Gå til innhold

Hvordan slippe unna Militære?


Anbefalte innlegg

Kompisen min ble så grundig lei av garden etter en mnd at han gikk og fortalte til sjefene at han ikke hadde noen venner og at han ikke fikk sove om natta fordi han ikke hadde det noe bra i militæret osv. De sendte han inn til psykologen hvor han sa det samme og var skikkelig "lei seg". La skikkelig på og snakket bare piss. Et par dager etter var han hjemme. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde han tenkt på det litt før han var på sesjon, hadde det vært null problem. Da kunne han bare sagt noe piss til legene der, så hadde han blitt fritatt. Hadde sikkert 10 kompiser som sa de var plattfot, og dermed ble de fritatt. Hvordan han kan gjøre det nå vet jeg ikke. Har han forresten blitt innkalt? De sa jo det under sesjonen at det var ikke så veldig mange av de som faktisk var tjenestedyktige som blir sendt til militæret.

 

Og hvis ikke, vel, da får dere bare takle det. Hvis dere ikke klarer det, så vet dere at da hadde det ikke funket for dere likevel. For om dere ikke klarer å holde sammen i løpet av den tiden han er i militæret, da holder dere ikke sammen lenge.

Lenke til kommentar
Hei! Jeg er en jente på 17 som har en type som skal inn i militæret til sommeren. Han skal da helt opp til Finnmark\grensen til russland. Vi har vært sammen en god stund nå, og har lite lyst til å være så lenge borte fra hverandre. Er det noen som har tips til hvordan han kan slippe unna tjenesten?

Han har alt vert på sesjon og skåret høyt.

 

Om det så skjer at han må opp, så har jeg lite lyst å være alene, det blir nok at jeg flytter opp til Finnmark.

For all del ødelegg typen din sine muligheter for å oppleve minneverdige ting her i livet! Du må virkelig bry deg om _han_! Hvorfor i all verden skal han drasse rundt på deg i Finnmark i et år? Hvorfor i all verden skal han ikke få lov å oppleve de mer ekstreme delene av Norge i full frihet? Kjøp deg en slikepinne og tenk over hva du faktisk spør om her! Makan til egoisme...

Lenke til kommentar
For all del ødelegg typen din sine muligheter for å oppleve minneverdige ting her i livet! Du må virkelig bry deg om _han_! Hvorfor i all verden skal han drasse rundt på deg i Finnmark i et år? Hvorfor i all verden skal han ikke få lov å oppleve de mer ekstreme delene av Norge i full frihet? Kjøp deg en slikepinne og tenk over hva du faktisk spør om her! Makan til egoisme...

 

 

Her dreit du kraftig på leggen.

Les igjennom tråden før du buser ut med dine bastante meninger. Hun sier at kjæresten hennes IKKE VIL inn militæret. Så de ekstreme opplevelsene du snakker om her er ikke noe han vil ha. Ta deg en bolle og les igjennom hele tråden så kan du se hva det egentlig snakkes om.

Lenke til kommentar

militæret og norsk ungdom er og vil altid være et problem siden som noen nevner at det ikke ekisterer innteresse og "tjene" for kongen og ingen lengere eier patrioisme.

 

som militærnekter så ønsket jeg overhode ikke og være i siviltjenesten. passe på en utviklingshemed person, sitte på et biblotek, barnehage osv det funker bare ikke.

 

på sesjonen sa jeg dato o full pakke på når jeg ville inn siden da var min lære tid ferdig.

når min lære tid var over konaktet jeg siviltjenesten og militæret og fikk svar fra begge at jeg ikke var i deres filer.

 

jeg fikk meg ny jobb som var knall go (som jeg enda har) og ble fort satt til spesial oppgaver i firmaet som kunn jeg kunne utføre.

og self etter 5mnd kommer innkallingen. jeg fikk min sjef den gang til og skrive et brev som forklarte at om jeg måtte inn var det et stor økonomisk tap for firmaet (som den gang kun hadde vært i drift 1år).

jeg fikk utsettelse og beskjed om at dette var ikke en gyldig grunn neste gang/år.

 

9mnd etter giftet jeg meg og kjøpte leilighet hvor jeg er hoved forsørger av lånet.

nå har det gått snart 18mnd og jeg har ikke hørt noe. og slik bør det være (om noen i opptakstjenesten skulle lese dette) - for jeg kommer til å gjøre absolut ALT for og slippe unna. om jeg så må betale en lege/hjernekrymper penger svart under bordet for å få blekk på papiret som forteller at jeg er manisk depresiv så gjør jeg det.

 

 

*Hell will freeze over before i'll join the army*

Lenke til kommentar
For all del ødelegg typen din sine muligheter for å oppleve minneverdige ting her i livet! Du må virkelig bry deg om _han_! Hvorfor i all verden skal han drasse rundt på deg i Finnmark i et år? Hvorfor i all verden skal han ikke få lov å oppleve de mer ekstreme delene av Norge i full frihet? Kjøp deg en slikepinne og tenk over hva du faktisk spør om her! Makan til egoisme...

 

 

Her dreit du kraftig på leggen.

