Gå til innhold

Multicom - Ingen på jobb?


Anbefalte innlegg

Fikk svar i dag:

 

Jeg:

Hei du.

 

Har dere en løsning på problemet som er beskrevet her:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry12895722

 

En del som har problemer med at M740 ikke alltid starter opp sånn som den skal..

 

 

Mvh

NN

 

Svar:

Hei

 

 

Nei, vi er dessverre ikke sikker på hva dette kan skyldes på det nåværende tidspunkt.

 

Vi har en slik maskin med dette problemet inne hos oss nå, så vi sjekker ut saken og håper å finne problemet så fort som mulig.

 

Du kan forsøke å sende oss en e-post igjen i neste uke og høre hva vi har funnet ut.

 

 

Vennligst ta med all foregående korrespondanse når du svarer på denne e-posten.

 

Mvh.

NN

Teknisk avdeling

Multicom Norge AS

http://www.multicom.no

 

Da er de klar over at det er flere som har samme problemet, og det virker som de tar det serriøst.

 

Får håpe de finner en løsning på det =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan godt hende at Multicom har sitt på det tørre her hvis de ikke har levert operativsystemet du kjører med. Mange maskiner/operativsystem har store problemer med dvalemodus.

Når du skriver at du ikke får bilde hva mener du da spesifikt? (kommer du inn i BIOS hvis du vil?)I såfall så kan problemet være driverne til skjermkortet som Multikon heller ikke har ansvaret for hvis du bruker eget operativsystem.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Vista 64, instalerte selv.. Jeg får ikke noe liv på skjermen i det hele tatt og det er tilnæremet null rekasjon fra pc'en sin side.. Selvom jeg lar den stå en stund begynner den ikke å jobbe eller gi noen livstegn.. Feilen kommer både når maskinen har vært skrudd av og når jeg vekker den fra dvalemodus..

Lenke til kommentar
Det kan godt hende at Multicom har sitt på det tørre her hvis de ikke har levert operativsystemet du kjører med. Mange maskiner/operativsystem har store problemer med dvalemodus.

Når du skriver at du ikke får bilde hva mener du da spesifikt? (kommer du inn i BIOS hvis du vil?)I såfall så kan problemet være driverne til skjermkortet som Multikon heller ikke har ansvaret for hvis du bruker eget operativsystem.

O'really...

Det kommer ikke bilde i det heletatt, og det er ett problem som er Multicoms feil. Jeg er ikke noe suppehue, jeg studerer data av en grunn. Skjermen starter ikke at all når den slår seg vrang. Ikke BIOS splash engang

Lenke til kommentar
Det kan godt hende at Multicom har sitt på det tørre her hvis de ikke har levert operativsystemet du kjører med. Mange maskiner/operativsystem har store problemer med dvalemodus.

Når du skriver at du ikke får bilde hva mener du da spesifikt? (kommer du inn i BIOS hvis du vil?)I såfall så kan problemet være driverne til skjermkortet som Multikon heller ikke har ansvaret for hvis du bruker eget operativsystem.

O'really...

Det kommer ikke bilde i det heletatt, og det er ett problem som er Multicoms feil. Jeg er ikke noe suppehue, jeg studerer data av en grunn. Skjermen starter ikke at all når den slår seg vrang. Ikke BIOS splash engang

Som tidligere anbefalt så må du nok prøve å beskrive bedre ovenfor Multicom (samt ovenfor oss andre forumbrukere...) under hvilke situasjoner feilen forekommer samt hva du har gjort av egen feilsøking f.eks;

Virker den med ekstern skjerm?

Er det bare skjermen som er svart, mens disker booter tilsynelatende normalt?

Hvilket OS kjører du og har du riktige drivere?

Lenke til kommentar

Drivere er irrelevant da den ikke kommer så langt som å loade systemet...

