Gå til innhold

Podcaster - Hva er det?


Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg hva en podcast er? Jeg har en iPod Classic 80gb, og podcast er en av mappene på hovedmenyen. Jeg har hatt iPoden i over ett år, men jeg har liksom aldri giddet å sjekke hva det er. Hvis det allerede er en tråd om dette, eller om den er feilplassert, er det bare å slette den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan noen forklare meg hva en podcast er? Jeg har en iPod Classic 80gb, og podcast er en av mappene på hovedmenyen. Jeg har hatt iPoden i over ett år, men jeg har liksom aldri giddet å sjekke hva det er. Hvis det allerede er en tråd om dette, eller om den er feilplassert, er det bare å slette den.

Du kan laste ned veldig mange podcast gratis, og abonnere på det. Du importerer de i din iTunes, programmer på NRK, BBC og mye annet du kan abonnere på, så oppdateres de hver gang du kobler din iPod til PC/nett. Står nok om det i bruksanvisningen for iPod også. (I hvert fall står det i min bruksanvisning. Jeg abonnerer på 3 ulike podcast, men du kan ha så mange du vil.)

Her f.eks er noen fra NRK, det er videoer, jeg har bare lytte-programmer.

(Hvis du Googler så finner du mye om det..... :yes: )

RandiA

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Det var vel ikke akkurat en forklaring, snarere bruksanvisning...

 

Podcast er om radioprogram, men i lydfilformat. Mange radioprogrammer gis ut som podcast til nedlasting,pricatpersoner har podcaster selv for moro skyld, noen sider lager podcaster som er som lydbøker. Videopodcaster er tilsvarende som TV program, ta eks revision3 som er som en tv stasjon med mange forskjellige programmer som kjører fast. Alt gratis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...