Gå til innhold

Deploye Vista via en enkelt DVD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i en liten bedrift hvor vi har endel pc'er som alle kjører Vista (utenom meg som kjører XP fordi jeg bestemmer). Problemet er at alle disse Vista-lisensene er lisenser som har fulgt med pc'ene etter som vi har kjøpt de.

Ting har begynt å balle seg litt på disse nå, og jeg ønsker å redeploye de. Altså nuke de helt og installere fra bunnen, uten å bruke recoveryplatene som var med.

Alle har lisensklistermerke med nøkkel under.

Går det an å laste ned Vista Business OEM-plater noen plass? Jeg har MSDN Pro abbonement, men jeg tror ikke OEM-nøklene vil fungere på en iso som er lastet ned fra MSDN.

Jeg kunne også tenkt meg å slipstreamet Office 2007, Foxit Reader og alle hotfixer, men det er vel et annet issue :)

Og til slutt, er det noen som har fått til å boote Vista installeren fra usb-pinne eller PXE boot ennå?

-C-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville kikket litt på WDS hvis jeg var deg.

Der har du funksjonene du er ute etter.

WDS

Burde ikke være noe problem og laste ned CD`er fra MSDN så lenge du laster ned OEM CD`er.(Mener du kan det).

Går fint ann å slipstreame Office2007 og hotfixes, Foxit Reader vet jeg ingenting om, men det går helt sikkert bra.

Skrevet

Vet ikke om dette hjelper deg noe, men;

Jeg kjøpte nylig 2 nye PC'er til jobben med Vista Business og 6 stk "Frittstående" Vista Business lisenser.

Jeg fikk 1 enkelt Vista plate med Volume-License-Key, for å installere de inntil 6 lisensene med mitt firmas nøkkel. Bak på DVD'en står det noe slikt som at det er mulig og lovlig å installere denne programvare på OEM maskiner med tilhørende produktnøkkel.

Som sagt, vet ikke om dette er det du leter etter eller ikke :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Så lenge man kjøper en maskin med oem lisens, så kan man bruke Volume lisensnøkkelen sin til å installere med. Det er selvsagt et krav at man skal ha "riktig" oem lisens. Altså business oem lisens og ikke basic feks. hvis man skal installere med business volumelisensen sin...

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...