Gå til innhold

Kjøpe kabinett med ferdig vannkjøling


Anbefalte innlegg

Det finnes sikkert flere poster som sier noe om dette, men jeg fant de isåfall ikke:

 

Hvor kan jeg få tak i kabinett med ferdigmontert vannkjøling?

 

Jeg har aldri vært borti vannkjøling, så jeg gidder ikke begynne å spørre og leite etter å bygge ett system selv.

Jeg vil bare bestille ett, få det i posten, kjøre i hk, cpu, hdd, cdrw osv osv

 

Gjerne et kabinett som det er okei å modde også :)

 

 

Det må jo være mulig å overklokke litt. f.eks 200*12 på en barton 2500+

Det hadde vært fett det

 

 

Nokon som har peiling?

 

Tackar!

 

:shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koolance lager egentlig bra vannkjølings kabinett..har hatt et nå i over 1 år og klager ikke. Det å si at de er dårlige til overklokking stemmer ikke. Alt funker fett her og jeg kjører nå CPU'n på 2329MHz og har da en idle temp på alt fra 25-35 C (avhengig av rom temp seff). Load temp ligger på rundt 35 C men oxo her har jo rom temp'n mye å si.

Det er jo mye lettere å kjøpe en ferdig pakke enn å bygge alt selv (finne deler, lage plass etc.), iallefall for en som er ny på vannkjølings fronten. Vet ikke helt hvordan det er med prisforskjell på et av Koolance sine kabinetter og hvis man skal bygge selv men anntar at det ikke er snakk om mye penger her :shrug:

 

Men som sagt, en ferdigpakke er nok best for nybegynnere på vannkjøling og som kanskje ikke har peiling på ditt og datt innenfor det området. Men alle har forskjellige meninger.. :roll:

Lenke til kommentar
Hmm min påstand er at det ikke er noe mer jobb med et ferdig sett, som f.eks Asetek's Waterchill enn det er med ferdigkasser som Koolance.

 

Fylling av vann, osv må du jo gjøre uansett. Dersom du ikke tør å røre vannkjølinga utover å sette på vannblokka på CPU ville aldri jeg kjøpt vannkjøling.

 

Det er ikke det å ikke tørre...

Heller det at jeg må skaffe greie på alle delene jeg trenger, få vite om de passer i mitt nåverende chieftec, må handle varene for endel stoore lapper, kanskje bare for å finne ut at jeg har kjøpt feil osv osv.

 

Greiere å lære når man har sett ett på nært hold først. sjekka hva som skal være hvor og sånnt.

akkurat som å mekke bil. hjelper ikke å lese autofil for å fixe motorn i saaben min :)

Lenke til kommentar

hubba..

har selv ferdig installert vannkjølingskabinett.

Funker glimrende. Kjøler CPU, BUS og HD.

Kabinettet er kjøpt fra Microplex for ca 1½ år siden hvor det i settet er plassert 2 vannpumper nedi vanntanken.

Kun den ene pumpa spinner hvor den andre pumpa starter dersom den første skulle stanse.

Tror dette settet koster rundt 2800,- på microplex idag (maxikabinett) men du må kjøpe kjøleblokk til cpu i tillegg nå så jeg.

 

Er rett og slett kjempefornøyd med dette kabinettet som kun trenger en stillegående vifte på ½ hastighet i sida som blåser på skjermkortet mitt.

Hører nyll nix av denne.

 

Skulle jeg kjøpt igjen blir det ferdigkabinett...

Designen blir jo fortiden bedre og bedre :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...