Gå til innhold

HTC Touch HD - tips og triks.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er det nødcendig å laste ned tidligere ROM oppdateringer? Eller har den siste alle oppdateringer + de nye?

 

Takker for svar :)

 

Det finnes jo mange forskjellige, mange custom ROM's og offisielle. Jeg har selv den offisielle fra HTC sin side, og er fornøyd med den. Hvis du laster ned den trenger du vel egentlig ikke flere, hvis du ikke vil ha noen av de oppdateringene som er med i de andre.

Endret av M-Mathisen
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Ser ut til at det ikke har vært aktivitet her på lenge, men jeg prøver lykken allikevel.

Finnes det en app. eller liknende som gjør at jeg slipper å ha pinkode-passord som "tastelås" ? Jeg kunne tenkt meg noe ala iPhone sin dra til siden, eller HTC HERO sin dra ned greie... Finnes det noe slikt til Touch HD ? Er så sinnsykt lei av å ha tlf i lomma hvor den gjør som den vil, og jeg er også utrolig lei av at jeg må slå inn denne pinkoden.

 

Hadde vært supert om noen satt på info som ville løse problemet mitt :)

 

Takk !

Lenke til kommentar
Hei,

 

Ser ut til at det ikke har vært aktivitet her på lenge, men jeg prøver lykken allikevel.

Finnes det en app. eller liknende som gjør at jeg slipper å ha pinkode-passord som "tastelås" ? Jeg kunne tenkt meg noe ala iPhone sin dra til siden, eller HTC HERO sin dra ned greie... Finnes det noe slikt til Touch HD ? Er så sinnsykt lei av å ha tlf i lomma hvor den gjør som den vil, og jeg er også utrolig lei av at jeg må slå inn denne pinkoden.

 

Hadde vært supert om noen satt på info som ville løse problemet mitt :)

 

Takk !

 

Hei!

 

Jeg har lagt inn Windows Mobile 6.5 på min, og da har jeg en slider øverst på skjermen ala iPone som man må slide til side for å låse opp telefonen.

Man kan i tilegg ha kode etter dette..

Om det er tall du ikke liker, men alikevel vil ha en form for lås kan du jo prøve denne: http://www.throttlelauncher.com/portal/Tab...s/ThrottleLock/

 

Håper dette hjelper deg på vei.

 

Stig

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har også et annet spørsmål.. Er det no program der ute som gjør selve sms delen litt enklere & litt proffere ? Synes det som er fra fabrikk ser så sjukt billig ut & jeg synes samtidig at det er forholdsvis tungt å se tidligere meldinger... På dette punktet synes jeg også iphone sitt system er mye bedre.

Lenke til kommentar
Jeg har også et annet spørsmål.. Er det no program der ute som gjør selve sms delen litt enklere & litt proffere ? Synes det som er fra fabrikk ser så sjukt billig ut & jeg synes samtidig at det er forholdsvis tungt å se tidligere meldinger... På dette punktet synes jeg også iphone sitt system er mye bedre.

 

Sånn er Windows ... HTC har forbedret SMS-applikasjonen betydelig i HD2, men ellers er Windows default (til og med 6.5) utrolig kjedelig, treg etc .. Det finnes en del programmer som skal få det til å se bedre ut, men synes ingen er like god som på iPhone (du kan feks prøve SMS-chat).

Lenke til kommentar

Riktig riktig.. Nei som sagt, synes den er utrolig trøttsom og lite oversikttlig & om lørdan fikk jeg med meg at HTC Hero tlf'n kan du få slik iphone sms opplegg.. men den har jo da det android greiene.. Trudde kanskje noen smarte mennesker hadde lagd noe slikt til windows også :)

Men jeg spør igjen - hvor kan jeg laste ned windows mobile 6.5 ? er så utrolig mange treff og mye rart jeg ikke skjønner noe av, så jeg tar gjerne i mot en adresse fra en av dere som har lastet ned og sett at det fungerer som det skal :)

 

De som har det android greiene har samtidig no "appstore" liknende greier.. Har vi som har windows mobile noe ala det samme ? Jeg sliter med å finne ting og tang til touch hd telefonen min...

Endret av tj_hooker
Lenke til kommentar
Synes Min HTC HD er treig til tider. Hvilket program bør jeg da få installert?

Minnet på HTC HD har en lei tendens til å klogge seg til på tross av at man stenger programmer. Selv har jeg installert cleanRAM, et lite program som renser minnet uten at jeg trenger å omstarte telefonen. Du kan selv bestemme hvor "dypt" du skal rense i konfigurasjonen. Henta det fra htcaddicts.com. Og det er gratis. Anbefales.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Du klarer virkelig ikke å se at det er et problem at telefonen kobler seg opp til noe man må betale for, helt automatisk? Jeg vil ha en boks der det står f.eks "Spør før oppretting av datatilkobling over mobilnettet" som jeg kan huke av og på. Selvfølgelig vil du ha muligheten til å surfe over mobilnettet når det er nødvendig. Men når jeg har en telefon jeg kan endre stort sett alt på, vil jeg også ha muligheten til å styre dette enkelt. Løsningen: "drop å konfigurer det" holder ikke.

Den kobler seg ikke opp etter egen lyst og vilje, kun hvis den er konfigurert slik. Du veit vel selv hvilke programmer som krever internettilknytning eller ikke?

 

Hvis du opplever at telefonen din kobler seg opp automatisk, så sjekk om vær- eller aksjetjenesten er konfigurert til å oppdatere seg automatisk, eller om push-post står på.

Om du har noen programmer som er nett-basert (f.eks nettleser eller MSN) så vil den logge seg på automatisk. Kan være en stor fordel å ikke ha de kjørende på mobilen ;)

Har erfart det selv!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg synes også det er problematisk at telefonen ikke spør før den kobler seg på nettet. ALLE andre telefoner jeg har hatt/prøvd spør om dette. Det er helt skandaløst at ikke denne funksjonen fins på Touch HD, som er så konfigurerbar og avansert på alle måter.

 

Spesielt irriterende er hvis man er i utlandet og sitter og surfer på en pub med WLAN og så plutselig merker man at telefonen har koblet seg opp via mobilnettet fordi WLAN'et er litt ustabilt. Bruker man Opera 10 så er tilogmed oppgavelinjen skjult, så man ser ikke om telefonen bytter kobling.

 

Jeg har hatt Touch HD i halvannet år og hittil løst problemet med å opprette en ekstra internettkobling uten innstillinger som jeg har kalt "Blokkert" og så går jeg inn i tilkoblingsinnstillingene og velger den som kobling telefonen bruker automatisk når jeg ikke vil at den skal koble seg til. Det fungerer, men er svært tungvindt. Når jeg er i utlandet hender det allikevel at jeg vil bruke det mobile nettverket til å sjekke vær, mail etc. når jeg ikke er innenfor WLAN-dekning. Så det blir mye fomling med innstillinger.

 

På HTC Hero er det en enkel innstilling hvor man kan slå av/på mobilt internett, og samtidig krysse av for ikke koble til ved roaming. Bedre, men jeg ville foretrukket noe så enkelt som "Spør før telefonen kobler seg til internett" som man kan krysse av.

 

Så hvis noen vet om et program eller noe som fikser dette er jeg svært takknemlig. Ja, jeg har sett forslagene over som er enklere metoder å blokkere datakoblingen en den jeg hittil har brukt, men det jeg er ute etter er et program som gjør at telefonen spør før den kobler seg opp.

 

 

Mvh

Audun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...