Gå til innhold

Spill til laptop


Anbefalte innlegg

Hei.

Som tittelen sier så leiter jeg etter noen spill til laptopen min.

Jeg har ingen spesielle krav til spill annet enn at de skal kunne underholde meg en god stund. Mine favorittsjangre er strategi- og rollespill, men jeg utelukker ikke en bra fps heller. Sjangre jeg ikke liker er bil- og sportsspill.

 

For å gi et lite innblikk i hva slags spill jeg liker så tenkte jeg å nevne noen spill jeg har likt tidligere og spill jeg ikke har likt.

 

Spill jeg har likt:

Counter-Strike

Warcraft 3

World of Warcraft

Starcraft

Heroes of Might and Magic 3

Baldurs Gate 2

Diablo 2

Metal Gear Solid 2

Fallout 2

The Curse of Monkey Island

Mass Effect

Quake 3

Unreal Tournament (det første)

 

Spill jeg ikke har likt:

Fifa

Need for Speed

A Vampyre Story

GTA4

Gears of War

Bioshock

 

Mange vil nok bli ganske frustrerte over at jeg ikke likte kritikerroste GTA4, GoW og Bioshock, men jeg syns rett å slett GTA4 er dårlig fordi jeg har for mye frihet. GoW hadde dårlig story og var veldig repetivt. Jeg synes heller ikke storyen til Bioshock var noe å hoppe i taket etter og også det ble ganske repetivt etter hvert.

 

Jeg har nok større krav til fps enn andre spill nettop fordi jeg føler det ofte blir veldig repeterende. Samme våpen, samme måte å ta fiender på, forholdsvis lite varierte baner og lite følelse av progresjon, selv når du nærmer deg slutten.

 

Det er en Acer Aspire 9300 og speccsa er som følger:

AMD Turion 64 X2 Mobile Technology TL-56 1.80 GHz

2047 MB RAM

32-biters operativsystem (Windows Vista)

GeForce Go 7300 128 MB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har spilt Oblivion, men sitter igjen med blandede følelser.

Når jeg spiller et spill liker jeg å fullføre det. Oblivion hadde til tider en bra story hvor det faktisk var morro å gjøre sidequests, bli med i guilder, være gladiator osv.

Men at det var morsommere å gjøre sidequests enn å fullføre mainstory ødelegger litt i tilegg til et dårlig level system. Å fullføre mainstory føltes mer som jobb enn fornøyelse og da blir mye av opplevelsen ødelagt for min del.

 

Laptopen min er desverre ikke sprek nok til å kjøre Fallout 3, noe jeg allerede har prøvd. Kjørte på laveste oppløsning med værste grafikken og da var ikke opplevelsen veldig god, så får nok heller spare til Fallout 3 på Xbox 360.

Endret av 420maryjane
Lenke til kommentar

Jeg ser du liker strategi. Jeg har noen tips, som kanskje vil hjelpe deg :)

 

Jeg har spilt disse spillene noen år, og er veldig fornøyd. Spillene jeg kan anbefale er strategi, som går under krig. Serien ligger egentlig under Command & Conquer, som det het først. Så har de blitt oppdatert, og fått nye spill av den serien.

 

Hvis du vil prøve noe veldig nytt, så vil jeg kanskje anbefale Red Alert 3.

Eller du kan prøve noe som er en samlepakke (uten red alert 3, og Tiberium Wars)

 

Hvis jeg ikke husker helt feil, så heter denne pakken The First Decade. :)

 

Hvis dette er noe du ikke liker, så kan jeg anbefale noe som ikke ligger helt i samme nivå av spillsjanger. Men man må jo tenke litt da, og det er krevende. Dette spillet heter Flight Simulator X. Jeg har spilt dette også, og en ganske fornøyd. :)

 

Håper mine tips vil hjelpe deg litt :)

Lenke til kommentar

Har spilt det meste av de tidlige C&C spillene og Red Alert 1 og 2. Har gode minner fra de spillene, men er på leiting etter noe nytt. (Nytt som i et spill jeg ikke har spilt før. Ikke når det er kommet ut)

 

Har spilt Age of Empires 2 + exp packs også og selv om jeg synes det var morsomt på den tiden så syns jeg ikke det er noe spesielt bra spill.

 

Som sagt så liker jeg best strategi og rpg, men jeg har spilt ganske mange spill innenfor de sjangrene så jeg har blitt kresen.

 

Men jeg vil heller ikke begrense meg ved å utelukke noen sjangre.

Endret av 420maryjane
Lenke til kommentar

Har ikke prøvd det, men hadde en traumatisk opplevelse med HL1. Løp rundt å surra på det aller første brettet i ca 1 time uten å komme meg noe sted. Fant vel til slutt ut at jeg måtte dytte handlevogna inn i reaktoren, men på det tidspunktet var jeg dritt lei.

 

Vil HL2 kjøre fint på maskinen min?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Specs til HL2

Minimum: 1.2 GHz Processor, 256MB RAM, DirectX 7 level graphics card, Windows 2000/XP, Mouse, Keyboard, Internet Connection

 

Recommended: 2.4 GHz Processor, 512MB RAM, DirectX 9 level graphics card, Windows 2000/XP, Mouse, Keyboard, Internet Connection

Lenke til kommentar

Half-Life 2 har egentlig en ganske stram regi og det er generelt sett ganske lett å finne frem. Selve spillet er veldig bra, stilig story og definitivt en følelse av progresjon. Er også en bra variasjon av miljøer så jeg syns du bør prøve det.

