Gå til innhold

Blir filosofisk når jeg er trøtt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir også selv svært filosofisk når jeg skal legge meg. Sikkert fordi hjernen vil fundere på det den ikke har fått tid til i hverdagen. På fylla blir jeg mer kreativ enn filosofisk. Syntes vertfall jeg er kreativ der og da :p

 

Tror det er fordi de fleste har en rutinepreget hverdag der hjerner stort behandler samme type informasjon. Hjernen min må stort sett gjennom enten matematisk/logisk tankegang ved skole eller rene rutinemessige opperasjoner ved jobb/trening/matlaging osv osv. Når jeg først legger meg i sengen får den tid til å opperere med andre ting. Jeg er da som oftest trøtt når jeg legger meg, noe som sikkert over tid fører til at hjernen forbinner trøtthet med filosofisk tankegang.

Lenke til kommentar
Jeg blir nesten alltid filosofisk og ettertenksom når jeg blir trøtt, gjerne etter en natt uten søvn. Dette skjer uansett om jeg er alene eller sammen med andre. Hvorfor skjer dette?

 

Hvorfor har du postet i religions- og livssynsdelen, og ikke teknologi og vitenskapsdelen, hvor du kunne fått seriøse svar? Det virker jo nærmest som om du er overbevist om at det er noe overnaturlig bak.

Lenke til kommentar

Vil tro at det kommer av at du ikke har noe å fokusere på og konstrere deg om. Dersom jeg ser en film jeg har lite interesse av lar jeg ofte hjernen vandre, for å underholde meg selv. Samma når jeg går en litt lengre strekning, spesiellt dersom jeg ikke hører på musikk. For meg har det skjelden noe med hvor trøtt jeg er (jeg er veldig sjelden trøtt når jeg legger meg), men hva jeg gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...