Gå til innhold

Hvilken miniPC passer meg?


varsio

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så veldig inne i dette her. Jeg har en vanlig laptop med vista som jeg er veldig fornøyd med, men den er veldig tung å dra med seg på skolen. Så jeg trenger en miniPC jeg kan bruke til å skrive notater fra forelesninger og oppgaver, samt være på nett.

 

Jeg har falt litt for acer aspire one, men blir jo litt usikker da jeg ikke kan dette.

 

Holder den for meg? Er det noen andre av de små som er bedre? Jeg trenger ikke så mye fancy på den. internett og word så er jeg fornøyd. MSN hadde vært greit å hatt også. Og kanskje et bilde eller to. Men jeg har jo den andre laptopen som jeg bruker til bilder og musikk, samt at jeg har en ekstern harddisk.

 

 

Og et siste spørsmål. så at acer ikke har cd-rom (men så ikke noen av de andre heller ha det), men jeg bruker sjelden cd-rom. Kun til å installere diverse program..som word. Kan jeg overføre microsoft word (om det ikke følger med?) med en minnepenn?

 

 

Takk for at du tok deg tid til lille uerfarne meg;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du syns det er ille å gå fra xp til vista så kan det hende at det kan bli en utfordring å gå til linux:P. Men distroen som er på Aspire One skal være såpass enkelt at det burde ikke bli no problem.

 

En annen mini laptop jeg kan anbefale er Toshiba nb100(xp). Meget robust og godt bygd. Den er stillegående og går rimelig kjapt. Batteritida er på 4 timer med 50% lysstyrke. Har ingen problem å se filmer, høre musikk, surfe internettet og taste privat (msn) på den samtidig ;D. I

 

tillegg er det veldig enkelt å oppgradere fra 1 gb ram til 2 gb ram på den.

Endret av vong10
Lenke til kommentar

Takk for svar vong10.

 

Det var ikke sånn kjempeille å gå ti vista, men satt nå å knota en kveld eller to. Liker en utfordning, men det spørs jo om det kanskje blir for stor utfordring for meg;) Så bruker nok en tusenlapp ekstra og kjøper XP.

 

Hva med å overføre word via minnepenn? Funker det?

 

Skal sjekke ut den dataen. Er litt forelsket i acer, men vi får se ;)

Lenke til kommentar

Det burde gå bra å stappe word programmet på usb og kjøre programmet derfra. Jeg tror ikke MS word funker på Linux, du må da bruke Open Office som burde være pre installert på Linux. Den funker minst like bra syns jeg, selv bruker jeg kun OO.

Endret av vong10
Lenke til kommentar

Jeg bruker word pga jeg liker de forskjellige funkjsonene når jeg skriver oppgaver. Mulig det er noe lignende på OO. (apa style f.eks? veldig enkelt å sete inn litteraturliste og innholdfortegnelse og sånn. ting som jeg Brukte LANG tid på før..)

 

Hmm, om det ikke er noe lignende på OO blir det iallefall XP.. men likevel, valg av data er fortsatt vanskelig ;) Jeg liker acer pga utseende, og at de kommer i forskjellige farger (litt lei sort). Men utseende er ikke alt her i verden..Overlever nok med en sort data om den er bedre..

Lenke til kommentar

Det er er mulig å lage innholdsfortegnelse og slikt på OO, men muligens at det er en annen framgangsmåte å gjøre det på.

 

Om du er ikke så glad i Toshibaen sin utseende så kan du også ta en titt på MSI Wind eller LG X110. Som har meget flott design og overlegent tastatur iforhold i til de andre mini bærbar der ute.

 

MSI Wind;

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=113640

 

LG X110:

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=109668

 

Men, om du kan vente til midten av januar. Så skal Samsung NC10 komme rundt den tida. Fin design, i tillegg til bakteriedrepende tastatur:p...verdt å ta en titt

 

Husk at alle mini laptop som er ute så langt har samme spesifikasjon, forskjellen er som oftest design og batterilevetid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...