 

I strategigenren er jo Company of Heroes veldig bra. Her har en ikke så veldig mange enheter og fokus er på å kontrollere de en har bedre, utnytte spesialangrep osv. Pen grafikk og smart AI, anbefales! Det hele er satt til slagmarker under den andre verdenskrig med mer fokus på taktikk enn strategi. Å se soldatene ens spurte i dekning bak en steinmur mens mg-ild pløyer over dem er herlig, og at soldater banner og skriker gjør det hele minneverdig :) Her er et review fra IGN som viser mye ingame om du ikke har sett spillet før: http://au.youtube.com/watch?v=2b3eVS0_lss

 

Rundet nettopp World of Goo, et svært morsomt og annerledes spill. Det er puzzlebasert og målet er å bruke diverse 'goo-baller' til å konstruere byggverk o.l. til å komme seg til målet i hver bane. De diverse ballene har forskjellige egenskaper og det hele blir ganske utfordrende etterhvert. Grafikken og musikken er veldig sjarmerende, minner litt om worms i det henseende, du kan jo se en liten video her: http://au.youtube.com/watch?v=wjUSsXRA7Dg

 

Er ikke sikker om World of Goo har kommet til europa enda, men det har fått svært mye skryt så det er ikke bare jeg som liker det ;) tror kanskje det er mulig å skaffe via direct2drive.

Endret av Toxin
Lenke til kommentar

Mafia

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth

Heroes of Might & Magic 3 (du får samlepakke med 3+4+alle utvidelser ganske billig)

Prey

Morrowind

Splinter Cell - serien

Condemned: Criminal Origins

Dark Messiah

STALKER

 

 

Alle over er spill jeg virkelig har kost meg med på min laptop. Pluss for at alle også kjører med de fleste detaljer på high / max. Jeg kobler vanligvis laptopen til en 22" wide når jeg spiller da, istedet for å sitte og glo på 15" eye-traino-vision. :)

Lenke til kommentar
Er ikke sikker om World of Goo har kommet til europa enda, men det har fått svært mye skryt så det er ikke bare jeg som liker det ;) tror kanskje det er mulig å skaffe via direct2drive.

 

Kjøp det heller fra 2D Boy sine nettsider. Mer penger til 2D Boy, og så sparer man hele 30 kroner..

 

Ellers anbefaler jeg Sins of a Solar Empire (Gamer.no sin omtale) og at du stikker innom GOG.com. Mye gull å finne der.

Lenke til kommentar

Du bør prøve Mafia. Det er eit fps med god historie som utvikler seg gjennom heile spillet. Når eg tenkjer meg om er dette det fps spillet eg har spillt som har best historie.

Ellers er jo little big adventure eit kjempe spill :D det er fra 90-tallet men grafikken er fremdeles meir enn god nok :thumbup:

 

hl2 kjører fint på min laptop.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Skulle kanskje ha nevnt at jeg er en lettskremt person som ikke liker skumle spill.

 

Har spilt HoMM 4 og spiller fortsatt 3'ern.

Har også spilt Mafia, World of Goo, Morrowind, Splintercell, Mount & Blade hvor noen falt i smak og andre ikke.

 

Skal se nærmere på Sins of a Solar Empire og HL2.

Lenke til kommentar
Neverwinter Nights 1 & 2 + alle addons (D&D rpg) burde falle i smak

Gothic 1 & 2 er de to beste rollespillene jeg har spilt.

Sins of a Solar Empire og HL2 er allerede nevnt

Civilization 4

 

For aa sjekke om du kan spille spillene, proev dette: *Can You RUN it*

 

Hmm.. trodde jeg hadde endret førsteposten min, men tydligvis ikke.

Jeg er ikke interessert i NWN eller IWD serien da jeg har prøvd disse tidligere og dem ikke falt i Smak.

 

Har også spilt Gothic 1-3 og likte dem til tross for mange bugs.

 

Har også spilt meg lei Civ 4 for en stund siden :)

Lenke til kommentar
Neverwinter Nights 1 & 2 + alle addons (D&D rpg) burde falle i smak

Gothic 1 & 2 er de to beste rollespillene jeg har spilt.

Sins of a Solar Empire og HL2 er allerede nevnt

Civilization 4

 

For aa sjekke om du kan spille spillene, proev dette: *Can You RUN it*

 

Hmm.. trodde jeg hadde endret førsteposten min, men tydligvis ikke.

Jeg er ikke interessert i NWN eller IWD serien da jeg har prøvd disse tidligere og dem ikke falt i Smak.

 

Har også spilt Gothic 1-3 og likte dem til tross for mange bugs.

 

Har også spilt meg lei Civ 4 for en stund siden :)

I da anbefaler jeg The Witcher (som jeg glemte aa nevne i innlegget over) :)

 

Etter aa ha lest listen din en gang til, ser jeg at du likte Diablo 2. Andre artige diablo "kloner" som jeg likte godt:

 

Dungeon Siege 2

Titan Quest

Sacred (Sacred 2 likte jeg ikke noe saerlig)

 

 

Har Galactic Civilizations 2 liggende som jeg selv fikk anbefalt, men siden jeg ikke har proevd spillet selv enda, saa kan jeg ikke si om jeg likte spillet ;)

Lenke til kommentar

Hei.

Innser at jeg er mer nerd enn jeg trodde, men har tross alt gamet i 18+ år :)

 

Har spilt DS2 og Sacred, men det blir litt sånn at jeg ufivillig sammenligner med bedre spill og de blir da veldig uengasjerende.

 

Titan Quest har jeg aldri hørt om, men The Witcher er jeg veldig interessert i, men er i tvil om PC'n min kan kjøre det uten for store problemer.

 

Prøvde Hellgate London, men da fikk jeg pent beskjed om at PC'n min ikke oppfylte minimumskravene og jeg kunne bare drite i å prøve det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...