Gå til innhold

Anbefaling av RPG?


Anbefalte innlegg

Hei! Har ikke kjøpt noen nye RPGer siden Dungeon Siege 1&2 og lurer på om noen kan anbefale noen spill i samme sjangeren. Tenker da på de eldgamle tider og de episke konsekvenser ting hadde i disse to spillene. Liker den atmosfæren som er i disse spillene og ønsker å kjøpe et spill som gir omtrent den samme følelsen.

 

Takker for tips!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Witcher: Enhanced Edition. Helt sykt bra RPG. Det er ikke et rent hack'n'slash-RPG som Dungeon Siege-spillene, men jeg ser mer på det som et action-adventure-RPG. Sinnsyk atmosfære, grafikk og handling.

 

Vil du ha mer hack'n'slash-RPG så må du helt klart kjøpe Sacred 2. Jeg vil si at The Witcher og Sacred 2 er to av de beste spillene jeg har spilt i 2008.

Lenke til kommentar
Jeg er veldig fornøyd med Mount & Blade. Sykt kampsystem og følelsen av å lede en stor hær er veldig god. Bare last ned demoen fra steam se om du liker det.

 

 

second that :thumbup: sykt mye mods også så når du føler det blir kjedelig på orginalen kan du feks: laste ned 100års krigen, eller viking og det var en artig star wars mod der også :) last ned demoen og prøv: <------------------------>

 

 

edit: fucks med linken

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar
Jeg er veldig fornøyd med Mount & Blade. Sykt kampsystem og følelsen av å lede en stor hær er veldig god. Bare last ned demoen fra steam se om du liker det.

 

 

second that :thumbup: sykt mye mods også så når du føler det blir kjedelig på orginalen kan du feks: laste ned 100års krigen, eller viking og det var en artig star wars mod der også :) last ned demoen og prøv: <------------------------>

 

 

edit: fucks med linken

 

Last også ned Battlesizer til Mount and Blade, den gjør at du kan ha opptil 1000 soldater på slagmarken.

Lenke til kommentar
Jeg er veldig fornøyd med Mount & Blade. Sykt kampsystem og følelsen av å lede en stor hær er veldig god. Bare last ned demoen fra steam se om du liker det.

 

 

second that :thumbup: sykt mye mods også så når du føler det blir kjedelig på orginalen kan du feks: laste ned 100års krigen, eller viking og det var en artig star wars mod der også :) last ned demoen og prøv: <------------------------>

 

 

edit: fucks med linken

 

Last også ned Battlesizer til Mount and Blade, den gjør at du kan ha opptil 1000 soldater på slagmarken.

 

 

Men vær forsiktig med størrelsen... pcn kan lett kræsje ved for mange folk på en gang ;)

Lenke til kommentar
The Witcher: Enhanced Edition. Helt sykt bra RPG. Det er ikke et rent hack'n'slash-RPG som Dungeon Siege-spillene, men jeg ser mer på det som et action-adventure-RPG. Sinnsyk atmosfære, grafikk og handling.

 

Vil du ha mer hack'n'slash-RPG så må du helt klart kjøpe Sacred 2. Jeg vil si at The Witcher og Sacred 2 er to av de beste spillene jeg har spilt i 2008.

 

The Witcher er kult ja, men jeg ville ikke sakt at det er et RPG-spill som gir samme følelsen som DS1 og 2.

Kan si et par ting som jeg liker og ikke liker ved TW:

 

Possitivt:

- Du styrer karakteren som om det skulle vært fps noe som i seg selv er ganske kult for du får et ganske fett og til tider utfordrene kampsystem.

- Questene er lange og utfordrene og du former historen utifra hvilke valg du tar selv. Eksempelhvis hvilke personer du velger å tro på eller ikke.

- Grafikken er nydelig, stappfull av realistiske bevegelser og flotte teksturer.

- Utviklingsmulighetene er mange og det er mye å utforske.

 

Negativt:

- Det er ofte loading og det tar LANG tid!

- Mye av spilletiden går med på å løpe fra sted til sted, og sammen med loadinga da kan det være sykt irriterende til tider.

- Usynlige vegger er ikke akkurat noe det er lite av i spillet. "Oi, dit skulle jeg gjerne gått, men sorry, det går ikke ettersom det er en grasstust i veien.."

- Udefinerte quest kan også være negativt. Jeg husker i en av de første questene så fikk jeg i oppdrag å drepe noen vakter som hadde en nøkkel. De hadde jeg alerede drept da jeg kom inn i byen og derfor måtte jeg fortsette på questen men på en måte greie å snu om på hele løpet jeg hadde lagt opp til.

-

 

EDIT:

Skal ha et RPG i av DS typen er forslaget mitt:

- Sacred 2

- Never winter nights -serien

- Et spill jeg fant nå nyrlig som heter "Silverfall"

- Jeg regner med at du har tillegspakka til DS2?

Endret av Joney
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...