Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kamerat prøver seg på dama mi, hva skal jeg gjøre?


Gjest Guest_what_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
GREIA er at han er stygg, og alle vet at han ikke har sjans på noen

Bare for å få den oppklart, så er ingen for stygg til å få seg dame. Har sett mange små puslete og "stygge" dra skikkelige pene damer. Damer generellt går veldig lite etter utseende, det er først og fremst for å få oppmerksomhet, de går mest etter personlighet.

Jøss, gamle myter lever i beste velgående. Betydning av fysisk atttraktivitet går faktisk begge veier. Hører støtt og stadig gutter opmuntre hverandre med at selv om de ikke er noe fruktfat selv så kan de faktisk "dra skikkelig pene damer". Jeg blir litt småkvalm av slike utspill, kjenner jeg. Kort sagt fordi det fremstiller gutter som noen overfladiske fjols som anser penhet som primær kvalitet i jenter, dernest fordi det opprettholder et press ovenfor jenter om at jenter hovedsakelig er objektene mens gutter er individene (les: hos gutter betyr personligheten mest, men hos jentene er personlighet underordnet).

 

Jeg har INGEN venninner som anser utseendet sekundært relativt til personlighet hos gutter. Ikke dermed sagt at utseendet er viktigst, men heller at "hele pakken" teller. Som jeg også antar at er tilfelle når gutter finner jenter interessante - både det ytre og indre må ha en viss appell.

Lenke til kommentar

Gutter går som regel etter utseende, mens jenter går mer etter hvordan han klarer å få henne til å føle seg.

Eneste et godt utseende for en gutt er godt for, er at det er lettere å få den første kontakten. Men etter den første kontakten er opprettet, er utseende uviktig.

 

Grunnen til at myten om at utseende har noe å si, oppsto, er rett og slett fordi de guttene som samfunnet ser på som "mindre pene" ikke har selvtilliten til å snakke med de jentene de vil snakke med. De har absolutt sjangsen, de tør bare ikke ta den.

 

For en utrolig simpel verden. Den dumme, stygge skapningen må bare ha selvtillitten til å snakke med den pene avanserte skapningen, så går alt bra og de gifter seg og får barn og jøssenam.

 

Det er vel ikke heeelt slik at gutter BARE går etter utseendet og jenter BARE etter " hvordan han klarer å få henne til å føle seg"....

Lenke til kommentar
Gjest Guest_bob_*

Trådstarter! Det er ikke kompisen din som er problemet. Det er dama di. Skulle tro det var eksen min du skriver om, hun var akkurat slik. Hør på brutal_mann og bli kvitt henne.

 

Jeg grudde meg også til hver helg vi gikk ut, for jeg visste jeg ikke kunne stole på henne. Har du sett den musikkvideoen om heter "if I were i boy"? Skikkelig jentemusikk, men jeg var den mannen i videoen. Det er du også. Slå opp nå før hun puler kompisen din.

 

Er du heldig så kommer hun kanskje tryglende tilbake. Slik eksen min gjør nå. Ringer meg hver dag og er krangler med alle jentene jeg treffer på.

Lenke til kommentar

Jeg blir litt trist av denne kategorien jeg. Unnskyld at jeg sier det, men: Her er en masse nymoralistiske og selvrettferdige 16-17-åringer som skal lære jevnaldrende å takle samlivsproblemer. Og så kommer de med råd som "bli kvitt a" fordi hun kysset noen på fest...

 

Det er ikke sånn verden er skrudd sammen. Ingen forhold er en dans på roser, og "jeg sendte hu på dør, og er glad for det" er en setning som bare sies av halvgamle og ensomme menn etter den ørtende halvliteren på pub'en.

 

Hvis trådstarter faktisk er glad i dama så skal han satse på det. Nå er det bare unntakvis at folk på 16 og 18 fortsatt er sammen når de er 26 og 28, til det skjer det for mye i årene i mellom, og sannsynligheten for at man vokser fra hverandre er stor. Men det er ikke noe argument for ikke å prøve, eller for å ikke holde på det gode man har.

 

Det er ikke én "skyldig" part i denne saken, heller ikke to, men tre. Det største dillemmaet til trådstarter er ikke om dama er til å stole på, men om han klarer å stole på henne. Det sier han åpent: "Jeg hadde snakket med henne før hun dro på festen at jeg ikke stolte på ho, og at ho måtte bevise at jeg kunne stole på ho..." Beklager, men det er ikke slik det fungerer. Hun kan aldri få deg til å stole på henne om du ikke vil, og så lenge du har den instillingen kommer hun alltid til å måtte bevise noe. I så fall skjønner jeg godt at hun ikke vil fortelle om sine tidligere forhold.

 

Et forhold er ikke en eksamen, det er to mennesker som er glad i hverandre og har lyst til å være sammen. Det må være basert på tillit, ellers går det ikke. Sjalusi og usikkerhet er dårlig næring for et godt forhold. Tilslutt skal det ikke noe mer til enn en uskyldig klem før du klikker.

