Gå til innhold

Trenger hjelp med SATA-kabel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm det siste jeg kommer på nå må være oppsettet i bios. Har du sett om enhetene oppdages i bios, kanskje er det noen innstillinger som må gjøres. Referer din hovedkortmanual.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hm det siste jeg kommer på nå må være oppsettet i bios. Har du sett om enhetene oppdages i bios, kanskje er det noen innstillinger som må gjøres. Referer din hovedkortmanual.

Har kika litt på BIOS og i manualen, men klarer ikkje å forstå kva eg må justere på.

Manualen:

http://dlsvr03.asus.com/pub/ASUS/mb/socket...B/e2620_p5b.pdf

Eg går ut i frå at det er punkt 4.3.5 IDE Configuration som er det som er mest relevant for meg?

Skrevet

Det er altså strøm, men det fungerer ikke når du kobler til flatkabelen. Da har du antagelig koblet noe feil på Master / Slave.

Koble til bare en av gangen. Så ser du om den vises i BIOS, og merker deg om den står angitt der som Master eller Slave.

Skrevet
Det er altså strøm, men det fungerer ikke når du kobler til flatkabelen. Da har du antagelig koblet noe feil på Master / Slave.

Koble til bare en av gangen. Så ser du om den vises i BIOS, og merker deg om den står angitt der som Master eller Slave.

Ok, kobla til berre harddisken først. Den viste ikkje i BIOS.

Inne i windows utforsker står fremdeles DVD Drive (G:) opplista, sjølv om dvd-romen ikkje er kobla til verken strøm eller hovedkortet.

Skrevet

Eg prøvde å sette DVD-rom som master og harddisken som slave, og nå fungerer alt. :)

Er det noke i veien for å ha eit slikt oppsett?

Skrevet

Nei, det er jo helt greitt.

Mulig disken din har to forskjellige jumper settinger for Master (med og uten Slave), det er kanskje det som har vært problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...