Knutn91 Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Har det noe å si om eg bruker 19V. lader m/3,95a i stedet for 19V. lader m/4,74a?? Pga. 19V. laderen med 4,74a er ødelagt.. Håper på tilbakemelding snarest. Fortsatt god jul!
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Har det noe å si om eg bruker 19V. lader m/3,95a i stedet for 19V. lader m/4,74a?? Pga. 19V. laderen med 4,74a er ødelagt.. Håper på tilbakemelding snarest. Fortsatt god jul! Når amperen er lavere har det ingenting å si. Hvis amperen hadde vært høyere hadde det ikke vært særlig smart.
Mythos Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Har det noe å si om eg bruker 19V. lader m/3,95a i stedet for 19V. lader m/4,74a?? Pga. 19V. laderen med 4,74a er ødelagt.. Håper på tilbakemelding snarest. Fortsatt god jul! Når amperen er lavere har det ingenting å si. Hvis amperen hadde vært høyere hadde det ikke vært særlig smart. Hvorfor det? Strømstyrken sier kun hvor mye strøm laderen kan levere, så det er heller et problem hvis laderen ikke kan levere nok strøm.
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Hvis man setter i en lader som gir mer amper enn strømforsyningen/batteriet klarer vil den bli veldig varm, sikringen i strømforsyningen kan gå, hele hovedkortet kan ryke osv. Hvis man gir mindre strøm enn det den trenger kan det hende PCen vil fungere, men den vil i alle fall ikke bli ødelagt.
Jaguaren Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Hvis man setter i en lader som gir mer amper enn strømforsyningen/batteriet klarer vil den bli veldig varm, sikringen i strømforsyningen kan gå, hele hovedkortet kan ryke osv. Hvis man gir mindre strøm enn det den trenger kan det hende PCen vil fungere, men den vil i alle fall ikke bli ødelagt. Stemmer ikke, pcen vil uansett bare trekke det den bruker, se for deg en stor demning der du bruker 1 liter vann i døgnet, jo større demningen er jo lengre har du vann. Mindre strøm vil gjøre at batteriet kanskje ikke vil bli ladet opp 100%, uansett vil du få lengr ladetid. Alt for lite strøm vil gjøre at pcen tilslutt ikke vil fungere. I trådstarters tilfelle er det bare å kjøre på.
Mythos Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Jeg tror man bør ha klart for seg at strømforsyningen det her er snakk om ikke er en lader, men en svart boks som gir 19V likestrøm med kapasitet til å levere en angitt strømstyrke. Ladestyringen foregår i laptopen. Hvis laderen ikke kan gi nok strøm vil den muligens gå varm og bli overbelastet, men her var det ikke snakk om veldig stor forskjell. Om strømforsyningen har litt lavere kapasitet går det antakeligvis bra, men jeg er ikke imponert over elektrokunnskapene her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå