Gå til innhold

WD My Book Ekstern HD


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skulle formatere en Laptop til en kompis her en dag.

Så når jeg skulle fjerne alle partisjonene, så sto uheldigvis My Book'en kobla til.

 

Nå er hele den eksterne harddiksen tom, men det er ikke problemet.

Jeg lurer på hvordan jeg får PC'n til å finne den eksterne harddisken igjen, fordi nå får han ikke brukt den lengre, sikkert ikke noe OS eller drivere på den..

 

Fant drivere og div på hjemmesiden deres, men lite vits å laste de ned når jeg ikke får fram HDD'n på PC'n.

 

Noen som vet hva jeg må gjøre for å få brukt den igjen?

 

Han har en Laptop med Windows Vista Home Premium.

Harddisken er på 500gb om det har noen betydning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig når du ikke finner den!

Jeg hadde også samme problemet som deg en stund, prøvde med partition magic men den kræsjet da jeg skulle prøve å formatere den!

Du kan jo laste ned partition magic, koble til disken å se om programmet finner den? Er du heldig så finner den så kan du formatere den til FAT32 eller NTFS som er vanlig.

 

Jeg ga opp min eksteren WD My Book 500 GB til slutt ettersom programmet bare kræsjet eller at jeg gadd ikke å ha på PC-en i 24 timer +. Lot den stå på i 3 timer kom ca 20% eller noe :p

 

Men prøv partition magic ;)

Lenke til kommentar

Hvis han hadde noe på den som han vil ta vare på så kan du bruke GetDataBack eller Recuva, eller noe tilsvarende program til å lese ut de filene som skal reddes.

Hvis det ikke var noe på disken å ta vare på så går du på kontrollpanel>datamaskinbehandling>diskbehandling>høyreklikker på det sorte området ved den eksterne disken og velger lag ny partisjon. Etterpå kan du formatere den partisjonen, og maskinen vil finne disken igjen.

 

Hvis han hadde noe på disken han vil redde, så IKKE formater disken, dataene ligger der fortsatt, og så lenge ikke disken blir skrevet til kan de bli reddet med programmene jeg nevnte i starten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...