Gå til innhold

Overføre skrivebordsinnstillinger mellom forskjellige brukere og maskiner


Anbefalte innlegg

I det siste er det flere småting jeg har tenkt på.

 

1. Når jeg setter opp feks, diverse effekter til compiz-fusion i Ubuntu 8.10 vil disse endringene bare gjelde den brukeren jeg er på. Hva må jeg gjøre for å kunne kopiere innstillingene over til andre brukere på samme maskin?

 

2. Ved en re-installasjon, eller bytte til annet os med samme skrivebordsmiljø. Eks: Fra Ubuntu til Arch med Gnome. Kan jeg overføre alt av themes, og desktop effects der også. Så lenge jeg har samme programvare installert?

Endret av mrbjoern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kopiere hele /home mappen virket litt.. vel. Jah. Skulle aller helst i første omgang bare ha overført innstillingene for compis-fusion over til en annen bruker. Holder det da med

 

sudo cp /home/BRUKER1/.compizmappe (vet ikke hvilke(n) mapper dette er) /home/BRUKER2/.compizmappe

 

Da vil jeg vel også slippe å feks skrive over instillinger i Opera, pidgin osv? Som jeg ellers ville gjort om jeg kopierte hele home mappen. Eller er jeg helt på jordet nå?

Lenke til kommentar
Ja, er bare å kopiere /home mappa de. Vis skjulte filer og mapper, der har du alt sammen ;)

Ntjahmm. Det kan fungere, og det kan absolutt ikke fungere.

Ja, men "Så lenge jeg har samme programvare installert?" vil det fungere. Dette er dog veldig vanskelig å få til. Så i praksis er det som du nevner ikke så rett fram.

 

Men når det er sakt, vet du om noen bedre løsning? Hvis ikke programmet selv har en export/import funksjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...