 

Det er med din egen holdning du må starte. Enten får du bestemme deg for at du stoler på henne til det motsatte er bevist, eller så får du gjøre det slutt. Det ville være dumt, slik jeg oppfatter situasjonen, men om du ikke er istand til å stole på noen er det bedre å være ærlig om det, istedet for å legge "skylden" på dem. Så kan det hende at hun ikke viser seg tilliten "verdig", men den tid, den sorg. Et forhold er sin egen belønning, du investerer ikke mer enn du får tilbake, og om det en dag tar slutt har du ikke tapt de gode dagene du hadde. Derimot har du kanskje lært litt om "gi og ta"-delen av et forhold, og det kan være en god erfaring å ta med seg. Jeg var forelsket flere ganger i ungdommen, lenge før jeg traff hun jeg ble gift med. Men selv de ikke varte ville jeg ikke vært noen av dem foruten.

 

Så må du gjerne - som du sier du har - snakke ut med henne om dette, så hun er inneforstått med at du ikke liker det som hun kanskje oppfatter som uskyldig flørting. Men ikke gjør det til et spørsmål om at hun skal gjøre seg fortjent til din tillit. Da kommer du til å oppdage at hun snart tenker at "om han ikke stoler på meg, kan det heller være det samme", og så blir det hun som dumper deg og ikke omvendt. Dere trenger å bli enige om "reglene", men de må dere lage sammen.

 

En annen ting er at det høres ut som om hun fester mye uten deg. Kanskje savner hun at du er med? Det er ikke så festlig å gå ut alene og få en 30 minutters formaning på vei ut døren. Kanskje behøver hun ikke drikke så mye heller om du er med.

 

Så bør du ta en alvorsprat med kompisen din, og si at den slags tull ødelegger kameratskapet, og at du ikke vil miste ham som venn, men da må han slutte med å legge seg etter damer som er opptatt. Å banke ham opp, eller enda verre, få noen til å banke ham opp, er bare dumt. Hva skal det tjene til? Han liker tydeligvis dama di, og det er jo igrunnen et kompliment. Jeg skal åpent tilstå at jeg et par ganger var småforelsket i damene til kompiser, men det får man leve med. Man kan ikke få alt man begjærer, og det gjelder blant annet kameraters kjærester, om man fortsatt vil være kamerat med dem.

 

Så her har du et forhold som bør være basert på tillit, men som ikke er det, og en kompis som ikke respekterer spillereglene for et kameratskap. Begge deler må fikses, men de er ikke nødvendigvis samme sak. Å dumpe kjæresten fordi kameraten din legger an på henne er meningsløst, han kommer bare til å gjøre det samme med den neste dama du blir sammen med.

 

Det er mulig at det bare er meg, men jeg tror på det gamle ordtaket: "En knute på tråden er der for at du skal stoppe og tenke over hvor glatt det går ellers." Tro en gammel, gift mann med voksne barn: Skulle jeg fulgt de rådene som florerer her på forumet hadde jeg hverken vært gift eller hatt barn. Og jeg hadde ikke vært noe lykkeligere av det. Eieren av den lokale pub'en derimot... ;)

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Jeg skulle til å si at du måtte ta et alvorsord med han kompisen din, men leste litt mer grundig gjennom her nå. Kjæresten din er ganske barnslig av seg, og synes tydeligvis det er kjempegøy å drikke seg snydens kanon. Altså jeg liker å gjøre det a og til også, men ikke så mye at jeg mister fullstendig kontroll og ikke husker hvem kjæresten min er, og ihvertfall ikke begynner å kysse/pule på andre. Du bør ta en seriøs prat med både dama di OG kompisen din. At dama har vært flink de siste 3 gangene er jo vel og bra, men sørg for at det holder seg sånn. Og fortell gjerne at du ikke liker at hun er ute og drikker hele tida! Kan hun ikke gjøre noe annet i helgene liksom? Og han kompisen din, enten han er stygg eller ikke, har sjans eller ikke, så er det respektløst og dårlig gjort av han og holde på å ringe til damen din og spørre om å få sove der, og drive å prøve seg på henne hele tiden. Drit i å synes synd på han, at han ikke klarer å faktisk prøve seg på en normal måte på noen jenter som er single, det er ikke du og deres felles venner sitt problem!

Lenke til kommentar
Gjest Guest_sa_*
Det er ikke én "skyldig" part i denne saken, heller ikke to, men tre. Det største dillemmaet til trådstarter er ikke om dama er til å stole på, men om han klarer å stole på henne. Det sier han åpent: "Jeg hadde snakket med henne før hun dro på festen at jeg ikke stolte på ho, og at ho måtte bevise at jeg kunne stole på ho..." Beklager, men det er ikke slik det fungerer. Hun kan aldri få deg til å stole på henne om du ikke vil, og så lenge du har den instillingen kommer hun alltid til å måtte bevise noe. I så fall skjønner jeg godt at hun ikke vil fortelle om sine tidligere forhold.

