Gå til innhold

guild lederskap i wow funker dårlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Fortiden har den guilden jeg er i litt lederskaps problemer.

Etter at GMen stakk for en halvt år siden fikk jeg hele GM tittelen slengt oppi fanget mitt.

Jeg har prøvd å skaffe meg hjelpende officerer men den ene etter den andre blir bare borte en dag eller har stukket fra guilden for en eller annen latterlig grunn. Etter et halvt år som styrmann begynner jeg å bli veldig sliten av lederskapet. Jeg gjør godt som alt og de 2 officerne jeg har for tiden liker heller å henge med venner eller levle alter. Er liksom alltid jeg som må ta initativet og ansvaret for at noe blir gjort i det hele tatt.

Jeg skrev en post om hvordan jeg oppfattet guild situasjonen og spurte om at folk kunne ta seg litt sammen og gjøre det litt lettere for meg, samt med at jeg skrev hvordan jeg oppfattet den jobben mine 2 officerer gjorde. Dette fikk den ene til å leave guilden.

Er det noe med meg, eller er jeg veldig uheldig med officerer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi raider 6 ganger i uken om det må til.

Vi er alliance fjerde beste på serveren og farmer content bortsett ifra Malygos som vi bruker litt tid på for hvert kill. Jeg kan linke dere min post:

Hello all, once again im here to post another boring post with a high emo-level.

Lately, I've become more and more frustrated about various things which I will mention later in this post. This things are stuff that dismotivate me, makes me furious, makes me sad and feel like im not respected as a GM. Ofcourse a GM should work for the guild, and I really am. But the work never ends, it rather builds up and get worse and worse for each day.

The Officers:

One of the things im worried about is my fellow officers. Im not going to "flame" anyone in this post and never ment to do it. I just want to put out how I feel it works out. For the moment I feel like I have to do everything and im the only person that got responsibility. Im allways the person at time, doing the invites, leading the raids, evaluating trials, trying to make some meetings, have to take care of drama's in the guild, have to organise the guild bank, have to make sure the recruitment posts are up and running, make sure to answer questions from others about the guild or recive complains. To get through all this I had to spend ALL my 5 weeks of vacation at work. I spent 3 weeks the time we got established and I've tried to trick the doctors to give me some sickness papers so I could stay home pretending that I was sick but actually do guild work. I can write alot of posts on the forum which it takes some of the officers weeks before getting an answer. This is a big problem for me. I don't like to draw decessions alone since it can affect the guild in a negative way. And what I've experienced from that is that I allways get the blame and non officer takes part of the blame. And I also can find it a little hard when it seems like the officers at the present time is more interested in hanging out with others/travel and level up alts. This makes me feel im alone on the top floor and have to do all the work myself since im the only person here.

The Raids:

Our progression havn't been bad or anything, but I still believe things have taken abit more time than it should. There are slacking in raids, and people are not preparing at all. I've seen people coming to raids without reading tactics, non consumables, coming too late and so on. For me is this a huge disrespect, to not even mention all those who doesn't write it on the forum. I can't be a nanny for you!!!! I can't check if all uses flasks when I tell you to use one, I can't ask every single person if you are coming tonight, I can't sit next to you and hold your hand while listening if you know the tactics. It just doesn't work. There is responsibility in raids. Im almost allways announcing if we are going to progress or attempt something a couple of days before the holy day. But still people comes unprepared. Last night took the cake when I got told I sucked at leading and coordinating when I said what I thought about people dying in a shadow fissure.

Im not sure anymore if its only me or if im playing in a higher division than you. Through the whole TBC I did total 11 mistakes, this is something I can see people doing 1 night. I can lead, but I can NOT controll your character, I can't speak up names, where to run and what abilities for each single person. Thats something I've done before and are never going to do again.

It shouldn't take more than 1 or 2 tries before you understand your mistake and are not doing it again. But this ain't happening, people are still keep doing that mistake. People are saying "But there is alot of things to do, so therefore we can't'get into the free spot in the firewalls". What about me? Im tanking Sartharion, leading the raid, making sure I got high threat, moving out of twillight fissures and I still manage it? Why can't you manage to heal/dps, move away from Twillight Fissures and get into the right spots in the firewalls? Thats 1 task less than im doing! And im never failing on that.

What I do regrett was my short fuse last night, sadly I've sent alot of the "best" players to go and sit out after a second or third try. But things are building up and it really starts to be hard to handle this all alone. For the players I sent out last night and that barely are doing mistakes + doing top performance. Im sorry for sending you out, I just thought it would be worth to give an example of whats going to happen.

Dramas:

Also, im allways so god damn afraid to go offline. Since most of the time when im not online, people can't beave and they start fighting, argue and so on. I can't sit online 24/7 to make sure there won't be any fights. I got a job and I got an appartment and bills to pay for those money. I've been treaten by getting kicked from work if im not doing some better work. This causes the time im putting into the guild, im over working in the guild which have given me 20-30 minus hours at work which I have to work up again.

