Gå til innhold

DVI-HDMI kabel til flatskjerm


Anbefalte innlegg

Har kjøpt en ny flatskjerm, 40'' samsung.

Og jeg kjøpte en hdmi til hdmi kabel, som jeg tenkte jeg skulle koble fra pcen til skjermen.

Men jeg syntes resultatet ble dårlig. Så testet jeg fra dvi(pc) til vga (skjerm), og det ble mye bedre!

 

Men hvordan er dvi til hdmi kabel? er det bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tviler jeg på, tipper de ligger i samme båt. Men hvorfor skal du har fra DVI til HDMI, når du har HDMI utgang og inngang på PCen din? Har du sjekket instilligner osv?

 

Edit: Forskjellen er vel bare det at HDMI "frakter" digitale lydsignaler. Noe som DVI ikke gjør, da det kun er bilde.

Endret av mX
Lenke til kommentar

Trådstarter: Hva gjorde bildet bedre med analog kabel (vga) i forhold til digital kabel (hdmi/dvi)?

 

Dvi/Hdmi sender de samme bildesignalene så vidt jeg vet (hvor hdmi også har mulighet til å kryptere signalet, samt sende lyd som tidligere påpekt). Så i teorien skal det vel ikke være noe forskjell mellom de.

 

Ville gjette på at oppløsningen ble litt lavere ved bruk av analog kabel fremfor digital og dermed litt tydeligere. Isåfall kan det jo være verdt å teste med hdmi-kabelen ved forskjellige oppløsninger.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

bruker dvi til hdmi fra min macbook pro til LCD TV og det fungerer som bare det! men viktig å sjekke at skjerminstillingene på TV´n er riktig, dette gjelder også HDMI til HDMI. bare å prøve seg frem og se om det hjelper :) Hvis du har DVI inngang på TV´n din skal du også (vanligvis) ha en jack inngang, og der kan du sette inn en mini jack(han-han) fra PC´n til TV så får du lyd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...