Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lukter eksos inni bilen.


Anbefalte innlegg

Hei. En i familien har en X5, 2004 mod. Er 3 litern, med 218hk.

 

Det som er problemet er at det lukter eksos inne i bilen, når den står stille på tomgang, men så fort du begynner å kjøre forsvinner den. Hva kan årsaken være?

 

Og jeg så idag på flisene i garasjen at det hadde kommet noen drypp olje fra den. Hva det kan dette komme av?

 

Bilen har gått 30 000km.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikkert frieksos. Ta en titt under bilen. Kan hende at det har rustet hull i eksosmanifoilen eller noe. Grunnen til at den forsvinner når du kjører vil i det tilfellet være logisk, ettersom at eksosen ikke siver inn under fart.

 

Hvor i landet bor han?

 

Rustet hull i eksomanifoilen? Bilen er jo en 2004 modell. Men kan det skje så fort asså?

 

Han bor i Skien!

Lenke til kommentar
Hvordan sjekker jeg om det er eksoslekkasje da? Var en som sa til meg at jeg skulle sette noe foran eksospottene. Åsså se om bilen kvelte seg, eller gikk ujevnt på tomgang. Er det det enkleste måten å gjøre det på?

 

Det er en helt grei måte å gjøre det på. Bare tett igjen eksosrøret.

Lenke til kommentar
Og jeg så idag på flisene i garasjen at det hadde kommet noen drypp olje fra den. Hva det kan dette komme av?

 

Er du sikker på at eksoslukten er eksoslukt? Kanskje brent olje som lekker fra f.eks: toppdekselpakningen eller søl ved oljebytte som har dryppet ned på en varm manifold...

Lenke til kommentar
Og jeg så idag på flisene i garasjen at det hadde kommet noen drypp olje fra den. Hva det kan dette komme av?

 

Er du sikker på at eksoslukten er eksoslukt? Kanskje brent olje som lekker fra f.eks: toppdekselpakningen eller søl ved oljebytte som har dryppet ned på en varm manifold...

Uansett.. hvis han tetter eksosen så kan han i allefall eliminere eksos. Du har helt rett, kan være det også. :)

Lenke til kommentar
Og jeg så idag på flisene i garasjen at det hadde kommet noen drypp olje fra den. Hva det kan dette komme av?

 

Er du sikker på at eksoslukten er eksoslukt? Kanskje brent olje som lekker fra f.eks: toppdekselpakningen eller søl ved oljebytte som har dryppet ned på en varm manifold...

Fant ut dette var en annen bil som hadde stått inni der å lekket olje! Så det var ikke X5`en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...