deum Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Hei hei. Mulig at denne posten blir feikategorisert, beklager Problemet er som følger: NÅ har jeg nettopp kjøpt meg en 42" Philips LCD tv, her har jeg koblet inn min Xbox Via en HADMI kable. NÅr jeg spiller spil kommer det lyd til tven via HDMI. så det funker som det skal. Men når jeg skal prøve å Se på en Film / video fra Pcen min kommer det ikke noe lyd. Hvis jeg bytter til Scart kabel , kommer det lyd. er det noen som har en bra forklaring på dette? Jeg bruker Windows media player 11 for å Sende til Xboxen hvis dette har noe å si. Takker for alle svar! Ha en fin dag:)
Blårens Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Så du bruker altså Xboxen til å se filmene du har på PCn?
deum Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Skrevet 13. januar 2009 ja, deler de bare på nettværket.slik at jeg kan se de på Tven
Tå. Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Gir tvn fra seg lyd når du bruker xboxen via HDMI?
Nator Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 (endret) Det sa han vel at den gjør. Kanskje problemet kan være at filmene bruker lyd-CODEC-er som TV-en ikke forstår, slik som AC-3? Dette må da dekodes på Xboxen først, men det vet jeg ikke om er mulig. Endret 13. januar 2009 av TommyNator
deum Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Skrevet 13. januar 2009 Det sa han vel at den gjør. Kanskje problemet kan være at filmene bruker lyd-CODEC-er som TV-en ikke forstår, slik som AC-3? Dette må da dekodes på Xboxen først, men det vet jeg ikke om er mulig. Har aldri hatt noe problem med å streame gjennom xboxen når jeg bruker scart, så kan ikke se at dette evt kan være problemet?
mattjin Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Prøv og bruk VLC eller Media Player Classic, og sett SPIDF passtrough
deum Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Skrevet 13. januar 2009 Fungerte fint når jeg satt opp "SPIDF passtrough" i VLC. Tusen takk for hjelpen alle sammen. Stor takk til " Mattjin"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå