Gå til innhold

Telefonkontakter sync mot gulesider


Anbefalte innlegg

Heihopp, fikk en ganske interessant idé her som jeg driver å går igjennom outlook kontaktene mine.

 

Jeg sjekker gamle kontakter som jeg har lagret med dårlige navn (type, klassen vi gikk i, eller organisasjonen jeg kjenner vedkommende fra) slik at jeg kan slette de unødvendige og fortsatt lagre de som skal med korrekt fornav og etternavn for enklere sporbarhet. Da slår jeg opp nummerene på gulesider (telefonkatalogen), der har vi en fin mulighet til å laste direkte ned visittkort for denne personen, hvor også adresse kommer opp.

 

Da tenkte jeg på den fantastiske idéen om å kunne lage et program som kunne sjekke alle telefonnummerene mine i kontaktlistene opp mot telefonkatalogen og kunne oppdatere med informasjonen derfra. Etter eget valg, selvfølgelig siden mange har registrert telefonnr på andre enn seg selv (familie e.l.). Er dette mulig å gjøre uten api e.l. fra gulesider.no ? Eller er dette en tungvindt vanskelig ting å gjennomføre? Dette kan potensielt effektivisere og gjøre kontaktlistene våre mer oppdaterte.

 

Hva tror dere? Er dette mulig på en fornuftig måte?

For the record : Jeg har omtrent ingen kunnskaper om programering eller denslags, og ser dermed ikke for meg å gjennomføre et slikt program/prosjekt på egenhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...