 

PCen står av. Jeg trykker på på-knappen. Skjermen kommer ikke på og LEDen helt til venstre lyser som indikerer at PCen er på. Nei, skjermen kommer ikke på i det heletatt, ikke engang bilde fra BIOS. Virker heller ikke som resten av hardwaren skrur seg på, jeg hører iallfall ikke noe til den. Dvalemodus vet jeg ikke om den har problemer med, har aldri brukt det. Feilsøking som å koble til ekstern skjerm o.l. er Multicoms jobb og ikke min.

Endret av Gordion
Lenke til kommentar

Handla no pc greier der i november og . Dødsfrustererende, alt var på lager. tenkte dette var done deal og nå var det godpc på gang :) tok jo nesten en uke fra jeg bestilte til det gikk ut av lager (5 arbeidsdager) så det var lang venting ;P

 

Sån er det med små bedrifter som driver for hele norge, ikke altid alt er på skinner 24 /7. Ikke alle som har råd til robotsystem til 2 millioner som plukker hele døgnet

Lenke til kommentar
Drivere er irrelevant da den ikke kommer så langt som å loade systemet...

 

PCen står av. Jeg trykker på på-knappen. Skjermen kommer ikke på og LEDen helt til venstre lyser som indikerer at PCen er på. Nei, skjermen kommer ikke på i det heletatt, ikke engang bilde fra BIOS. Virker heller ikke som resten av hardwaren skrur seg på, jeg hører iallfall ikke noe til den. Dvalemodus vet jeg ikke om den har problemer med, har aldri brukt det. Feilsøking som å koble til ekstern skjerm o.l. er Multicoms jobb og ikke min.

Dvale/Sleep funksjonen kan av og til få maskina til å oppføre seg som din:

http://www.vistax64.com/vista-general/7594...zes-system.html

Mange bærbare har Hibernate/Sleep som standard...

Har du prøvd å tilbakestille BIOS til tidligere versjon?

Bytter rundt/fjernet RAM brikke®?

Fjernet alt tilkoblet ekstrautstyr?

Fjernet batteriet en stund?

Resatt BIOS?

Lenke til kommentar
Drivere er irrelevant da den ikke kommer så langt som å loade systemet...

 

PCen står av. Jeg trykker på på-knappen. Skjermen kommer ikke på og LEDen helt til venstre lyser som indikerer at PCen er på. Nei, skjermen kommer ikke på i det heletatt, ikke engang bilde fra BIOS. Virker heller ikke som resten av hardwaren skrur seg på, jeg hører iallfall ikke noe til den. Dvalemodus vet jeg ikke om den har problemer med, har aldri brukt det. Feilsøking som å koble til ekstern skjerm o.l. er Multicoms jobb og ikke min.

Å utelukke softwareproblemer som ikke dekkes av noen garantier eller reklamasjonsrett, som kan oppdages ved å bl.a. koble til en ekstern skjerm, er faktisk din jobb. Det er du som skal sannsynliggjøre produksjonsfeil når du reklamerer.

 

At du "studerer data" er fullstendig irrelevant for å kunne si noe om hvor god kunnskap du har. Om du studerer webdesign kan du fortsatt være fullstendig blank på feilsøking av hardware og software.

 

Nå kan det jo nevnes at samtlige som går på en eller annen form for skole "studerer data". Det å se på data, analysere dem og komme med en fornuftig tolkning av disse dataene er nettopp det et studie består av.

Lenke til kommentar
Drivere er irrelevant da den ikke kommer så langt som å loade systemet...

 

PCen står av. Jeg trykker på på-knappen. Skjermen kommer ikke på og LEDen helt til venstre lyser som indikerer at PCen er på. Nei, skjermen kommer ikke på i det heletatt, ikke engang bilde fra BIOS. Virker heller ikke som resten av hardwaren skrur seg på, jeg hører iallfall ikke noe til den. Dvalemodus vet jeg ikke om den har problemer med, har aldri brukt det. Feilsøking som å koble til ekstern skjerm o.l. er Multicoms jobb og ikke min.