If nothing happens in the near future, im just not sure what I will do. Because this is killing my motivation and joy, im allways trying to wake up to a new day with new possibilities, but I can't. I know what I got to await when the raid comes or when I log online. I hope for once the guild can do something. Also Im not asking much of you, but asked you to use the forum. People are never using the forum, I feel its some kind of big disrespect to me which spent some time to get something up. And if people don't respect me anymore, then perhaps I should go back to work, fulltime.

This is a question you have to answer, because im out of answer.

Thank you for reading and keep in mind that next raid is thursday!

Skrevet

Er det ingen medlem som er interessert å ta på seg "class leder rolle" osv?

F.eks få ein for ranged, healer, melee osv til å passe på andre i raidet.

Gi dei litt meir ansvar enn vanlige medlem, til å passe på at dei har consumables, og ikkje roter.

Du som guildleader bør passa på å ikkje visa at du begynne å bli lei, at du ikkje order meir osv. For det går over på medlem, også stikker dei.

Undersøk om det er nokon som ikkje går overens osv, om det er loot rules det er noko gale med. Om folk er misfornøyd med treig progress, raid nights/hours. Osv.

Prøv å gi fleire litt meir ansvar, og tak i problema.

Skrevet (endret)

Ser ut til at du har begynt å ta WoW litt for alvorlig etter min mening (No offense).

Bare det at du føler at du må "barnepasse" flere av de i guilden din slik at de ike gjør dumme ting når du er offline sier vel egentlig det meste om at guilden din har en del umodne mennesker. Selv ville jeg ikke gjort dette i den grad at det hadde gått utover mitt sosiale liv (jobb osv), så mitt tips til deg vil nok være å ikke barnepasse guilden din i den grad som du gjør.

Du nevner også at de i guilden din slacker en god del under raids, noe som går ut over alle i raidet og er mildt sagt irriterende. Hvis folk virkelig ikke gidder å gjøre en innsats ville jeg latt dem sitte på benken noen raid. Minus DKP eller noe lignende funker ikke i det laange løp, men virker bare demoraliserende. Også viktig å ikke miste besinnelsen under raids eller på forum for den saks skyld, da kan man miste en del respekt.

Hvis dette fortsetter ville jeg seriøst ha begynt å renske litt opp i stallen og invitere noen nye folk, hvis ikke det er et alternativ ville jeg kanskje ha vurdert tanken på å bytte guild siden det ikke virker som du liker store deler av guilden spesielt godt.

Husk: WoW er ment for å være more, ikke en byrde.

Endret av tørriss
Skrevet

I mine øyne er det mulig du er hardcore wow'er og at du egentlig trives med å være det. Men noe sier meg at mesteparten av medlemmene i guilden din ikke er hardcore. Så da kan du egentlig ikke vente mer av dem. I et hardcore guild er offiserer noe man fort bytter ut om dem ikke gjør jobben sin...ingen vits å skrive man er missfornøyd med dem etc..og heller ingen vits å skrive man vil ditt og datt med guildet. I et hardcore guild så er jo dette innlysende og trenger ikke skrives om. Tross alt...ingen får betalt for å spille. Det er ikke jobben deres og dem trenger ikke evalueres annet enn at sorry du passer ikke i vårt hardcore guild etc.

Min mening er at du tar GM jobben altfor alvorlig i et casual guild!

Skrevet

Jeg har vært medlemm i et par verdens rankede guilder. Beste var vel World rank 21 for en par år siden. Men guilden er ikke casual. Vi raider 6 ganger i uken, men de spiller bare ikke så røft som dem burde. Om man dreper en boss skal man huske det til neste gang, men det skjer ikke. Samme lærlingsrunden igjen. Så noen ganger føler jeg at jeg spiller i en helt annen divisjon enn dem fleste i guilden. I TBC gjorde jeg totalt 11 feil og det var fra release av TBC og raiding startet. Nå er det folk som gjør 11 feil på en kveld. Desverre får vi ikke inne masse apps, så vanskelig å bytte folk.

Skrevet

Bytt ut offiserer og promoter folk du føler har utmerket seg og kan ta på seg jobben, f.eks. 3 offiserer så har du en til å håndtere DKP, en til å ta seg av raid invites og en til å håndtere loot. Så er enten klasseledere for hver klasse eller noen som er ansvarlige for tanks, healers og ranged/melee dps også noe som kan hjelpe i raidet. Få gjerne disse til å poste taktikker og erfaringer på guild forum og krev at de holder kustus ellers så bytter du de ut med en annen som gjør oppgaven han er satt til å gjøre.

Hev aldersgrensen til f.eks. 16 eller 18 år og si at de som er under den alderen i guilden blir kicket om de ikke oppfører seg modent nok.

Slå ned på problemene, finn løsningene og stak ut kursen videre. Etter å ha funnet noen som er villige til å gjøre en innsats så tar du 2 uker fri fra WoW og gjør det du skal gjøre real life. Så ser du om du kommer tilbake til ett bedre guild eller om det har knekt ryggen. Som GM er ditt hovedansvar å delegere oppgaver så du ikke sliter deg ut, så gjør de grep du kan for at du skal få tid til å gjøre litt annet enn å babysitte 20 trettenåringer.

Skrevet

Er det mulig å raide 6 ganger i uken med så lite content som er ute nå? En hardcore guild clearer vel all content 10/25 man på 3 kvelder?

Skrevet

Kanskje gi noen fordeler til officers som gjør jobben sin også? X% av total DKP eller noe?

Det er desverre få som vil ta på seg ekstrajobber uten å få noe tilbake.

Hvis ting ikke skulle bli bedre ville jeg begynt å sett etter ett nytt guild.

Skrevet

Hvis det er så mye trøbbel som det virker som, så ser det ikke ut som det er noen fremtid i guildet. Har du ingen som tenker likt som deg der? Har du ingen som er fullstendig enige med deg? Isåfall, kom deg videre, apply til et profft guild, og være fornøyd med å være footman istedenfor officer der.

Skrevet

Si at du er drittlei latheten og fjaset i guilden nå. Så start en ny guild og ta med deg de som er villige til å skjerpe seg eller vil få orden på sakene. De som vil raide hardcore. 6 dager i uken er muligens for ekstremt for de aller fleste dog. Kan hende ingen vil, da får du finne en ny guild. For virker ikke som denne blir bedre med det første?

Skrevet
Er det mulig å raide 6 ganger i uken med så lite content som er ute nå? En hardcore guild clearer vel all content 10/25 man på 3 kvelder?

Tar vel ikke mer enn 8 timer, så trenger vel bare 2 dager med litt slapp raiding så har du gjort alt sammen.

Skrevet (endret)

Første som slo meg mens jeg leste det 3 innlegget, var at denne gutten/mannen må ta WoW litt mindre seriøst og slappe litt av.. kanskje ta en pause ?

Skjønner heller ikke hvorfor folk tar raiding så seriøst. Bli sur fordi eventuelt noen har glemt noen potions o.l, eller ikke tenkt ut noe taktikk osv. jeezez.

Glad jeg er i en casual guild :p og spiller for gøy, hadde aldri orka det stresset der. Hadde jo blitt helt gal skulle Wow tatt så mye av livet mitt. :S

Endret av RockyIII
Skrevet

Det første jeg vil råde deg til er å ta en pause fra wow, virker som om det har oppslukt litt for mye av livet ditt, vet selv at det kan være sunt å ta et lite avbrekk fra dette avhengighetsskapende spillet! :)

Second, har du tenk på å bare gquite og søke deg inn i en hardcore guild som er like dedikerte som deg? Virker som om du tar spillet litt mer seriøst enn de andre i guildet ditt, og de vil ha litt mer casual?

Btw, likte ikke det innlegget du hadde skrevet til guildmedlemmene dine, hadde særiøst vurdert å quite fra guilden hvis min guildleader ble så emo.. (ikke no vondt ment!)

Hvis du vil fortsette som guildleader og ta guildet til det nivået du ønsker uten å gjøre alt alene så må du fordele litt mer ansvar enn bare å utnevne 2-3officers imo.. Ha en classmaster for hver klasse som tar seg av invites, holder kontroll på at folk fra dems klasse kommer forberedt til raids osv.

Du burde også ha noen officers til å hjelpe deg ofc, men gi dem klare instrukser på hva du forventer fra dem, f.eks hjelp til å holde orden på forums, passe på at classmasters gjør deres jobb, håndtere klager, krangler, requests etc i guilden...

Hvilket loot system har dere btw? Loot counsil bruker vi og det fungerer bra. Officerene i guilden diskuterer seg imellom hvem som fortjener det som dropper utifra forskjellige kriterier: Hvor stor upgrade det er for dem som needer, raid performance, hvor godt forberedt de har kommet (flasks etc), hvor mye oppmøte de har til vanlig.. virker som noe dere burde prøve i guilden deres for å motivere slackers :)

Og hvis det er sånn at det er krangling osv i guilden ikke vær redd for å gkicke umodne spillere! Godt miljø i guilden har mye å si!

Håper noe av det jeg skrev kan hjelpe deg, alt var uansett skrevet i beste mening, lykke til! :)

Skrevet

Buhu. Altså, tror noen har misforstått litt her. Såklart man kan kreve at folk alltid er forberedt. Man er nødt til det for å være et topp guild. Det passer ikke for alle, men det passer for noen. Synes det er tullete at folk sier "slapp av" eller at han skal gi blanke i at folk ikke er forberedt. Når folk raider så ofte, så koster det ikke dem mye å være forberedt. Dere ber han være casual, og det er fullstendig skivebom. Det var ikke den type råd han ba om.

Mitt råd er som sagt enkelt og greit at han finner seg et nytt guild, siden det er for dårlig mentalitet i den gjengen han leder nå. Men at han plutselig skal bli casual er det feil å forutsette.

Skrevet

Skal si min ærlige og oppriktige mening, men tror ikke starter vil like hva jeg har å si.

Men jeg synes hans egeneskaper som guild leder er ufattelig dårlig, i alle fall om en skal bedømme utetter forumposten lenger oppe som han postet på guildens forum. Jeg tror nok du er mer egnet til å bli ledet enn å lede selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...