Henrikenn Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 (endret) Heisann. Var uheldig her natt til en dag at en bikkje jeg hadde med følte for å lette på trykket, og sølte sine edle dråper i det ene sete baki. Har en ca lokalisering på HVOR lukta kommer fra, så har tatt ut setene og er klar for å spraye/skrubbe/dynke sete i kjemikalier. Men hva, og hvordan? Skjedde sannsyneligvis for 2 dager siden. Endret 11. januar 2009 av Henrikenn
DagensDag Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Bror min blei kvitt fylle lukt med et slags kjemikale. Husker ikke helt hva det het men en sprut rundt i bilen så var det greit. Lukta sinnsykt med engang men blei bedre etter hvert. Var et lovlig luktfjerner produkt kjøpt på en tillegg til bil butikk. Vask og sprut med kjemikalie så er du sikkert redda. Lykke til
Pluggen Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Meguiars har en jeg har brukt en del med bra resultat.. Fjernet blant annet en spyflekk og stram lukt med den, så den bør fungere hos deg også Den heter All Purpose Cleaner og blandes litt etter hva den skal brukes til, alt fra interiprvask til rensemiddel for stoffseter og annet interiør. Den er desverre relativt dyr og fåes så vidt jeg vet kun i 1Gallon-kanne (3,78liter) men etter å ha tatt et sete ha du plenty til å ta resten av bilen om det frister Fåes kjøpt på BilXtra eller billigere på utenlandske nettbutikker. Du kan vel også bruke andre metoder, men denne kan jeg gå god for.. Vent til du kanskje får noen andre tips med tilhørende erfaringer før du bestemmer deg om du føler for det Hold oss oppdaterte, og masse lykke til!
Henrikenn Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Skrevet 11. januar 2009 Takk for et utfyllende svar! Stikker på BilXtra i mårra og kikker! Lukta blei ihvertfall borte fra bilen når jeg fikk ut sete, må bare kjøpe 230893490839048 wunderbaum sånn at jeg virkelig overdøver det som evt skulle vært der
Pluggen Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 (endret) Bare hyggelig det En luktfjerner er nok ikke dumt til å sprøyte litt rundt om det fortsatt er litt igjen er ikke dumt, men ikke kjøp noe som bare gjemmer lukte, da kan den komme tilbake igjen når den nye duften er der, noe som ikke er innteresant regner jeg med? Edit: Meguiars har en Odor Eliminator også når jeg tenker meg om. Endret 11. januar 2009 av Pluggen
kazzper Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Edit: Meguiars har en Odor Eliminator også når jeg tenker meg om. Helt korrekt.. og denne er meget effektiv! Gul, lita flaske som koster rundt hundrelappen.
kazzper Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Det beste er en kombinasjon av grundig vask med f.eks APC først, deretter en effektiv Odor Eliminator for å bryte ned luktmolekylene. Av og til må man behandle med luktfjerner flere ganger over tid for å få brutt ned all lukten.
Pluggen Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Du må nok vaske uansett ja, men om lukten sitter litt i bilen kan Odor Eliminator være en fin ting
Henrikenn Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Skrevet 12. januar 2009 Da har jeg spraya på Odor Eliminator, og håper det gjør susen Takk for tips folkens!
SeaLion Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Spør på Husfliden eller lignende steder etter lanolin. Dette fettstoffet finnes normalt i natur-ull, og i kontakt med urin danner det (via en kjemisk reaksjon) ganske alminnelig såpe. Såpen kan så skylles ut med vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå