Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Exe-filer åpnes i utorrent


Anbefalte innlegg

Hei.

 

I går ble plutselig alle exe-filer gjort om til utorrent. Så alt åpnes nå i utorrent (noe som ikke går, det kommer opp "invalid utorrent file"). Jeg prøvde å få ned en patch til Football Manager gjennom torrent i går, har det noe med saken å gjøre?

 

PS. Egentlig vil ikke firefox eller internet explorer åpne seg, men jeg gikk inn på internett via utorrent-programmet. Altså, jeg trykte på "uTorrent webpage" og vips, da var jeg inne ... Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, jeg har prøvd å avinstallere utorrent, men det svarer ikke.

 

Er det lurt å laste ned et program som "fix exe file errors"? w w w. pcscanandfix com`?

Endret av Faces Down
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du óg kan gjere er å stille maskina tilbake nokre dager.

Hugsar du når problemet oppstod? Det gjer du nok, for det er jo eit helvete å ikkje kunne starte .exe filer.

 

Åpne Start>Alle Programmer>Tilbehør>Systemverktøy>Systemgjenoppretting (hvis eg ikkje tek feil - no gamblar eg litt for eg sitt på Mac sjølve og kan ikkje teste. Men systemgjenoppretting finn du under Tilbehør (Accsessories).

 

Så er det berre å finne ein dag du vil tilbake til, og gå. I teorien (og i praksis, iallefall alltid for meg) forsvinn berre programmer som er innstalert mellom desse dagene, eventuelt endringar i register og lignande. Filer og dokumenter bler verande. Og hvis ikkje er prosessen reversabel (mogleg å gå fram igjen).

 

Lukke til ;)

Lenke til kommentar

Takk for tipsene, men når jeg prøver å åpne programmene (først cCleaner), så må jeg velge hvilket program jeg vil åpne det i. Og det vet jeg ikke.

 

Når jeg prøver å åpne systemgjenoppretting får jeg spørsmål om hvilket program jeg vil åpne rstrui.exe i. Og det vet jeg heller ikke/skjønner ikke.

Lenke til kommentar
"referer til en plassering som ikke er tilgjengelig. Kan være en harddisk på denne datamaskinen eller et nettverk" ... og så videre.

Håper ikke du bare kopierte det jeg skrev inn da det mest sannsynlig er en feilaktig bane. Firefox har en tendens til å klalle inst mappe for firefox "versjonsnummer".

 

Altså du må gå inn og finne programplasseringen selv, men når du har funnet et program så kan du skrive inn plassering og filnavn.

Lenke til kommentar
Om du trykker windowsknappen+r og så skriver inn linken til programmet du skal åpne (c:\Programfiler\Firefox\Firefox.exe for eksempel) hva skjer da?

 

det skal funke med å bare skrive firefox. regner med det funker slikt på alle innstalerte program.

 

den patchen du lasta ned kan være et virus. lasta du ned fra hjemmesiden til spillet?

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Jeg lastet ned fra FMNorge, altså ikke hjemmesiden, men FMNorge bør være pålitelige. De linket til en nedlastningsside.

 

Hm, jeg forsøkte å laste ned firefox setup-saken, men setup-wizarden kommer ikke. Fila legger seg i "downloads"-mappa og har det utorrent-ikonet.

Endret av Faces Down
Lenke til kommentar
Jeg lastet ned fra FMNorge, altså ikke hjemmesiden, men FMNorge bør være pålitelige. De linket til en nedlastningsside.

 

Hm, jeg forsøkte å laste ned firefox setup-saken, men setup-wizarden kommer ikke. Fila legger seg i "downloads"-mappa og har det utorrent-ikonet.

Ja, og så flytter du den til c: og så trykker du windowsknapp+r og skriver c:\Firefox Setup 3.0.5.exe

Lenke til kommentar
Jeg lastet ned fra FMNorge, altså ikke hjemmesiden, men FMNorge bør være pålitelige. De linket til en nedlastningsside.

 

Hm, jeg forsøkte å laste ned firefox setup-saken, men setup-wizarden kommer ikke. Fila legger seg i "downloads"-mappa og har det utorrent-ikonet.

Ja, og så flytter du den til c: og så trykker du windowsknapp+r og skriver c:\Firefox Setup 3.0.5.exe

Finner ikke programmet. :hmm:

Lenke til kommentar

for å finne den eksakte banen til ting du laster ned så kan du klikke deg inn i downloadsmappa og høyreklikke og velge egenskaper på det elementet du har lastet ned. da kopierer du bare banen og limer inn i vinduet du får opp ved å trykke windowsknappen+r.

 

regner da med at du fortsatt kan bla deg igjennom dokumenter osv...

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar
for å finne den eksakte banen til ting du laster ned så kan du klikke deg inn i downloadsmappa og høyreklikke og velge egenskaper på det elementet du har lastet ned. da kopierer du bare banen og limer inn i vinduet du får opp ved å trykke windowsknappen+r.

 

regner da med at du fortsatt kan bla deg igjennom dokumenter osv...

Om du tenker på patchen nå, så kommer den fra Sports Interactive Ltd, så det er neppe virus fra den?

 

Jeg skjønner bare ikke hvorfor alle ikoner har blitt til utorrent. Jeg prøvde å slette utorrent, men det svarte ikke via programmer/funksjoner, så jeg høyreklikka og slett. Og da ble det faktisk borte fra oversikten over programmer/funksjoner. Er det slettet og borte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...