Gå til innhold

Brottsjø i lav motsol


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vil gjerne ha tilbakemelding på dette bildet. Det er tatt mens jeg lå på magen i fjæra en vinterdag. Lav motsol og kald vind er viktige kulisser.

Noen bildedata: Eksponeringstid 1/320, F8 - ikke viktig. Jeg vil heller høre hvordan bildet oppfattes.

 

Hilsen Roger

post-54379-1231528569_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for innlegget.

 

Alltid interessant å lese andres reaksjoner og opplevelser av bilder. Må innrømme at Tab Extra var en uventet vinklng :)

 

Fint at du nevner det med mangel på "blikkfang". Blikkfanget skulle liksom vært bølgetoppen. Strategisk plassert. Men det ble tydeligvis ikke visuelt nok. Prøver en annen gang også jeg.

 

Roger

Lenke til kommentar
... Jeg vil heller høre hvordan bildet oppfattes.

Hei.

Bildet oppleves en smule kjedelig, antageligvis pga vinkelen (vet ikke om du kunne komt deg enda lavere?) og utsnittet, men også pga fargene.

 

Ikke at jeg er noen ekspert, men prøvde å endre litt på det i XNview, croppet og endret litt på hue/saturation/lightness. Bare et eksempel på at et bilde kan endres dramatisk (ikke alltid til det bedre) med litt etterbehandling/justering.

post-47105-1231589669_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takk for det, "Vortex Surfer"

 

Det var en fin tilbakemelding. Den kan jeg bygge videre på. Det som fasinerte meg var solstrålene som skinner gjennom vannet. Det fikk du fint fram med etterbehandlingen. Peronlig synes jeg det grønne ble for sterkt, men det framhever hva du påpeker. Jeg er nok litt for forsiktig med etterbehandlingen her ja.

 

Hilsen Roger

Lenke til kommentar

Nei det jeg tenker nå er at originalen var best :tease:

Tenker nå plutselig på en sur, grønn drink..

Ikke meningen forresten å virke surmaget i min første tilbakemelding, bor sammen med ei gravid frøken og arver noen av hormonene hennes av og til :ph34r:

 

Skjønner litt mer av bildet når du i ettertid skriver at bølgetoppen skal være blikkfanget. Ofte greit å vite hensikten med bildet først.

Ikke dårlig bilde akkurat, for å si det sånn... Bare traff meg ikke helt.

Men traff meg bedre enn den grønne versjonen! (Jada, Vortex surfer, jeg vet det bare var et eksempel for å vise at man lett kan forandre bilder).

 

Spent på flere bidrag fra deg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...