Gå til innhold

Sorround i trådløse øretelefoner? er det noe poeng..?


Anbefalte innlegg

Hei

Har akkurat lest anbefaling av lydkort på hardware.no.

Håper noen har tid til å svare på noe jeg lurer på..

 

Spiller en del, har sapphire9700pro skjermkort, og ellers en ok spillemaskin.

 

Har aldri vært spesielt opptatt av lyd, bruker i dag som jeg alltid har gjort, kun det intergrerte lydkortet.

 

Irriterer meg i spill som Medal of Honour at jeg hører lyden av fottrinn i hvertfall et sekund (eller to) etter at jeg har stoppet. Ikke så lett å vite om det er meg selv eller andre jeg hører løpe..

 

1:Er dette mitt billige, intergrerte lydkort, eller bug i spillet?

 

2: Er det noe poeng å kjøpe 4.1, 5.1 eller siste skrik som ser ut til å være 6.1, når jeg alltid spiller med

øretelefoner?

3:Hva gjør jeg med alle disse lydkoblingene når jeg vil ha ok lyd til mine (trådløse) øretelefoner, ikke fet

sorroundlyd på datarommet?

4: Er det noe poeng å kjøpe et billig (300 kr) lydkort i forhold til det intergrerte? (halvt år gammelt hovedkort, ASUS ett eller annet for p4)

 

Setter pris på forslag til ikke altfor dyre lydkort!

 

Bjørn

:smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva slags lydkort du bruker nå, men kan jo komme med noen generelle kommentarer:

 

1: Jeg hører også skritt rett etter at man slutter å løpe i MOHAA. Tror det skal være sånn. Hvis det varer i mer enn 1 sekund, tror jeg IKKE det skal være sånn.

 

2: Hvis du i overskuelig fremtid skal fortsette med høretelefoner, og ikke bruker kortet til noe annet, trenger du sikekrt ikke 7.1 eller mer, nei...

 

3: Du kobler headsettet på fronthøyttaler-utgang, og velger headset/2 høyttalere i instillingene til kortet.

 

4: Integrert lyd bruker ofte prosessor-kapasitet til å dekode lyd, du kan få litt lavere ytelse enn ved bruk av separat lydkort. Et billig er sikkert nok. Leste en test av nettopp dette for få dager siden på Tom's Hardware

 

Jeg bruker per i dag et Soundblaster Live Digital 5.1, or er ok fornøyd med det. Koster nok ikke mye, det...

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler deg Audigy 2 selv om det bare er til hodetelefon bruk! Selve kortet får du for rundt en tusenlapp og det er verdt hver krone. Men da burde du jo også investere i noe annet godt utstyr vedsiden av for å kunne utnytte potensialet!

Hva i alle dager skal han med det når han ikke er opptatt av lyd? :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...