Les igjennom tråden før du buser ut med dine bastante meninger. Hun sier at kjæresten hennes IKKE VIL inn militæret. Så de ekstreme opplevelsene du snakker om her er ikke noe han vil ha. Ta deg en bolle og les igjennom hele tråden så kan du se hva det egentlig snakkes om.

Det er ikke jeg som driter på leggen. Det er TS og hennes, som det viser seg, tøffel av en type.

Lenke til kommentar

Så man er tøffel om man ikke vil inn i militæret altså? Bra sagt, nok engang blir alle dratt under en kam :w00t:

 

PS; Hvis dette er noe trådstarter og hennes kjæreste vil, så får dem da vitterlig få lov til det. Vi får jo klart vite at hennes kjæreste heller vil være henne, venner og familie enn å leike i skogen oppi nord. Og jeg synes ikke det blir riktig og kalle han en tøffel fordet om.

Han har bare andre preferanser og det skal man respektere! ;)

Endret av Ascubal
Lenke til kommentar
Så man er tøffel om man ikke vil inn i militæret altså? Bra sagt, nok engang blir alle dratt under en kam :w00t:

Er en tøffel når en har en kjæreste som får panikk for at en reiser inn og tjerner konge og fedreland, og dermed prøver å finne pinlige måter å unngå førstegangstjeneste. Klart, noen er ikke bygd for å reise vekk fra mor, og da skal en heller ikke tvinge dem. (Utgifter til psykolog er idiotiske utgifter når en kan unngå det). Men i dette tilfelle virker det mer som om dama klorer seg fast i en mann uten ryggrad til å sette henne på plass. Slik sett vil han gå glipp av opplevelser som han vil hate mens de står på, men vil elske når han ser tilbake på dem. Slik sett er forsvaret en sær sær opplevelse :cool:

Lenke til kommentar

Likevel vil jo han ikke dra! Han ville vel ikke dratt uansett om han hadde hatt dame eller ikke. Det at hun heller ikke vil at han skal dra gir jo han bare en større grunn til å nettopp ikke dra. Og det har heller lite med om man er bygd for og reise bort fra mor. Vil han virkelig bli hjemme med kjæresten sin og de har det bra, så synes jeg dem skal få lov til det :)

Lenke til kommentar

Meh, 3 måneder i millitæret skader ingen (for ja, det er ikke 1 år lenger).

 

Sitter mye forran PC'en og har ikke akkurat perfekt fysikk. Er ikke overvektig eller tjukk på noen måte men har ikke kondis i det hele tatt. Jeg har aldrig vært interessert i skytevåpen eller å tjene "fedrelandet" og en konge som ikke en gang tar seg bryet med å bære kronen på hodet.

 

Jeg vil alikevel inn i militæret, mest for opplevelsen og at det ser bra ut på CV'en.

Lenke til kommentar
Enhver ungdom har godt å bli herset rundt om i forsvaret. Trust me, han bli langt mer voksen ut av det om man faktisk setter seg inn for å fullføre det.

 

Eller, man kan snike seg unna og skryte over hvor smart man var som snek seg unna noe man egentlig skal gjennomføre.

 

"Ja det var jo voksent sagt", eller kansje det er det, jeg har egentlig aldri set noen stor link mellom typiske voksene og inteligent adferd.

Utalelsen din var ivertfall veldig oppegående: Noe man egentlig skal, sier du. Nar meg ikke til å le. Ingen skal noen ting, du lager ikke naturlover med munnen din vet du ? Fortsett å leve etter normene, slutt å tenk med dit eget hode og blindt aksepter regler andre har funnet på, jeg er sikker på at noe annet ville være for vanskelig for deg.

Jeg drar ikke i militæret, fra egne kjenninger i militæret hørte jeg det var befal der som ikke kunne putte på seg en genser. Da har du kommet langt i livet da. Slike mennesker kan ha godt av litt opplæring. Og de kan dø for fedrelandet hvis de ønsker det i enda en av menneskenes dogmatiske kriger. Men det har ikke jeg tenkt til. Skulle jeg kjempe krig ville det vært mot generelle ting som dummhet. Dumme utaleleser kansje.

Lenke til kommentar
Men så ble jeg plassert Garden.. Så da droppet jeg det..

 

Herregud. Du kastet bort kanskje ett av dine beste år noensinne. Mitt år i Garden kommer jeg aldri til å glemme, en helt fantastisk tid med masse grønn tjeneste. At det går ann :thumbdown: .

Endret av Keylar
Lenke til kommentar

er det ikke noe som heter at vold avler vold?

så derfor skal vi løpre rundt i skogen og lære og skyte andre med mennesker fordi noen politikere ikke ønsker og miste "respekten"?

 

no offense, men jeg tror at mange som er med i denne diskusjonen er for unge til å være i millitæret og andre tenåringer som tror dem blir mann av en skog tur.

ta dere heller en teltur i helga.

 

self kan man få mye bra ut av millitæret om man ønsker. man kan få sertifikater, spesial utdanning, erfaringer, treffer andre med mennesker som liker og leke rambo. men dem som overhode ikke vil inn taper på det , spessielt økonomisk. en person som hele tiden klager fordi han ikke vil være der gjør ingen noe godt.

 

millitærtjeneste burde være frivillig som hos stormakten usa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...