Licker Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Hei Jeg lurer på om det er noen der ute som kan hjelpe meg med å finne deler til en Lacie USB 1TB eksterndisk? Jeg har en sjøl, som har knela.. Begge diskene spinner opp, men disken vil ikke dukke opp i windows.. Når jeg derimot tar ut de to diskene (to 500GB disker i RAID0) og setter dem inn i en stasjonær maskin som vanlig master og slave kommer de opp, bare med uleselig innhold (ikke rart da jeg ikke har RAID-controller i den stasjonære). Dette får meg til å tro at diskene fungerer. Det jeg da er ute etter er en vrak-disk eller noe slikt, sånn at jeg får prøvd et annet kontrollerkort. Det sitter nemlig en slags kontroller inni Big Disken, en RAID-til-USB-sak.. Jeg har prøvd det 'vanlige', ebay og sånt..har båret lite frukter! Så; JÆLP?! Mvh Sivert
007CD Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 Eneste alternativet du har igjen er å eksperimentere med: http://raid2raid.com/ Personlig har jeg ikke hatt så mye flaks med verktøyet selv Men det er verdt ett forsøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå