Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor lenge er jeg bannet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg får ny Ip av ngt hver dag, før var det en gang i halvåret, vet ikke om det hjelper, men jeg slår modemet av stort sett hver dag.... Hvem leverer bredbåndet ditt da??

 

Unnskyld at jeg spør, men hvorfor skrur du av routeren din hver dag? :) Om du får ny IP eller ikke når routeren din har vært av avhenger bl.a. av hvor full ip-poolen på sentralen din er (som andre var innpå her tidligere). Hvis det er et hav av ledige adresser i din pool, skal det mye mer til at din IP er opptatt når routeren forsøker å re-claime den.

 

E

Lenke til kommentar

Unnskyld at jeg spør, men hvorfor skrur du av routeren din hver dag? :)

 

Den kan jo f.eks være koblet på samme stikk som resten av pc-utstyret. Og hvis det er Telenor, virker det nesten som man får ny ip bare man er inaktiv i 5 minutter. Iallefall hos faderen.

Lenke til kommentar

Jeg slår som sagt av modemet nesten hver kveld og dagen etter får jeg ny IP, vet ikke hvorfor andre ikke får det, før fikk jeg som sagt ny ip en gang i halvåret.. Jeg har delta abb, vet ikke om det har noe å si.. Tror du får fortsette å slå av modemet ett par ganger til, ngt har vannvittig lang behandlingstid på mailene, det er ihvertfall min erfaring. I mellomtiden kan du jo prøve andre huber! Her er en bra hublist: http://dreamland.gotdns.org/PublicHubList.config

Lenke til kommentar

Unnskyld at jeg spør, men hvorfor skrur du av routeren din hver dag? :)

 

Den kan jo f.eks være koblet på samme stikk som resten av pc-utstyret. Og hvis det er Telenor, virker det nesten som man får ny ip bare man er inaktiv i 5 minutter. Iallefall hos faderen.

 

Ja, den kan godt være koblet på samme stikk som resten av utstyret hans, men det er vel han best kvalifisert til å svare på. :) Ville bare høre hvilken grunn han eventuelt hadde, jeg.

 

Hos Telenor får du ny IP hver gang du _logger deg på_. Derfor er det klart at du får ny IP om du tar strømmen på modemet, men det trenger du altså ikke gjøre - det holder å koble av og på oppkoblingen. Hos dem er systemet helt analogt med isdn eller dialup.

 

E

Lenke til kommentar
Jeg slår av routeren fordi den blir varm, ikke noe poeng i at den står på når dataen er av.. Er koplet på samme stikk.. Har netopia router av den store typen, den som har en tendens til å ta fyr! Så det er bedre å være føre var, synes nå jeg.

 

Ta fyr var nå litt drøyt, det som skjedde var at en batch av strømforsyningene røk en kondensator første gang den ble plugget i. Så om den ikke har sagt poff enda, kommer den nok ikke til å gjøre det. Med mindre du heller bensin på den. Eller stapper den full av kinaputter. Eller begge deler. Og leker deg med fyrstikker.

 

E

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...