Gå til innhold

HTC Touch HD - tips og triks.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Installer nodata.cab (men den blokker alt): http://www.modaco.com/content/pocket-pc-so...utility-nodata/

 

Finnes det en måte man kan stoppe automatisk oppkobling på uten å måtte laste ned nodata? Jeg skal hente HD'en min i morgen og jeg vil slippe høy regning pga unødvendige oppkoblinger...

Det er ikke værre enn å la være å konfigurere den slik at den kobler seg opp automatisk.

Lenke til kommentar
Installer nodata.cab (men den blokker alt): http://www.modaco.com/content/pocket-pc-so...utility-nodata/

 

Finnes det en måte man kan stoppe automatisk oppkobling på uten å måtte laste ned nodata? Jeg skal hente HD'en min i morgen og jeg vil slippe høy regning pga unødvendige oppkoblinger...

Det er ikke værre enn å la være å konfigurere den slik at den kobler seg opp automatisk.

 

Å hvordan gjør man dette? Har prøvd veldig lenge men hver gang jeg f.eks surfer på nett med wifi og skrur av wifi slår den rett over på 3g automatisk. Selv om jeg har sagt at mobilen ikke skal bruke 3g.

Lenke til kommentar
Å hvordan gjør man dette? Har prøvd veldig lenge men hver gang jeg f.eks surfer på nett med wifi og skrur av wifi slår den rett over på 3g automatisk. Selv om jeg har sagt at mobilen ikke skal bruke 3g.

Dersom du surfer og slår av wlan eller beveger deg utenfor wlan-dekningen bytter telefonen automatisk over til mobilnettet ja. Hva hadde du ventet?

Lenke til kommentar
Å hvordan gjør man dette? Har prøvd veldig lenge men hver gang jeg f.eks surfer på nett med wifi og skrur av wifi slår den rett over på 3g automatisk. Selv om jeg har sagt at mobilen ikke skal bruke 3g.

Dersom du surfer og slår av wlan eller beveger deg utenfor wlan-dekningen bytter telefonen automatisk over til mobilnettet ja. Hva hadde du ventet?

Vel Wlan gratis, 3g er ikke. Jeg forventer at telefonen gir meg valget om den skal gjøre det automatisk eller ikke i det minste.

Lenke til kommentar
Å hvordan gjør man dette? Har prøvd veldig lenge men hver gang jeg f.eks surfer på nett med wifi og skrur av wifi slår den rett over på 3g automatisk. Selv om jeg har sagt at mobilen ikke skal bruke 3g.

Dersom du surfer og slår av wlan eller beveger deg utenfor wlan-dekningen bytter telefonen automatisk over til mobilnettet ja. Hva hadde du ventet?

Vel Wlan gratis, 3g er ikke. Jeg forventer at telefonen gir meg valget om den skal gjøre det automatisk eller ikke i det minste.

Jeg skjønner egentlig ikke helt hva du vil. Er du tilkoblet og har internettilkobling via wlan prioriterer telefonen denne tilkoblingen, hvis ikke bruker den datatilkobling via mobilnettet. Hvis du heller vil være uten tilknytning så lenge du ikke bruker wlan er det ikke værre enn å blokkere datatilkobling via mobilnettet.

Lenke til kommentar
Å hvordan gjør man dette? Har prøvd veldig lenge men hver gang jeg f.eks surfer på nett med wifi og skrur av wifi slår den rett over på 3g automatisk. Selv om jeg har sagt at mobilen ikke skal bruke 3g.

Dersom du surfer og slår av wlan eller beveger deg utenfor wlan-dekningen bytter telefonen automatisk over til mobilnettet ja. Hva hadde du ventet?

Vel Wlan gratis, 3g er ikke. Jeg forventer at telefonen gir meg valget om den skal gjøre det automatisk eller ikke i det minste.

