Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke inn på Windows


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fikk en comp crash i går kveld da jeg satt og spilte som vanlig.

Samtidig installerte jeg noen drivere til en Western Digital Ekstern Mobile hdd.

 

Hver gang jeg nå prøver å starte opp PC'en igjen, går den enten inn i en loop, oppstart - bsod, eller så kommer jeg "halveis" inn på windows, men det flimrer, blinker og blir svart, og jeg får i grunn ikke gjort noen ting.

 

Tidligere har jeg fått BSOD med melding om at det er muligens noe galt med en av harddiskene mine, hvis det er til hjelp.

 

Har på føelsen at det kan være noe galt med skjermkortet mitt, men er ikke sikker. De gangene jeg kommer inn på skrivebordet så kommer en feilmelding opp at driveren til skjermkortet krasjet og ble velykket restartet.

 

Min PC:

8800 GTX

E6600

Gigabyte Hovedkort (rop hvis dere trenger hele navnet, husker ikke i slengen)

Windows Vista Ultimate

 

Noen måte å fikse problemet, finne ut hva som er galt eller lignende?

 

All hjelp motas med stor tak :)

 

BoondockSaint

Endret av BoondockSaint
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjem du inn i sikkerhetsmodus?

Antar du kan det, men eg repeterer berre:

Under oppstart av maskinen trykker du F8 eit par gonger heilt til du kjem til ein oppstartsmeny. Her veljer du Sikkerhetsmodus. Berre sikkerhetsmodus, ikkje med nettverk eller noko.

Det som skjer då er at maskinen berre starter med standarddrivarane. Så hvis ein drivar har øydelagt er det jo vært eit forsøk.

Veit du kva som står på bluescreenen? Ellers forsvinn han berre med ein gong? Har du ein Windows XP cd liggande? Me kan bruke gjennopprettingskonsollen (ledetekst på CD).

Lenke til kommentar

Jeg kommer inn på der du kan velge mellom skikkerhets modus osv, men hver gang jeg kommer dit låser tastaturet seg, så det blir windows med vanlige instillinger hver gang. Har desverre ikke fått med meg hva som står på bluescreenen, det går litt for fort, men skal prøve å se litt bedre etter.

 

Har desverre ikke CD-en liggende =/

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...