Gå til innhold

Blitzkabel eller ST-E2 Transmitter?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sitter her med et Canon 30D, Tamron 17-50mm /2,8 og en Speedlight 430EX. Istedet for å legge ut noen tusen for en ny linse, har jeg kommet frem til at jeg foreløpig vil få mer glede ut av å jobbe litt mer med blitzbruken min først.

 

Så jeg lurer på hva som er best utifra pris og hva som er mest nyttig i lengden. Stpr mellom enten å kjøpe en blitzkabel til 700-800 kroner (Stavanger Foto) eller gå til innkjøp av Canon ST-E2 Speedlite Transm til 1999 kroner.

Vil brukes ganske allsidig. Vil eksperimentere en del, men bli brukt mest til presse og ulike portrettfotografering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke gidd å kjøp ST-E2, absolutt ikke verd penga!

 

Hvis du bare skall ta blitsen av kamera og bare bruke en blits kan du gå for denne blitskabelen:

http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=71649

Greia med 430EX er at den ikke har inngang for vanlige blitskabler, så du må nok gå for en slik en.

 

Vil du ha trådløs kan du går for disse:

http://cgi.ebay.com/Phottix-PT-04-4-Channe...:1|293:1|294:50

Funker helt fett, har dem selv! Det kule med dem er at du kan bruke hvilke som helst blits og putte på. Jeg bruker selv en 430EX å en Nikon sb-20 fra 70-80 tallet.

 

Selv vil jeg anbefale det siste, koster mindre, mulighet for flere blitser, trådløs!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Heisann! Jeg vurderer også og kjøpe pt-04 og blits. Men er usikker på hvilken blits som passer.

Jeg har et canon eos 450d. Kan jeg bruke alle blitser som passer på mitt kamera på en pt-04?

 

http://www.cafoto.no/shop/index.php?main_p...products_id=232

Står på denne linken at 430ex ikke passer til denne blits-triggeren!?

(nesten nederst med rød skrift)

Endret av MrLian
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tråden din blei kuppa her ja :)

 

Jeg har begge deler,noe jeg opplever ved bruk av ST-E2 er at jeg får en mer korrekt lysmåling "ETTL"og raskere fokusering,noe som fungerer utmerket for meg når jeg ikke har tid til og rigge opp en lyssetting.Når jeg bruker kabelen OC-E3 må jeg ofte justere blitsen for og få korrekt lysmålinger selv om jeg bruker ettl.

 

Mange av forslagene her er gode men alle "glemmer" og si at du må bruke manuelle innstillinger.

Det hele er avhengige av hvor mye du vil legge i tid til å lære lyssettning og justeringer.

 

Når du har tid til og sette opp blitser og skal ta portretter er nok noen uorginale radiotriggere kjekke,spesielt for at du kan bruke omtrent alle typer blitser og da ikke er avhengig av Canon sitt relativt dyre blitssystem.

Lenke til kommentar
Har bestillt meg nen Cactus Wireless Flash Trigger Verson 4 og en Cactus KF36 blits.

Dette blir spennende!

Kom over denne tråden. Lurer på å kjøpe noe av det samme. Kan du ikke gi en liten rapport når du har testet utstyret?

 

Joda, er fornøyd med utstyret mitt jeg. Må bare lære meg innstillingene til blitsen litt bedre. Jeg er jo helt fersk på dette! :)

Batteri-luka på Cactus-trigger v. 4 er elendig foresten. Ramler av hele tiden. Men ellers er jeg veldig fornøyd!

 

Bestilte på gadgetinfinity.com og det kostet ca 1050 kroner med frakt. Så kom det ca 350 kroner i moms eller toll eller noe når jeg hentet pakken på posten!

Endret av MrLian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...