Gå til innhold

SpillPC fra 17000-25000kr


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tenkt å kjøpe ny pc så snart som mulig. Jeg har funnet noe på komplett.no som jeg har valgt noen forskellige deler til:

 

Følger uansett med:

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 8 OEM Vista kompatibel

CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD,

Musmatte Blå 4/6mm

Støtsikker PC-eske STOR

World of Warcraft, MMORPG, PC

 

OPPRINNELIGE VALG:

Kabinett:Antec Twelve Hundred

Strømforsyning:Corsair Powersupply 750W Black, ATX Bulk

Hovedkort:Intel DX58SO, X58, Socket-1366

Minne(DDR3):Corsair TWIN3X 1333MHz DDR3, 6GB,

Prosessor:Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

Skjermkort:XFX GeForce GTX 260 896MB PhysX CUDA

Ekstra skjermkort: Trenger jeg?

Multikortleser/ Diskettstasjon: USB2 multikortleser 3.5" sort for

Optisk leser/brenner, Blue-Ray: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S,

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.11 1TB SATA2

Tastatur: Logitech G15 gaming tastatur

Mus: Logitech G5 Laser Mouse 2007,

Musematte:Qpad|UC, Large Black, 3mm, Gamingmatte

Høyttaler:Creative Inspire T6100, 5.1 Høyttaler

Operativsystem: MS Win Vista Home Premium Norsk (64bit)

MS MANUALS Win Vista Home Premium

MS COA Label Windows

MS ROYALTY Vista Home Premium

 

ENDRINGER:

 

 

KABINETT: Antec Twelve Hundred

 

STRØMFORSYNING: Corsair Powersupply 1000W Black ATX/EPS, 140mm fan, SLI

 

HOVEDKORT: Intel DX58SO, X58, Socket-1366 ATX, DDR3, QPI, GbLAN, 3xPCI-Ex(2.0)x16

Eller: Asus P6T Deluxe, X58, Socket-1366 DDR3, ATX, SLI&CrossFireX, Firewire, 2xGbLAN, 3xPCI-Ex(2.0)x16

Eller: Asus P6T Deluxe+OC Palm,X58, Socket-1366 ATX,SLI&CrossFireX,DDR3,3xPCI-Ex(2.0)x16

 

MINNE (DDR3): Corsair TWIN3X 1333MHz DDR3, 6GB,

eller: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB, DHX+ (kommer ann på om jeg får komplett til å montere 1600 for meg eller ikke)

 

PROSESSOR: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

 

SKJERMKORT: HIS Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

eller: PowerColor Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

eller: Sapphire Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

 

EKSTRA SKJERMKORT: Trenger jeg?

 

MULTIKORTLESER/ DISKETTSTASJON: USB2 multikortleser 3.5" sort for

 

OPTISK LESER/BRENNER, BLUE-RAY: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S,

 

HARDDISK: Seagate Barracuda 7200.11 1TB SATA2

 

EKSTRA HARDDISK: Western Digital VelociRaptor 150GB, 10000RPM, SATA, 3 Gb/s, 16MB

 

TASTATUR: Logitech G15 gaming tastatur

 

MUS: Logitech G5 Laser Mouse 2007

 

MUSEMATTE:Qpad|UC, Large Black, 3mm, Gamingmatte

 

HØYTTALER: Creative Inspire T6100, 5.1 Høyttaler

 

OPERATIVSYSTEM: MS Win Vista Home Premium Norsk (64bit)

MS MANUALS Win Vista Home Premium

MS COA Label Windows

MS ROYALTY Vista Home Premium

 

TOTAL PRIS: +- 22000kr

 

 

 

 

Garanti 3 år - Sende inn

Support Komplett.no - Komplett sin

 

Nettsiden er http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10386

 

 

Om det ellers er noe dere har å si om dette oppsettet så er det bare å si det. Komponenter bytter jeg lett ut om det er nødvendig.

 

Vil helst spille med best mulig oppløsning og detaljer.

 

Hva tenker dere om dette tilbudet? http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde

 

Hvilken komponent er det som tar inn trådløst nettverk?

Takk for all hjelp :new_woot:

Endret av joggi_619
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for 1000W, så slipper du kjøpe ny på en stund.

under 24" kan du gå for HD4870, over 24" HD4870x2.