Jeg skjønner egentlig ikke helt hva du vil. Er du tilkoblet og har internettilkobling via wlan prioriterer telefonen denne tilkoblingen, hvis ikke bruker den datatilkobling via mobilnettet. Hvis du heller vil være uten tilknytning så lenge du ikke bruker wlan er det ikke værre enn å blokkere datatilkobling via mobilnettet.

Du klarer virkelig ikke å se at det er et problem at telefonen kobler seg opp til noe man må betale for, helt automatisk? Jeg vil ha en boks der det står f.eks "Spør før oppretting av datatilkobling over mobilnettet" som jeg kan huke av og på. Selvfølgelig vil du ha muligheten til å surfe over mobilnettet når det er nødvendig. Men når jeg har en telefon jeg kan endre stort sett alt på, vil jeg også ha muligheten til å styre dette enkelt. Løsningen: "drop å konfigurer det" holder ikke.

Lenke til kommentar
Du klarer virkelig ikke å se at det er et problem at telefonen kobler seg opp til noe man må betale for, helt automatisk? Jeg vil ha en boks der det står f.eks "Spør før oppretting av datatilkobling over mobilnettet" som jeg kan huke av og på. Selvfølgelig vil du ha muligheten til å surfe over mobilnettet når det er nødvendig. Men når jeg har en telefon jeg kan endre stort sett alt på, vil jeg også ha muligheten til å styre dette enkelt. Løsningen: "drop å konfigurer det" holder ikke.

Den kobler seg ikke opp etter egen lyst og vilje, kun hvis den er konfigurert slik. Du veit vel selv hvilke programmer som krever internettilknytning eller ikke?

 

Hvis du opplever at telefonen din kobler seg opp automatisk, så sjekk om vær- eller aksjetjenesten er konfigurert til å oppdatere seg automatisk, eller om push-post står på.

Lenke til kommentar
Du klarer virkelig ikke å se at det er et problem at telefonen kobler seg opp til noe man må betale for, helt automatisk? Jeg vil ha en boks der det står f.eks "Spør før oppretting av datatilkobling over mobilnettet" som jeg kan huke av og på. Selvfølgelig vil du ha muligheten til å surfe over mobilnettet når det er nødvendig. Men når jeg har en telefon jeg kan endre stort sett alt på, vil jeg også ha muligheten til å styre dette enkelt. Løsningen: "drop å konfigurer det" holder ikke.

Den kobler seg ikke opp etter egen lyst og vilje, kun hvis den er konfigurert slik. Du veit vel selv hvilke programmer som krever internettilknytning eller ikke?

 

Hvis du opplever at telefonen din kobler seg opp automatisk, så sjekk om vær- eller aksjetjenesten er konfigurert til å oppdatere seg automatisk, eller om push-post står på.

Selvfølgelig vet jeg dette, å både vær og aksjetjenesten må jeg oppdatere manuelt. Men har opplevd at jeg har tatt opp telefonen å den forpulte H'n er der. Skal jo selvfølgelig skylde på Brukerfeil, å at det er noe jeg har glemt og huke av. Eller et program som ikke er lukket. Men poenget er at jeg vil ha et program som gjør at jeg må bekrefte for at telefonen gjør noe som helst over datatilkoblingen til mobilnettet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Jeg vil anbefale Nitrogen som et alternativ for avspilling av mp3 filer. Mye mer fingervennlig + at Media player hadde problem med å holde orden på rekkefølgen jeg ville ha ting avspillt.

 

Et annet must-have program er Google maps. Dersom man vil spare utgifter og vet hvor man skal (sånn omtrent:-) så fungerer det greit å laste ned kart mens man har tilgang på wifi. Programmet vil så bruke de nedlastede kartene når man beveger seg ute.

 

Har ellers innstallert Skype men synes ikke det fungerer særlig bra. Det blir alt for mye lagg til at man kan føre en fornuftig samtale.

 

Har ellers en følelse av at telefonen har blitt mer ustabil etter at jeg begynte å laste ned egne programmer.

