Gå til innhold

komplett no tvinger deg til å velge kortleser/floppydisk v/ ny pc


Anbefalte innlegg

når man kjøper seg en ny pc. trenger man da kort lesser ?

komplett.no mener i hvertfall at alle som kjøper seg ny pc ved pc konfiguratoren at man MÅ velge mellom floppy stajon eller kortlesere.

 

det er slett ikke alle som har behov for kortleser. spesielt hvis skriveren har det

og floppy stasjone er så god som ute nå .

 

 

i stedet for 2 valg her ( ente eller ) burde det vær mulig å i tillegg velge begge eller ingen

 

 

hva mener dere om det ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ellers, så er det ju fullt mulig å legge komponentene fra en "PC bygger" inn i din egen handleliste (manuelt), og slette det du ikke vil ha.

 

+1. Litt ekstra arbeid, men man får det da som man vil ha det. :)

hvordan går man da frem ?

sette retur på den komponenten ?

er det noen som har prøvd det eller lignende saker

 

for min del så kan det hende at jeg velger en intern kortleser ( hvis en passer der floppydisk-stasjonen normalt står ) når jeg en gang kjøper meg ny pc , hvis da jeg ikke har skaffet meg skriver med kortleser da.

det her ankerpunktet står : man trenger da ikke 2 kortlesere til samme pc/skriver oppsett.

en fordel er jo om disse kortleserne har tilkobling til usb og firewire + noen av de andre utgangen som normalt er bak på pcen

 

 

det er jo også et lit miljøaspekt her. man skal ikke kjøpe unødvendige ting heter det så fint

Lenke til kommentar

jeg sendte dem en mail før jeg laget denne posten om det met kortleser-valget pluss en masse annet om denne pc konfiguratoren. bl.a. at det var ikke de samme valgen i første disk og disk nr 2. men det virket som de ikke helt forstod "problemet" .

jeg måte bare godta valgene der - var svaret jeg fikk.

 

nå er det ikke alle valgmulighetene der som er like logiske og noen virker mer som en design miss som f.eks at man skal kunne foreta et valg selv om det er bare en mulighet.

 

men jeg er fortsatt interessert i å vite hva dere mener om det opplegget og valgmulighetene der

Lenke til kommentar

Ser vel ikke det helt store problemet.

 

Pc-byggeren til komplett er laget for "komplette" pc'er. Hvis du skal kjøpe i deler så er det ikke noe problem å gjøre det.

 

For min del går tidligere erfaringer (kunde support/retur) foran muligheten til å velge bort floppy/kortleser. Men hver sin smak.

 

(Syntes på et generelt grunnlag at webshopene får ufortjent mye kritikk i dette forumet)

Lenke til kommentar

når man får med en musematte hos komplett.no som en del av standarddelen i pakken og så har muligheter til å kjøpe en litt lengre nede i valgene så lurte jeg på om man da i realiteten ender opp med 2 stkk. komplett. no har ikke svart på det spørsmålet.

 

det kostter lite .

200 kr er da ikke noe o.s.v .

det er ikke det som betyr så mye , men prinsippet om at man blir påtvunget å kjøpe noe man ikke trenger som er saken.

hvis man har en skriver med kortleser fra før. hva skal man da med en til ?

hvorfor skal man kjøpe seg en floppydrive når man ikke har bruk for det .

det er jo produsenter av pc er som har fjerne floppydriven og definert det som tilleggsutstyr for spesielt interesserte.

 

joggi_619: var det da ikke andre modeller å velge mellom ?

komplett ( var det der du handlet ) har fler modeller å velge mellom der bare noen er beregnet direkte for spilling og man da må velge et spill i tillegg

Lenke til kommentar
når man får med en musematte hos komplett.no som en del av standarddelen i pakken og så har muligheter til å kjøpe en litt lengre nede i valgene så lurte jeg på om man da i realiteten ender opp med 2 stkk. komplett. no har ikke svart på det spørsmålet.

 

det kostter lite .

200 kr er da ikke noe o.s.v .

det er ikke det som betyr så mye , men prinsippet om at man blir påtvunget å kjøpe noe man ikke trenger som er saken.

hvis man har en skriver med kortleser fra før. hva skal man da med en til ?

hvorfor skal man kjøpe seg en floppydrive når man ikke har bruk for det .

det er jo produsenter av pc er som har fjerne floppydriven og definert det som tilleggsutstyr for spesielt interesserte.

 

joggi_619: var det da ikke andre modeller å velge mellom ?

komplett ( var det der du handlet ) har fler modeller å velge mellom der bare noen er beregnet direkte for spilling og man da må velge et spill i tillegg

 

Jeg har ikke handlet der enda, men har planer om det. Jeg skal ha en gamerpc står det ja, men om jeg velger et annet spill - feks CoD5, så kommer både WoW og CoD5 i handlekurven..

Det verste er at WoW går ann å skjekke av i listen slik at man kjøper to wowspill. Expantion pack går det drimot IKKE ann å velge. Helt håpløse greier..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...