Gå til innhold

bedre bilde på TV`n


Anbefalte innlegg

Har ett sony harddisk kamera. Når jeg ser videoene på pc`n så er kvaliteten utrolig dårlig, men hvis jeg spiller av på TVn så er kvaliteten mye bedre, faktisk akkurat som å se på ett program som blir sendt på tv. Hvorfor er det slik? Er datan min for svak eller noe??

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at jeg er noen ekspert her, kan det ha noe med at PC'n antakelig viser klippet slik det er fra kameraet; interlaced; altså annen hver linje tegnes pr frame. TV'n har prosessorer som "fjerner" dette og lager det som om signalet skulle vært progressivt; altså alle linjer tegnes for hver frame.

Dette oppleves som om det kommer noen plagsomme streker når ting beveger seg. ....

 

Beskriv gjerne forskjellen bedre i tilfelle det er noe helt annet.

 

En del TV'er har også instillinger som gjør fargene litt mer "levende/tiltrekkende".

Lenke til kommentar
Uten at jeg er noen ekspert her, kan det ha noe med at PC'n antakelig viser klippet slik det er fra kameraet; interlaced; altså annen hver linje tegnes pr frame. TV'n har prosessorer som "fjerner" dette og lager det som om signalet skulle vært progressivt; altså alle linjer tegnes for hver frame.

Dette oppleves som om det kommer noen plagsomme streker når ting beveger seg. ....

 

Beskriv gjerne forskjellen bedre i tilfelle det er noe helt annet.

 

En del TV'er har også instillinger som gjør fargene litt mer "levende/tiltrekkende".

 

Nei det er ikke slike streker som kommer fram. Bildet på pc`n er mye mer utydlig, har mindre farger, og litt hakkete. Kanskje det har noe med at tv`n er en bilderørs tv mens pc`n har en lcd skjerm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...