Gå til innhold

Hjelp til oppgradering.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg planlegger å oppgradere datamaskinen min og trenger derfor litt hjelp i utstyrsjungelen :) Målet er å få en datamaskin som kan spille alle spill, helst så bra så mulig, uten at jeg har råd(desverre) til å blakke meg helt.Men jeg vil unngå å bruke penger på en oppgradering og bli sittene med mye hakking og tull etter den. Hva budsjettet ligger på er noe usikkert, men jeg får se.

 

Specs slik maskinen står nå:

HK: Asus M3A, AMD 770

CPU: AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2 GHz, AM2

Minne: Corsair Value S, Pc5300 DDR2 2048MB

Skjermkort: Powercolor Radeon X1650XT 256MB GDDR3

PSU: Hiper ATX 530W

 

1. Pri 1 er vel nytt skjermkort. Jeg har sett endel på dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=404828

 

2.Må vel slenge i litt ekstra minne også. Hvilket minne anbefaler dere. Jeg må vel matche hastigheten til de som står i hvis jeg vil bruke dem. Anbefaler dere heller å kjøpe helt nye i en annen hastighet?

 

3. CPU? Holder denne litt til eller burde jeg oppgradere med en gang.

 

Ang pris må jeg se det litt an, men jeg kan ikke ta meg råd til å kjøpe det nyeste og aller beste. Håper dere tar hensyn til det. Andre anbefalinger?

 

På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det følger med farcry 2 med det skjermkortet, trenger du det?

 

også må jeg dele anbefalingen min i 2 deler,

 

hvis du har XP:

 

da trenger du ikke mer minne akuratt nå.

 

skjermkort må du ha, men hvis du ikke har tenkt å skifte OS snart ville jeg kanskje gå for ett skjermkort som er litt billigere enn det du ser på, for du får ikke utnyttet de helt nyeste skjermkortene optimalt. også vet jeg ikke hvor stor skjerm du har. har du 24"+ er det greit med 1GB minne, men har du 19" eller 21" vil jeg anbefale noe slikt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=361772

 

CPU koster lite ser jeg, men er ikke sikker på om det vil gjøre så stor forskjell, du må nok belage deg på å kjøpe nytt HK og CPU om en 1-2 år. så jeg ville ventet.

 

 

Hvis du har tenkt å skifte OS til vista eller har vista.

 

minne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=313834 slik at du ender opp med 4 GB

 

skjermkort: da er vel det skjermkortet du ser på helt greit, jeg ville kanskje valgt kort fra ASUS istendefor XFX siden du har ASUS hovedkort.

 

cpu: ville kjøpt ny før de går ut av produksjon, og de koster jo ca 1600,-

Lenke til kommentar

Takk for svar

 

Ang farcry2 kunne jeg godt tenke meg det så hvis det følger med i bundle så er det bare positivt, uten at det er en forutsetning.

 

Klarer ikke XP og utnytte grafikkortet optimalt? MÅ jeg ha Vista for å kunne utnytte dette totalt? Hvor mye har dette å si? 2-3% eller masse?

Er usikker på hvilket OS jeg skal ha. Er litt usikker på Vista. Har det på laptoppen, men er ikke helt fornøyd. Synes XP fungerer greit og bedre kompatibilitet, uten at jeg er noen ekspert på det.

 

Du sier du anbefaler å kjøpe CPU før de går ut av produksjon? Hvilke CPUer er det du snakker om da. Har du et konkret eksempel.

 

Klarer ikke XP å utnytte mer en 2GB med RAM?? Det kan jo ikke stemme? :ermm:

 

Takk for svar, og andre må gjerne også komme med tips og vink:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...