Hei, og takk for svar alle sammen.

 

Tom, jeg sa til ho før hun dro på festen at nå får du bevise for meg at du er til å stole på. Vi hadde vært sammen 3 måneder da, og jeg hadde bestemt meg for at nå skal jeg la hun få en sjanse, og jeg skulle slappe helt av mens hun var på festen. Hele greia endte med at hun drakk for mye og kysset en gutt.

 

Så jeg prøve virkelig å stole på ho, men ble VELDIG skuffet etter dette..

 

Jeg har jo veldig lyst til å gjøre akkurat det samme igjen, gi henne en sjanse og ta livet helt med ro... Men frykter at akkurat det samme vil skje igjen.

Virker jo ikke helt som hun forstår meg, har liksom snakket med henne om dette tusen ganger, og forrige Fredag var hun ute igjen uten meg, og drakk sprit og ble temmelig full. Men hun oppførte seg fint da... Men er liksom en hvis sjanse HELE tiden, sånn som ho holder på at noe kommer til å skje engang...

Reiser som sagt mye, så får ikke vært med på alle festene. Håper bare ho vokser av seg fjortisdrikkingen snart, fordi jeg tror det vil bli veldig mye bedre da... Skal prøve å få ho til å drikke pils,ja. ;)

Lenke til kommentar
Det er ikke én "skyldig" part i denne saken, heller ikke to, men tre. Det største dillemmaet til trådstarter er ikke om dama er til å stole på, men om han klarer å stole på henne. Det sier han åpent: "Jeg hadde snakket med henne før hun dro på festen at jeg ikke stolte på ho, og at ho måtte bevise at jeg kunne stole på ho..." Beklager, men det er ikke slik det fungerer. Hun kan aldri få deg til å stole på henne om du ikke vil, og så lenge du har den instillingen kommer hun alltid til å måtte bevise noe. I så fall skjønner jeg godt at hun ikke vil fortelle om sine tidligere forhold.

Hei, og takk for svar alle sammen.

 

Tom, jeg sa til ho før hun dro på festen at nå får du bevise for meg at du er til å stole på. Vi hadde vært sammen 3 måneder da, og jeg hadde bestemt meg for at nå skal jeg la hun få en sjanse, og jeg skulle slappe helt av mens hun var på festen. Hele greia endte med at hun drakk for mye og kysset en gutt.

 

Så jeg prøve virkelig å stole på ho, men ble VELDIG skuffet etter dette..

 

 

Nok er nok. Jeg hadde aldri tolerert dette. Hun har fått sine sjanser og vist at hun ikke er til å stole på.... Alkohol eller ikke. Det er ingen unskyldning... Desverre.

Endret av Benor
Lenke til kommentar
Tom, jeg sa til ho før hun dro på festen at nå får du bevise for meg at du er til å stole på. Vi hadde vært sammen 3 måneder da, og jeg hadde bestemt meg for at nå skal jeg la hun få en sjanse, og jeg skulle slappe helt av mens hun var på festen. Hele greia endte med at hun drakk for mye og kysset en gutt.

 

Så jeg prøve virkelig å stole på ho, men ble VELDIG skuffet etter dette..

Du kan ikke tenke deg at hun kysset ham nettopp fordi hun hadde fått denne halvtimen med moralpreken på forhånd, da? Det viste jo nettopp at du ikke stolte på henne.

 

Man kan ikke kreve at noen gjør seg fortjent til tillit. De må gjøre det av egen fri vilje. Det er kanskje synd, men slik er det. Du må vise at du stoler på henne, uten betingelser, og det kan du bare gjøre ved å la være å signalisere at du egentlig ikke gjør det. Eller så får du være ærlig nok til å si at "Beklager, jeg fikser ikke denne festingen din. Hvis det er viktigere enn forholdet så får vi heller si takk og farvel."

 

En annen sak er at alkohol og 16-års gamle jenter ikke er noen god kombinasjon. Ikke 16-års gamle gutter for den saks skyld. Så hvis du ikke vil gå på disse festene selv, (noe som sikkert er fornuftig for din egen skyld), så sitter du ikke med de beste kortene på hånden når det gjelder å påvirke henne.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Du må iværtfall prate alvorlig med kompisen din. Jeg tror jeg har en lignende kompis, sån rent bortsett fra at det finns ikke ondt i fyren annent en når han blir litt hissig;) men ot.

 

Dette er vel egentlig en sak som dreier seg mer om deg og kjæresten din, en deg og din kamerat.

 

Ta en ordentlig alvorsprat med han. Vis han at DU mener allvor! Vis han gir deg svar som "Hva er det du prater om" eller lignende, så må du bare fortelle han om hvordan både du og de andre vennene dine oppfatter han, og hans væremåte mot kjærestene til andre.

 

Forstår han fortsatt ikke noe, tja... Gi han smekk! :!: Neida

Endret av Ole-ThInK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...