Gå til innhold

GTA IV, for mange problemer?


Anbefalte innlegg

Hei, har lenge hatt lyst på GTA IV, men har lest at det er mange bugs i spillet, selv om det virker som at anmeldere gir GTA IV universalt bra karakterer, har ikke sett noen kritisere spillet for bugs, dog har jeg lest at det er mye feil med spillet og at det virker som et uferdig spill.

Bugs, FPS drops, generell lag osv.

 

Burde jeg kjøpe GTA IV til PC? Hva syns dere, har vurdert å kjøpe Saints Row 2 når det kommer istedenfor, men ville høre her først. Er det spillbart? Legg gjerne til kommentarer om deres erfaringer med PC-versjonen av spillet.

Se signatur for specs.

 

-MagneM. :)

Endret av magneman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rockstar rotet det til med å låse oppløsningen på refleksjonene (som bl.a. er på alle biler) til å være den samme som den oppløsningen du skal spille selve spillet i, noe som fullstendig kveler ytelsen på alle systemer eldre enn et par måneder. Finnes heldigvis en tweak som lar deg ha refleksjonsoppløsningen på 800x600 mens selve spillet kjører i egenvalgt oppløsning. Ingen visuell forskjell i det hele tatt, men langt bedre framerates.

 

Selve spillet, når man først kommer forbi alle problemene, er vel verdt å spille.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Jeg har vel en medium spec maskin (se signatur) med XP Pro +SP3.

 

Litt kjipt med Windows LIVE konto registrering og opprettelse av kontoer på f.ex xbox360.com ?? Stusset veldig på den siste der. Kunne ikke se noen grunn til at et PC-spill måtte registreres der.. Men gjorde som jeg ble bedt om..

Etter dette har alt fungert helt ok.. (Kjøpte selv spillet på coop-obs-mega.-Gidder ikke laste ned 15GB)

 

Kjører føldende setup:

1024x768

Texture quality : Medium

Render Quality : High

View distance : 40

Detail distance : 35

Vehicle density : 30

Shadow density : 3

System usage: 419 av 491 MB

 

Kjørte benchmark'en fra GRaphics menyen og fikk disse resultatene :

Average FPS 48,16

CPU usage : 51%

System memory usage : 71%

Video memory usage : 89%

 

Spillet flyter helt greit.. Noen få grafikkfeil rundt om, men ellers like bra som GTA alltid har vært synes jeg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...