Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Koble til bilstereo

Gebby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen enkel måte å koble f.eks. en ipod eller en mobil med minijackutgang til et bilstereo? Hva er deres erfaringer med fm-sendere og sånn, og hva blir letteste eventuelt billigste løsning?

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvilken spiller har du nå?

det absolutt enkleste er jo å bruke en evt. minijack inngang hvis det finnes.

ellers har jeg hørt mye både posotivt og negativt om FM-sendere til bil, men det er ihvertfall enkelt.

Skrevet (endret)

Flyttes til bilstereo. :)

Det letteste er helt klart FM-sender, men som nevnt over finnes det mye positivt og negativt å si. Søk litt, så finner du mye.

Har du en spiller med lydinngang er det ikke noe problem å koble til, du må bare ha en overgang slik at du får riktige kontaker.

Jeg har original Audi Concert-spiller i min, her har jeg brukt en spesialovergang som lager phonokontakt og som bruker CD-skifter-inngangen til spilleren. Litt jobb å koble opp, men jyskla praktisk å ha en jack-kontakt kommende opp ved askebegeret hvor jeg kan koble til mp3spillere, mobil, osv - slik som mange nye biler har i dag.

Endret av Marvil
Skrevet

Hvor stor stereo har du ellers? Min erfaring er at det ikke blir all verdens kvalitet med en vanlig jack-kabel til en aux-inngang hvis stereoen er av litt størrelse.

Men om du f.eks har inngang til cd-veksler, og det finnes overgang er det verdt å prøve.

Skrevet

Takk for svar! etter å ha undersøkt corollaen litt er det åpenbart at den ikke akkurat er så veldig tilkoblingsvennlig, så får heller prøve å kjøre en FM-sender tror jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...