Gå til innhold

[Løst]Streame filer i lokalt nettverk i ubuntu, problemer.


Anbefalte innlegg

Har nå endelig fått i gang en gammel pc som det er installert ubuntu på.

 

har så lagt inn mp3 avspiller og vlc som skal streame musikk/filmer fra FreeNAS boks som jeg har i nettverket i heimen..

 

Jeg har så ingen problemer med å komme mg inn på delte filene som Freenas boksen deler.. Men får straks problemer når jeg skal streame filer i nevnte programmer gjennom "open files" i hvert av programmene. Det vil si at "nettwork" ikonet ikke er oppført i ruta når jeg trykker på "open files"/"add files" i vlc eller annet program.

 

Hva gjør jeg for å få orden på dette ?

 

Har så ett annet problem, hver gang jeg booter opp så forsvinner "freenas" ikonet fra nettwork under places og på skrivebordet.

 

Skal det være slik ? sykt plagsomt når man streamer musikk/filmer via nettverket

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som dette kan gjøre susen etter å ha studert den guiden..

 

men problemet førte til andre ting igjen ..

 

prøvde å mount'e den delte katalogen men fikk så error..

 

marius@marius:~$ mount.cifs //freenas/marius /home/marius/server

mount error: could not find target server. TCP name freenas/marius not found

No ip address specified and hostname not found

 

wtf?

Lenke til kommentar
marius@marius:~$ mount.cifs //freenas/marius /home/marius/server

mount error: could not find target server. TCP name freenas/marius not found

No ip address specified and hostname not found

 

1. Prøv å pinge IP-adressen til servern.

2. Prøv å bruke IP for å koble til mount.cifs //<ipadresse>/marius /home/marius/server

3. Les http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=288534

Endret av Kagee
Lenke til kommentar

Flott at det ordnet seg! Når det gjelder feilmeldingen du fikk tror jeg den skyldes en bug i smbtree for Ubuntu 8.10, ubuntu 8.04 ser ikke ut til å være rammet. Uansett betyr meldingen at Samba serveren (dvs. FreeNAS boksen) har skrudd av bruker-autentisering, slik at filene der er åpne for alle i lokalnettet ditt.

 

Når det gjelder tråden Kagee fant er jeg litt nysgjerrig. Jeg skulle gjerne visst om endring av /etc/nsswitch er nødvendig, det er ikke nødvendig hos meg. Hvis du gidder hadde det vært fint om du endrer tilbake /etc/nsswitch (dvs. fjerner wins igjen), og så ser om ting fortsatt funker etter en reboot.

Lenke til kommentar

del, har ikke kommet så langt enda ...

 

i mellomtiden fikk jeg seff error en annen plass etter å ha fullført guiden ovenfor i tråden.

 

amsn begynnte å tulle fælt..

 

kjørte amsn fra kommando i terminalen...

 

marius@marius-desktop:~$ amsn

Segmentation fault

 

det som skjer er at amsn åpner seg.. trykker på sign in.. så går det ett par sec så forsvinner det helt ...

 

hmm...

Lenke til kommentar

Tja, segmentation fault indikerer en bug, men ikke nok informasjon til å google etter. Hvilken versjon av ubuntu bruker du? Installerte du amsn via pakkesystemet?

 

Du kan prøve å få mer informasjon med følgende kommando:

aptitude show amsn

 

Du kan også vurdere å bruke alternative messenger klienter, eksempelvis pidgin, kopete eller emesene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...