Gå til innhold

BK: Løve av lava


Anbefalte innlegg

Da var det på tide at jeg våget meg ut på dette. Jeg må inrømme at det å legge ut en tråd har sittet litt langt inne, da fordi det er et såpass høyt nivå på mye av det som legges her.

 

Når jeg kom hjem fra jobb i dag var jeg bare så vidt innom, ba madammen hente kameraet og jogget ut igjen. Grunnen var noen helt fantastiske skyer, og hele nabolaget var dekket i et besynderlig lys. Nå klarte jeg desverre ikke å fange hvordan husene og gaten glødet under himmelen, men jeg fikk noen ganske interressante bilder av skyene.

 

Disse bildene er foruten beskjæring i veldig liten grad bearbeidet, da noe av magien (for meg i hvertfall) ligger i å vite at de reflekterer hvordan det faktisk så ut. Bildene er tatt med D90 og 18-105, med ett poeng nedjustert eksponering for å fange noe mer detaljer.

 

I tlllegg til kritikk på komposisjon og teknikk vil jeg gjerne ha deres tanker om hvorvidt jeg burde etterbehadlet mer, og generelle tips om fotografering av skyer/himmel.

 

There it is, vær snille (men ærlige) med en stakkars fotoamatør :)

 

Himmelen er en brennende løve:

post-92855-1231446921_thumb.jpg

1/250s, 40mm (beskjært i etterkant til ca 50% av bildet), f5,6, iso 400. Ingen farge/kontrastjustering

 

Skyer av lava

post-92855-1231446933_thumb.jpg

1/200s, 50mm (beskjært i etterkant til ca 60% av bildet), f5,6, iso 400. Ingen fargejustering, kontrast justert +10 (PS CS3)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fine bilder! Himmelen var sånn hos meg igår også! Knipset en del bilder selv. Synes du fikk frem detaljene i skyene og fargene er på plass. Fant ut når jeg tok bilder selv at det gjaldt å ta litt mørke bilder, for da kom fargene og kontrasten i skyene bedre frem. Morsomt at du har funnet "bilder" i skyene, gjør det mer spennende enn vanlige fargede skyer. Veldig bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...