Gå til innhold

Ekstern harddisk oppdages ikke


Anbefalte innlegg

Jeg holdt på å formatere min WD Elements 500 gb disk når jg kom i skade for å dra ut ledninga. Siden da jeg har prøvd å plugge den inn igjen, oppdages den ikke på pc'en. Jeg ser på harddisken at den er igang, men får tydeligvis ingen forbindelse med laptopen min lenger.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I slike situasjoner skal du IKKE røre disken på noen måte med skriving, den skal være frakoblet til du er klar til å begynne recovery, overskriving = død for data.

 

Nå burde du få tak i GetDataBack og gjøre en scan om det er noe du kan redde ut.

Du må da vite hvilket filsystem som var på disken før dette skjedde.

Lenke til kommentar
hvis den ikke vises noen steder, ikke i diskbehandling heller, så kan du ha vært så uheldig at du har ødelagt kretskortet til den eksterne harddisken.. :hmm:

De kan også feile av seg selv (edit: sata-usb kortet alså), jeg hadde en som gjorde det etter noen månder. Når jeg tok den ut fungerte den helt fint, men jeg har ikke noen garanti på disken nå da :p

Siden WD 500GB er kjent for å ha problemer så foreslår jeg at dere returnerer på garantien og kjøper en annen størrelse, f.eks. 750GB eller 1TB.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...