Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Exe-filer åpnes i utorrent

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
I går ble plutselig alle exe-filer gjort om til utorrent. Så alt åpnes nå i utorrent (noe som ikke går, det kommer opp "invalid utorrent file").

Last ned følgende fil og kjør den, reboot så maskinen så skal du se at alt er i orden igjen :)

http://www.hjelseth.com/xp_exe_fix.reg

Endret av kRYTEC
Videoannonse
Annonse
Skrevet
I går ble plutselig alle exe-filer gjort om til utorrent. Så alt åpnes nå i utorrent (noe som ikke går, det kommer opp "invalid utorrent file").

Last ned følgende fil og kjør den, reboot så maskinen så skal du se at alt er i orden igjen :)

Ser det står xp i navnet, jeg har vista, det gjør vel ingen forskjell?

Takk, forresten. Uansett, jeg vet ikke hvordan man rebooter.

Skrevet (endret)

Ser det står xp i navnet, jeg har vista, det gjør vel ingen forskjell?

Takk, forresten. Uansett, jeg vet ikke hvordan man rebooter.

Det bør virke fint i Vista også ja ut fra hva jeg kan lese i .reg fila. Den delen av registeret er bygget likt opp i XP og Vista. Bare start maskinen din på ny igjen etter du har kjørt fila og se om ikke alt er som det skal da.

Endret av kRYTEC
Skrevet (endret)
reboot er å starte PCen pånytt. Husk at XP programmer kan skape alvorlig kluss for Vista. Vent til noen sier de har testet det med Vista eller vet at det funker med Vista.

Ordet "bør" gjør meg litt tilbakeholden, kRYTEC. er du sikker på at det funker med vista?

Til kRYTEC, altså.

Edit: Fint, jeg forsøker:) Bare sånn ... Hva kan skje? Alvorlig kluss?

Edit2: kRYTEC, det er en hel del "[HKEY_CLASSES_ROOT\.exe\PersistentHandler]

@="{098f2470-bae0-11cd-b579-08002b30bfeb}" der, men ingen fil å laste ned.

Endret av Faces Down
Skrevet
reboot er å starte PCen pånytt. Husk at XP programmer kan skape alvorlig kluss for Vista. Vent til noen sier de har testet det med Vista eller vet at det funker med Vista.

Ordet "bør" gjør meg litt tilbakeholden, kRYTEC. er du sikker på at det funker med vista?

Til kRYTEC, altså.

Edit: Fint, jeg forsøker:) Bare sånn ... Hva kan skje? Alvorlig kluss?

Jeg har sett litt mer på det nå, og som sagt så bør det gå greit, uten at jeg kan garantere for det. Har uansett laget en ny fil som er tilpasset Vista. Hvis du ikke allerede har kjørt den andre så kan du jo teste med denne først:

http://www.hjelseth.com/vista_exe_fix.reg

Skrevet (endret)
Jeg har sett litt mer på det nå, og som sagt så bør det gå greit, uten at jeg kan garantere for det. Har uansett laget en ny fil som er tilpasset Vista. Hvis du ikke allerede har kjørt den andre så kan du jo teste med denne først:

http://www.hjelseth.com/vista_exe_fix.reg

Jeg bare lurer ... Hva er det meningen jeg skal gjøre med all den forvirrende (for meg :p ) skriften og tallene?

Uansett, jeg skjønner selvfølgelig at du ikke kan garantere, takk for all hjelp uansett.

Endret av Faces Down
Skrevet
Jeg bare lurer ... Hva er det meningen jeg skal gjøre med all den forvirrende (for meg :p ) skriften og tallene?

Hvis du får det til, så skal den filen lastes ned på maskinen din (som en .reg fil). Ta å lagre den lokalt på maskinen din en plass du finner den igjen. Du skal da kunne dobbelklikke på den for at den skal kunne gjøre nødvendige endringer i registeret på Windowsen din. Den "kryptiske" teksten du tydeligvis får opp er endringene som skal gjøres i registeret ditt. Hvis du ikke får til å laste ned filen, men bare vise det som står i den, så ta og kopier innholdet over i f.eks notepad og lagre filen som vista_exe_fix.reg (ikke .txt) på maskinen din. Dobbelklikk så på den for å se om det skjer noe da? Hvis du da fortsett ikke får det til kan du prøve å få kjørt ett program som heter regedit.exe (c:\Windows\regedit.exe). Der i fra kan du gå opp på Fil -> Importer -> Velg vista_exe_fix.reg

Skrevet
Hvis du får det til, så skal den filen lastes ned på maskinen din (som en .reg fil). Ta å lagre den lokalt på maskinen din en plass du finner den igjen. Du skal da kunne dobbelklikke på den for at den skal kunne gjøre nødvendige endringer i registeret på Windowsen din. Den "kryptiske" teksten du tydeligvis får opp er endringene som skal gjøres i registeret ditt. Hvis du ikke får til å laste ned filen, men bare vise det som står i den, så ta og kopier innholdet over i f.eks notepad og lagre filen som vista_exe_fix.reg (ikke .txt) på maskinen din. Dobbelklikk så på den for å se om det skjer noe da? Hvis du da fortsett ikke får det til kan du prøve å få kjørt ett program som heter regedit.exe (c:\Windows\regedit.exe). Der i fra kan du gå opp på Fil -> Importer -> Velg vista_exe_fix.reg

Notepad går det ikke an å åpne, regedit.exe vil heller ikke åpnes.

Og jeg vet ikke hvordan jeg kan laste den ned slik den er nå (krypteringen). Jeg er rådvill. Dette er en PC man får utdelt på skolen, kan det ha noe å si?

Skrevet

Takk og lov. Det virker som alt er i orden nå. Fytti, dette er deilig. En liten seier over teknikken og min uvitenhet. Takk til dere som prøvde å hjelpe :thumbup:

Skal ikke se bort fra at jeg titter innom denne delen av forumet igjen med flere problemer senere ...

Skrevet (endret)
Hva gjordet fu for å fikse det ti slutt?

Lastet ned en fiks, liten sak fra winhelponline. Det sto om det problemet jeg hadde.

http://www.winhelponline.com/articles/165/...pplication.html

Tviler forresten ikke på at jeg har forklart noe feil til dere i løpet av denne problemløsingen. Takk, i alle fall. Bær over med meg, jeg prøver å overleve i en svært vanskelig hverdag for en som er datakyndig laaangt under gjennomsnittet.

Endret av Faces Down

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...