Gå til innhold

Nettleseren låser seg hele tiden !


Gjest medlem-156616

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-156616

Når jeg er inne på internett låser sider seg hele tiden , når jeg skal inn på noe nytt.

Skjedde etter at jeg uheldigvis trykket på at jeg skulle tillate popupvinduer fra vg,flash..et eller annet..

Har systemgjenopprettet maskina , og kjørt virusprogram og c cleaner, men ingen ting nytter.

Skjer nesten hele tiden . Må starte nettleseren på nytt og logge inn igjen.

 

Har sletta alle sider på popupblockeringa men det er der enda problemet.

Har sjekket hendelsesloggen og der viser problemet seg til å være application hang..hva er dette og hvordan går jeg frem for å orden dette?

Har kjørt windows defender og den finner ingen skadelige programvare.Har også oppdatert windows itillfelle det var noen oppdateringer som manglet. Har oppdatert flash og java også, enda er problemet der...:(:(

Det eneste er når jeg kjører internett explorer uten tillegg at sidene ikke låser seg.Men når jeg bruker det så vises ikke enkelte bilder på sider seg, og der er jo ikke å foretrekke :(:(

 

Hjelpe meg?? Finner ikke noe info på microsoft som kan hjelpe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-156616
Hvilken versjon av Internet Explorer bruker du? Og hvilken Windows kjører du?

 

Har et veldig godt forslag :D

 

Drit i hele Internet Explorer dritten og last ned Opera i stedet, mye sjappere, stabilt, og genialt :D

 

Last ned opera her

Det var ikke det hun spurte etter.

Bruker den nyeste versjonen og bruker vista :)

Lenke til kommentar

1) Du kan prøve å slette midlertidige internettfiler.

 

I nettleseren velger du Verktøy -> Internetalternativer. I vinduet som kommer opp velger du "slett" under historie. Da vil du få noen valg på hvilke filer du vil slette. Hak bare av midlertidige filer og velg slett.

 

 

 

2) En annen mulighet er at noen verktøylinjer (skaper ofte problemer) er korrupte. Gå til kontrollpanelet og finn fram til Legg til & Fjern programmer.

 

Avinstaller Windows Live Toolbar, Gmail Toolbar og Yahoo Toolbar om du har noen av de installert. Restart maskinen etter det for å renske opp i systemet.

Lenke til kommentar

Du nevnte Flash.

Avinstaller Flash og legg det inn på nytt fra www.adobe.com.

Gjør det samme med Java når du først er i gang. www.sun.com

 

 

Burde løse problemene dine. Men er forsåvidt enig med Tripple-Nipple her. Drit i Internet Explorer, for det er egentlig en veldig dårlig nettleser. Både Firefox og Opera er mye bedre, raskere og lettere for pc'n å drifte. Vanskelig å gjøre om på vaner/uvaner, men det er definitivt snakk om å kutte en dårlig uvane det å droppe IE fra microsoft.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156616
1) Du kan prøve å slette midlertidige internettfiler.

 

Ja det har jeg gjort :) men funker ikke fordet..

 

2) En annen mulighet er at noen verktøylinjer (skaper ofte problemer) er korrupte. Gå til kontrollpanelet og finn fram til Legg til & Fjern programmer.

 

Avinstaller Windows Live Toolbar, Gmail Toolbar og Yahoo Toolbar om du har noen av de installert. Restart maskinen etter det for å renske opp i systemet.

 

 

Det har jeg ikke prøvd, men jeg har kun google verktøylinje jeg da ;P

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156616
Du nevnte Flash.

Avinstaller Flash og legg det inn på nytt fra www.adobe.com.

Gjør det samme med Java når du først er i gang. www.sun.com

 

 

Burde løse problemene dine. Men er forsåvidt enig med Tripple-Nipple her. Drit i Internet Explorer, for det er egentlig en veldig dårlig nettleser. Både Firefox og Opera er mye bedre, raskere og lettere for pc'n å drifte. Vanskelig å gjøre om på vaner/uvaner, men det er definitivt snakk om å kutte en dårlig uvane det å droppe IE fra microsoft.

Nei det harikke løst mine problemer dessverre. Har lastet de ned men nettleseren låser seg hele tiden . Det eneste som nytter er å kjøre explorer uten tillegg, men da forsvinner flere bilder fra enkelte nettsider osv..

