Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får Ikke Formatert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal formatere en "skole-pc" for en kompis av meg, men får da ikke startet opp windows cd'en i bios. Den derre bios menyen er forresten passsordbeskyttet hvis det har noe å si.

Kan noen hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke starte opp cden i bios, hvis det ikke kommer opp "trykk en tast osv." når du slår på pcen, må du inn i bios og sette cd-romen øverst i boot-rekkefølgen.

Alternativt kan du laste ned killdisk og kjøre et run, da forsvinner ALT på harddisken, dvs. at hvis vedkommende har to partisjoner, en til windows og en til dokumenter på samme HDD, vil begge forvinne! Da vil du få til å boote fra cd-rom selv om du ikke har vært i biosen og endret på boot-rekkefølgen.

Skrevet

Admin på skolen har nok gjort det meste for at ikke ungdommene skal tukkle med pcn vis det er skolen han har fått den ifra

Skrevet (endret)

Hvis du har mulighet til det, skru ut harddisken og plugg den i en annen pc og formater derfra. Det virker som den enkleste løsningen slik som ståa er nå.

Endret av ^fmj
Skrevet

er dette en slik "jeg-har-fått-tak-i-en-billig-stjålet-pc-men-vet-ikke-hvordan-jeg-skal-bruke-den"-tråd?

Det ringer iallefall noen varselbjeller hos meg med tanke på så mange innbrudd det er på skoler rundt omkring.

Kanskje du kan skrive ned hva slags type pc det er, evt serienummer og evt hvilken skole den tilhører..... :innocent:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...