 

"MS ROYALTY Vista Home Premium" du burde ha 64-bits OS for og få utnyttet alt minne.

 

G19 eller G15 er vel smak og behag, men et tastatur er jo et tastatur..

Lenke til kommentar
Jeg ønsker å spille spill på så høy oppløsning som mulig og i tillegg ha såpass god pc at jeg ikke trenger å kjøpe nytt på en stund.

 

Er boksen til spilling er vel ATI 4870x2 som gir mest ytelse for pengene forløpig.

 

desverre er ikke ati mulig å velge for meg for å få dem til å installere den inn for meg (jeg kan ikke montere selv)

Lenke til kommentar
Jeg ønsker å spille spill på så høy oppløsning som mulig og i tillegg ha såpass god pc at jeg ikke trenger å kjøpe nytt på en stund.

 

Er boksen til spilling er vel ATI 4870x2 som gir mest ytelse for pengene forløpig.

 

desverre er ikke ati mulig å velge for meg for å få dem til å installere den inn for meg (jeg kan ikke montere selv)

 

hvis det er en komplett New generation PC du tenker å kjøpe så kan du gå inn å velge ett ati 4870x2 kort i konfigurasjons menyen. Og ja du slipper bygge pcen selv.

Endret av Phyltre
Lenke til kommentar

Sver om harddisk:

hmm.. hvor mange harddisker går det maksimalt å ha på pcen da? kan kanskje ha barracuda 1 TB og i tillegg en raptor. men hvordan får jeg den til å starte opp så raskt da? må jeg da legge alle systemfilene inn i raptoren? kanskje jeg skal ha raptor på 150 GB og barracuda på 1 TB?

 

Svar om skjermkort:

vel, jeg kunne ikke finne noe det sto "ATI" på, men kan godt ta en av dem med 4870x2.

 

Svar om RAM:

Etter det jeg kan se så er det bare 1333MHz jeg kan velge. kan kjøpe 1600 til sommeren om jeg føler at jeg trenger det.

 

Svar om strømforsyning:

ok, jeg går for 1000W. men jeg har hørt at den brøker noe mer enn 750, stemmer det/ har det noe å si?

Lenke til kommentar

disk

du kan ha en del disker i en maskin, 3-4 stk er rimelig vanelig. det du skal merke deg er at raptor disker bråker litt. ikke sykt mye men er litt knitring fra de.

 

skjermkort

ja 4870x2 er kortet du vil ha, produsent betyr ikke så mye, men prøv å styr unna MSI som produsent.

 

ram.

undersøk litt mer, kanskje mye lenger ned i listen du ser på, det finnes 1600MHz på siden du ser på.

 

Strømforsyning

jeg ville kjøpt 1000W. da slipper du å kjøpe ny når du setter inn ett skjermkort til eller neste gang du oppgraderer. at de bråker mer kommer helt an på produsent og viftestørrelse som oftest, men den burde bråke mindre siden den ikke blir like varm.

Lenke til kommentar

nå fant jeg en minnebrikke med 1600MHz på komplett.no:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=406347

 

vil denne vere kompitabel med de andre valgene mine. er vel kanskje en grunn til at jeg ikke kan skjekke denne av i listen? tror dere det er mulig å be komplett.no om å montere den for meg om jeg kjøper den? jeg kommer ikke til å montere selv ivertfall.

 

Har noen ideer om hvilken prosessor jeg skal velge?

 

Takk for all hjelp så langt :D

Lenke til kommentar

den skal være kompatibel ja.

 

hvis du ikke har bygget maskin før så kan de være en ide å be komplett bygge den for deg ja. det koster nok noen kroner men da er det hvertfall skikkelig.

 

prosessor har du vel egentlig valgt: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

Lenke til kommentar

nei økningen er ikke verd det på CPU delen, du kan heller vente 2 år og da bare oppgradere cpu med en som er mye billigere og mye kjappere.

 

ja du får ringe de og høre om de kan sette den sammen for deg, vet ikke om de har en varelinje som heter noe slikt som "montering av maskin".

 

velg en av de, de som er 400,- dyrere er selvfølgelig litt kjappere og er antageligvis verd de pengene.

 

DHX+ er kjølingen på minnebrikkene, altså disse kommer med kjøleribber fastmontert på brikkene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...