Kan jeg kanskje gå inn å deaktivere bare enkelte tillegg ?

Tror det er den der flash.vg.no som skaper problemer, men finner den ikke på tilleggene.

I hendelseseloggen står det application hang. som er en feil, og det er den som gjentatte ganger oppstår når nettet henger.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156616

Loggnavn: Application

Kilde: Application Hang

Dato: 11.01.2009 16:21:54

Hendelses-ID: 1002

Oppgavekategori:(101)

Nivå: Feil

Nøkkelord: Klassisk

Bruker: I/T

Datamaskin:

Beskrivelse:

Programmet iexplore.exe versjon 7.0.6001.18000 sluttet å samhandle med Windows og ble lukket. Hvis du vil se om det finnes mer informasjon tilgjengelig om problemet, ser du i problemhistorikken i kontrollpanelet for Problemrapportering og -løsninger. Prosess-ID: ef0 Starttidspunkt: 01c973fea14f741e Avslutningstidspunkt: 0

Hendelses-XML-fil:

<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">

<System>

<Provider Name="Application Hang" />

<EventID Qualifiers="0">1002</EventID>

<Level>2</Level>

<Task>101</Task>

<Keywords>0x80000000000000</Keywords>

<TimeCreated SystemTime="2009-01-11T15:21:54.000Z" />

<EventRecordID>2260</EventRecordID>

<Channel>Application</Channel>

<Computer></Computer>

<Security />

</System>

<EventData>

<Data>iexplore.exe</Data>

<Data>7.0.6001.18000</Data>

<Data>ef0</Data>

<Data>01c973fea14f741e</Data>

<Data>0</Data>

<Binary>430072006F00730073002D007400680072006500610064000000430072006F00730073002D00700072006F0

630065007300730000000000</Binary>

</EventData>

</Event>

 

 

 

Dette er feilmeldingen som vises på hendelsesloggen

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156616
Prøv å nullstill IE. I verktøy-> internettalternativer -> avansert. Velg nullstill nederst. Dette vil nullstille alt bortsett fra favorittene.

Ok skal forsøke det og se om det blir bedre.

Takk for hjelp da :)

 

Tja, IE er problemet. Skaff Opera i stede ville jeg ha gjordt.

Ja har hørt det nå , har firefox og, men synes det er bedre å bruke IE

Lenke til kommentar
Prøv å nullstill IE. I verktøy-> internettalternativer -> avansert. Velg nullstill nederst. Dette vil nullstille alt bortsett fra favorittene.

Ok skal forsøke det og se om det blir bedre.

Takk for hjelp da.

 

jeg er nesten 100 % sikkert på at dette hjelper, av og til må dette til,

til å friske opp IE, bruker dette selv når jeg får problemer.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156616
Prøv å nullstill IE. I verktøy-> internettalternativer -> avansert. Velg nullstill nederst. Dette vil nullstille alt bortsett fra favorittene.

Ok skal forsøke det og se om det blir bedre.

Takk for hjelp da.

 

jeg er nesten 100 % sikkert på at dette hjelper, av og til må dette til,

til å friske opp IE, bruker dette selv når jeg får problemer.

 

 

Håpa det :D:D

Lenke til kommentar

Ser ut til at enten at registeret er korrupt eller at noen filer i IE er korrupte.

 

Du kan først forsøke å kjøre en One Care virus-scan som rensker registeret for feil (safety.live.com). Dette vil ta en god stund., men bruker som regel fikse problemer med registeret.

 

Etter det, om du har en Vista-plate liggende, ville jeg ha kjørt en repair install. Dette vil legge inn systemfiler på nytt. Du vil måtte legge inn oppdateringene fra Windows Update på ny etter det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156616
Ser ut til at enten at registeret er korrupt eller at noen filer i IE er korrupte.

 

Du kan først forsøke å kjøre en One Care virus-scan som rensker registeret for feil (safety.live.com). Dette vil ta en god stund., men bruker som regel fikse problemer med registeret.

 

Etter det, om du har en Vista-plate liggende, ville jeg ha kjørt en repair install. Dette vil legge inn systemfiler på nytt. Du vil måtte legge inn oppdateringene fra Windows Update på ny etter det.

Får opp feilmelding for hver gang jeg skal scanne med one care, så umulig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...