ratet til 400 V og 85°. Kondensatorene er laget av Nippon Cemi Con, et av de mest pålitelige merkene fra Japan.

Hehe.. tror han som skrev denne testen burde sjekke opp de kondensatorene litt bedre, syns jeg så en Fuhjyyu kondenstor der (den sorte), et svært tvilsomt merke etter mine erfaringer. Den er så absolutt ikke japansk men stammer fra Taiwan :thumbdown:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Hehe.. tror han som skrev denne testen burde sjekke opp de kondensatorene litt bedre, syns jeg så en Fuhjyyu kondenstor der (den sorte), et svært tvilsomt merke etter mine erfaringer. Den er så absolutt ikke japansk men stammer fra Taiwan :thumbdown:

Var det ikke Fuhjyyu på de eldre Mist 1000 watterne også?

 

 

Takket være Mist sin oppgradering av kondensatoren og diverse, så har det gått på bekostning av støynivået. Elendig.

 

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Hehe.. tror han som skrev denne testen burde sjekke opp de kondensatorene litt bedre, syns jeg så en Fuhjyyu kondenstor der (den sorte), et svært tvilsomt merke etter mine erfaringer. Den er så absolutt ikke japansk men stammer fra Taiwan :thumbdown:

Var det ikke Fuhjyyu på de eldre Mist 1000 watterne også?

 

 

Takket være Mist sin oppgradering av kondensatoren og diverse, så har det gått på bekostning av støynivået. Elendig.

 

Fuhjyyu finner man på flere av de eldre MIST revisjonene, disse hadde en grusomt høy feilrate. Skjønte ikke hvorfor du legger til kobling mellom kondensatorer og støy i spoilertaggen?!

Lenke til kommentar
Fuhjyyu finner man på flere av de eldre MIST revisjonene, disse hadde en grusomt høy feilrate. Skjønte ikke hvorfor du legger til kobling mellom kondensatorer og støy i spoilertaggen?!

Jeg har testet (Har) både den eldre 1000-wattern fra mist og den nyeste, og det geniale med den tidligere 1000-wattern var jo at den ikke gav lyd ifra seg, den nyeste har blitt oppgradert med både kondensatorere (Og av det jeg kan se, Design), men dette har isåfall gått på bekostning av støynivået. :)

 

Fordi jeg ikke ville rive opp nok en evigvarende Mist-diskusjon ;)

Lenke til kommentar
Hvis vi tar en nærmere kikk på elektronikken finner vi først to 220 uF-kondensatorer, ratet til 400 V og 85°. Kondensatorene er laget av Nippon Cemi Con, et av de mest pålitelige merkene fra Japan.

Hehe.. tror han som skrev denne testen burde sjekke opp de kondensatorene litt bedre, syns jeg så en Fuhjyyu kondenstor der (den sorte), et svært tvilsomt merke etter mine erfaringer. Den er så absolutt ikke japansk men stammer fra Taiwan :thumbdown:

 

Ja vist. Bra sett.

 

Kan ligne litt på en MK-series, som er spesifisert til 85c.

Lenke til kommentar
Som jeg har sagt så mange ganger før så har Sindre-Alexander her på forumet kjørt 2 stk 4870X2 på sin Corsair 620 watt'er.

 

Det fungerer ja men man får bedre resultat med en 800+

Det som er poenget og ikke hvor lav man kan ha

 

 

Bedre ytelse med større PSU?

 

Hvordan forklarer du det?

 

Et skjermkort kjører så vidt jeg vet samme klokkefrekvens helt til spenningen synker under et vist punkt, da slår det seg av eller krasjer.

Noe nytt som er skjedd på skjermkortfronten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...