Dvale/Sleep funksjonen kan av og til få maskina til å oppføre seg som din:

http://www.vistax64.com/vista-general/7594...zes-system.html

Mange bærbare har Hibernate/Sleep som standard...

Har du prøvd å tilbakestille BIOS til tidligere versjon?

Bytter rundt/fjernet RAM brikke®?

Fjernet alt tilkoblet ekstrautstyr?

Fjernet batteriet en stund?

Resatt BIOS?

 

Takk for linken, skal se på den :)

Har ikke rørt maskinvaren, kommer heller ikke til å gjøre det

oppdateringer til BIOSen er jeg usikker på hvor jeg finner, skal se på det i helga :)

Har ikke noe ekstrautstyr tilkoblet

Maskinvare har jeg ikke tullet med

Resatt BIOS har jeg gjort

Endret av Gordion
Lenke til kommentar
Sendte inn min bærbare PC som primært brukes til studie litt før Jul. Og den var hos Multicom 02.01.2009. De er en feil på den som jeg ønsker å reklamere på, men har enda ikke fått svar. Så jeg sendte en mail i går kveld som jeg ikke har fått svar på. Jeg har dessuten prøvd å ringt de flere ganger i dag helt til jeg får opptatt signal.

 

Det begynner å se svart ut, for jeg er veldig avhengig av maskinen på studie mitt. Jeg hadde også kontakt med Multicom rundt 09.01.2009 ang. låne-PC, men det avslo de blankt. Så her sitter jeg uten min bærbare datamaskin, noe som gjør hverdagen min svært vanskelig da jeg går Dataingeniør studie.

 

Noen som har hatt kontakt med Multicom support i dag? Virker som de har tatt dagen av..?

 

Andre erfaringer med Multicoms support mottas også med takk :)

 

 

Generelt har jeg hørt at Multicoms support er dårlig. Når noe først ryker så må man bruke evigheter på å få det godkjent og krangle seg til det. Jeg bestilte en gjenstand hos de. Over en måned etterpå fikk jeg mail om at de ikke har klart å skaffe den og hadde kanselert ordren min. Det er jo forsåvidt greit nok det, men dagen etterpå var samme gjenstand listet som "1 på lager" og 400 kr dyrere enn da jeg hadde bestilt den. Og vet du hva de sa: Bestill gjerne på nytt!

 

Jeg fant heller gjenstanden til 200 kr billigere et annet sted. Multicom vet at såpass om forbrukerrettigheter at dette var unødvendig.

 

Dessuten hvis man ser på en del anerkjente pc blad og multicoms reklame i disse bladene, så syns jeg ORDLYDEN som testerne bruker minner litt om: "vær grei nå, her får vi lønna vår fra" :p

 

Support og reklame er to forskjellig ting :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Fikk svar i dag:

 

Jeg:

Hei du.

 

Har dere en løsning på problemet som er beskrevet her:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry12895722

 

En del som har problemer med at M740 ikke alltid starter opp sånn som den skal..

 

 

Mvh

NN

 

Svar:

Hei

 

 

Nei, vi er dessverre ikke sikker på hva dette kan skyldes på det nåværende tidspunkt.

 

Vi har en slik maskin med dette problemet inne hos oss nå, så vi sjekker ut saken og håper å finne problemet så fort som mulig.

 

Du kan forsøke å sende oss en e-post igjen i neste uke og høre hva vi har funnet ut.

 

 

Vennligst ta med all foregående korrespondanse når du svarer på denne e-posten.

 

Mvh.

NN

Teknisk avdeling

Multicom Norge AS

http://www.multicom.no

 

Da er de klar over at det er flere som har samme problemet, og det virker som de tar det serriøst.

 

Får håpe de finner en løsning på det =)

 

 

Har du hørt med Multicom om de har funnet ut av saken?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har nå ventet fem virkedager på at de skal sende en kabel listet som på lager i brevpost.

 

Om dette er sendingstiden de opererer med, foreslår jeg at de legger ned. At det går kjappere å bestille utstyr fra USA er ikke en indikator på at ting er som de skal være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...