Lenke til kommentar
Du klarer virkelig ikke å se at det er et problem at telefonen kobler seg opp til noe man må betale for, helt automatisk? Jeg vil ha en boks der det står f.eks "Spør før oppretting av datatilkobling over mobilnettet" som jeg kan huke av og på. Selvfølgelig vil du ha muligheten til å surfe over mobilnettet når det er nødvendig. Men når jeg har en telefon jeg kan endre stort sett alt på, vil jeg også ha muligheten til å styre dette enkelt. Løsningen: "drop å konfigurer det" holder ikke.

Den kobler seg ikke opp etter egen lyst og vilje, kun hvis den er konfigurert slik. Du veit vel selv hvilke programmer som krever internettilknytning eller ikke?

 

Hvis du opplever at telefonen din kobler seg opp automatisk, så sjekk om vær- eller aksjetjenesten er konfigurert til å oppdatere seg automatisk, eller om push-post står på.

Selvfølgelig vet jeg dette, å både vær og aksjetjenesten må jeg oppdatere manuelt. Men har opplevd at jeg har tatt opp telefonen å den forpulte H'n er der. Skal jo selvfølgelig skylde på Brukerfeil, å at det er noe jeg har glemt og huke av. Eller et program som ikke er lukket. Men poenget er at jeg vil ha et program som gjør at jeg må bekrefte for at telefonen gjør noe som helst over datatilkoblingen til mobilnettet.

Jeg har også hatt ønske om å ha full kontroll på internettrafikk over mobilnettet på Touch HD. For eksempel når jeg er i utlandet er jeg lite interessert at mobilen skal koble til internett og gi meg dyr telefonregning. Selv med lite bruk av internett over 3G er det mye datatrafikk på mobilregninga mi. Tilkoblinga er til stadighet aktiv, uten at jeg kan se hva som har satt den i gang.

 

Skjønner ikke hvorfor folk er så skeptiske til at det kan være et problem.

 

Løsningen for meg var å installere programmet HD Tweak som har en rekke ekstra innstillingsmuligheter for Touch HD, blant annet å slå internettilkobling over mobilnettet av og på. HD Tweak finner du her: http://montecristoff.webs.com/ Har internettilkoblingen stort sett av, og slår den enkelt og greit på de få gangene jeg vil koste på meg de dyre MB'ene til Telenor over mobilnettet.

 

Hadde HTC klart å lage Comm Manager ordentlig hadde man slått av og på internettilkoblingen der, men av en eller annen grunn er det åpnet for at telefonen selv kan finne det for godt å koble til nettet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Halloen folkz :p

 

Fikk min HTC Touch HD idag. Sitter nå med litt blandede følelser. En vanvittit fin telefon, med vanvittig bredt og kjernefysiske ting å gjøre på den :p

 

Lurte på om noen har noen tips til MUST HAVE/MUST DO til telefonen? =) Har fått inn HD Tweak. (Glad for det, for der skrudde jeg av Internett/GPRS greiene med engang :p)

 

Men jeg ville i og for seg bare ha en fin touch telefon jeg :p Jeg er ingen arbeids person som trenger Email, Aksjer etc.

 

Bruker den til meldinger, surf og ringing.

Men jeg lurer litt på om det er noen mulighet for THEMES etc? Lest litt på XDA.dev - men er for å være helt ærlig ALT for mye som er stappet inn der, så synes det er vanskelig å finne frem til det jeg skal.

 

Hovedsaklig lurer jeg egentlig på themes :) Og også noen snertne programmer/spill som er artig å ha med seg :)

 

Lurer også litt på hvordan man får "snudd" skjermen. Slik at den kommer på langs. Er ikke dette mulig når man f.ex skriver meldinger?

Beklager mye spørsmål, men telefonen etter en dag er vanskelig å sette seg inn i, så en pang start fra noen som har peil ville jeg satt veldig stor pris på :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...