Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan er Audibilene/WV/BMW konta japse ?


discostu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv er jeg meget glad i BMW, kjørte bl a Espace, Ford Excursion, Mondeo, Suburban og mange mer (også Audi og VW). Har nå 97 E39 528, meget fornøyd. Pålitelig bil og god comfort. Lett å fa deler på. Oftest referert til som 'Beste BMW noensinne'

 

Er dette noe for deg?

 

BMW

 

Men for å være helt ærlig bør du gå for en 523 eller endå bedre, 528 (bruker faktisk ikke så veldig mye mer bensin en 520), men dette trekker prisen selvsagt opp.

 

Håper det hjelper.

Lenke til kommentar
Selv er jeg meget glad i BMW, kjørte bl a Espace, Ford Excursion, Mondeo, Suburban og mange mer (også Audi og VW). Har nå 97 E39 528, meget fornøyd. Pålitelig bil og god comfort. Lett å fa deler på. Oftest referert til som 'Beste BMW noensinne'

 

Er dette noe for deg?

 

BMW

 

Men for å være helt ærlig bør du gå for en 523 eller endå bedre, 528 (bruker faktisk ikke så veldig mye mer bensin en 520), men dette trekker prisen selvsagt opp.

 

Håper det hjelper.

 

Problemet jeg ser med en BMW er at den er dyr. Ergo, ryker den taper jeg mer penger enn jeg hadde gjort med en billig japse.

Syns fortsatt denne ser lekker ut:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null

Men litt skeptisk, pga eu godkjenning varer kun frem til mai i år og bilen har sunket i pris siden sist jeg så på den.

Dessuten har den som jeg nevnte tidligere gått 200k.

 

På den positive siden får jeg en bil som ser kul ut.

 

Slitasjedeler, er det dyrt på bmw? Forsikring øker vel betraktelig i pris også?

Endret av discostu
Lenke til kommentar
post-98729-1214340239_thumb.jpg

post-98729-1214340251_thumb.jpg

post-98729-1214340264_thumb.jpg

 

 

Grunnen til at den er satt ned i pris kan jo være at eieren vil bli kvitt den. Er jo ikke så lett å selge bil for tia :)

 

Sant nok, men hva bør jeg se etter på en bmw? Jeg tenker jo litt sånn at en bil til 70k holder helst i 7 år. Noe man ikke kan si om en 99 modell.

 

Men liksom hva bør jeg se etter av feil? Bør jeg spørre om NAF test på en bil til 70k?

Lenke til kommentar
Men liksom hva bør jeg se etter av feil? Bør jeg spørre om NAF test på en bil til 70k?

Absolutt! Skader ikke å spørre ;)

Ser selv også på min første bil for tiden og spør da også om de kan fremlegge NAF-test på den. Hvis det er en jeg er veldig interessert i og eieren ikke vil ta NAF-test så vil jeg vurdere å spørre om jeg selv kan påta meg kostnadene med en NAF-test på den.

 

Husk at NAF-folka ikke er på noen sin side og gir deg en helt ærlig tilbakemelding om hva slags stand bilen er i og kan tipse deg om den eks. er overprisa eller annet.

 

Når du kjøper en bil som er over 10 år gammel syns jeg nesten det er et "must" å ha NAF-test eller noen annen form for tilstandsrapport. Eldre biler som dette kan fort få litt rust eller andre feil som kan ende med store kostnader. Så best å være på den sikre siden ;)

 

Prisklassen min er også i 60-70 000 leiet.

Lenke til kommentar

Nå har jeg 3-serie BMW selv, og vil aldrig komme til å kjøpe et annet merke i fremtiden, da må det bli Porcshe i tilfellet.

 

Du får masse bil for pengene med en e39 5-serie, disse er veldig gode biler med komfort. BMW er det merket med den perfekte fordelingen mellom sportslighet og komfort, godt balanserte biler med bakhjulsdrift gjør at de har typisk bedre kjøregenskaper enn gjennomsnittet.

Samt de har en del modeller med 6er som gir hærlig lyd.

 

På den danske bmw nettbutikken koed.no får man i mye billige deler, GS bildeler er direkte dyrt i forhold.

 

 

Om du kun ser på bil for og komme fra A til B så er kansje ikke BMW valget for deg, da de gjerne ligger litt høyere i pris.

 

Derimot mannen i gata som elsker å kjøre bil må vurdere BMW på det sterkeste.

Har flere kompiser som har testet f.eks en e39 525 og blitt helt frelst.

Endret av LianLidude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...