Gå til innhold

bk: Praha by night


Anbefalte innlegg

hei.

Var en liten tur i praha før jul og fikk knipset litt bilder når jeg ikke bar poser for dama, noe som reulterte i at det ble mest bilder etter soldnedgang.

 

Har et lite ønske om å få printet ut et bilde jeg har tatt selv på lærret til å henge i stua, her er ett av de bildene jeg tok i litt forskjellige versjoner.

 

blender f 11

lukker 2 s

eos 400d, 18-55 is på 24mm

 

merker at det er vanskelig å finne fokus manuelt, spesielt når det er mørkt men den raklete fokusringen på objektivet! huff.

 

post-163452-1230473947_thumb.jpg

 

post-163452-1230474006_thumb.jpg

 

ikke så stor forskjell mellom disse to bortsett fra at jeg fjernet litt av bygningen i topp venstre hjørne på øverste bilde.

Bedre med eller uten?

 

Her er en versjon i svart/hvitt

post-163452-1230474109_thumb.jpg

 

hva tycks? blir det litt for tungt til venstre eller kunne dette kanskje spikres til veggen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svart/hvitt-bildet kunne definitivt fått henge på veggen hjemme hos oss!

 

Likte dèt best, pga gatelyktene har brent så kraftig grunnet den lange eksponeringen.

Er jo like sterkt lys i s/h, men det er et eller annet som gjør at det ser bedre ut. Tar liksom så mye plass, med gult skinn. I mine øyne..

 

Ellers må jeg kommentere at det var et veldig fint motiv du hadde valgt, med fin avstand og bra skarphet i bildet. Kunne tenkt meg å sett s/h-bildet i panorama-cropping:)

Lenke til kommentar

Jeg synes det ble litt mye sort her. Men det tror jeg er fordi det er litt rotete med lyset på høyre side.

 

Så jeg har lekt meg litt og kommet frem til denne varianten:

 

 

 

Her prøver jeg å få det til å se ut som om byningen og gaten bare forsvinner inn i natten.

(Gi beskjed hvis du vil at jeg skal fjerne bildet).

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...