Espein Skrevet 15. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 Heisann. Vurderer å kjøpe en Opel Omega, 1994 modell, som har rulla 277 000 km for 5000,- Har mottat en del bilder og den ser veldig fin ut. Den er avregistrert pga. den ikke har blitt godkjent, kun eu sjekka med feil. Eierene som har den nå skal selge den fordi de har kjøpt seg en Volvo 77 modell(!!!) og har ikke råd til å fikse Opeln fordi: Det som må skiftes er: Fremseklosser framme (800 kr) Hjullager bak (700 kr) Toppakning (600) Opel Verkstedet skulle ha 7000 for å skifte klosser og lager, og 12000 for å skifte toppakning. Jeg selv har fått pris på å skifte toppakningen for 2000 kr hos en bekjent. Hva skjer om man kjører for lenge med ødelagt toppakning forresten? Så alt i alt blir det: 5000,- for bilen med defa varmer og 2 ekstra sett med hjul. 2000,- for skifting av toppakning 2000,- i deler. (eks arbeid av bremserskift og hjullager skift) 300,- for eu sjekk --- 2700,- i årsavgift. 1400,- omreg. 600,- for forsikring (1 mnd) Totalt blir det rundt 14000 for alt. De har blandt annet skiftet; registerreim, vannpumpe, radiator, eksosanlegg, olje+filter... Er dette verdt det, hva synest dere? Legger ved bilder: Bilde 1 Bilde 2 Bilde 3 Bilde 4 Bilde 5 Bilde 6 Bilde 7 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 mye erfaring med omega, og dette er ganske vanlige feil... men pass deg for rust innerst i motorrommet nær torpedoveggen og i hjulbuene og da alltid se i kantene på dørene Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 ... og rust rundt innfestingen (sveisene) til dempertårnene foran. Lenke til kommentar
AstraGSI Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Omega er supre biler det har hatt 2stk og har bare positvie erfaringer. Det virket som et greit kjøp dette tilogmed med de feilene og kostnadene for å få fikset dem. Angåede toppakningen ville jeg ikke tatt risket å kjøre for lenge med den, Da vill det komme mye vann i oljen og det kan fort føre til totalt ubrukelig motor. Lenke til kommentar
John1989 Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 Omega er fin bil. Kjører rundt på en 91-modell nå, og har enda ikke hatt noe større problem med den. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 hadde selv 89 mod som gikk 500000km før den ble skrapa pga rust, nå har jeg 97 2,5l Lenke til kommentar
Espein Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Hei og takk for svar Har nå sjekket med carparts og de har komplett toppakningsett, hjulager bak, komplett bremseskiver og klosser for framme og oljefilter for 2600,- BRA PRIS!! Flere som har forslag til hva jeg evt. skal se etter? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 det var sabla billig!!!! sjekk under bilen, spesielt de små bøylene som holder oppe eksossystemet... ellers er det alt som beveger seg på interiøret... knapper, brytere, solskjermer... husk å få med alt av servicepapirer, slik at du kan se hva som er gjort... og finn ut fort som f når reg.reim og vannpumpe ble bytta sist Lenke til kommentar
Espein Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Om du leser første post har Opel Verksted skiftet reg.reim og vannpumpe nylig og eksosanlegg Men skal se etter det ja. Legger ved bilde av eu sjekken de hadde før jul på Opel Verksted Endret 20. januar 2009 av Espein Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 ser bra ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå