Gå til innhold

Pandemona, del 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Corleone: Absolutt. Kassen jeg hadde i tankene når jeg startet, og kassen sånn som den er idag ligner ikke overhodet. Det er utrolig hvordan fantasien setter inn når du står i verkstedet og ser mulighetene.

 

Når det gjelder EMI har jeg faktisk et lite problem, men det er vapochill-relatert, og har ikke noe med kassen og gjøre. Heldigvis har jeg fått løsningen på dette av Asetek, og skal modifisere det som trengs fortløpende.

Lenke til kommentar

Nydelig prosjekt! Holder på med å bygge et tre-kabinett selv, men det er mye mer slurvete laget enn dette. :)

 

 

Eneste problemet er at jeg ikke har noe til å feste HK på... Noen som vet hvor jeg kan få tak i en plate til H.K?

 

Jeg fikk en kamerat som jobba på en sveise-plass-ting, til å skaffe meg en aluminiumsplate, borte hull i den, og festa slike "knotter du skrur i og setter skruer i etterpå" med superlim. Ser ut til å funke greit, men har ikke fått testa det enda, pga. jeg ikke er ferdig.

Gleder meg til del 2!

 

-KrizzE

Lenke til kommentar

Den fixen for Vapochillen er enkelt nok forklart på hjemmesiden til Asetek. Vet ikke hvor mange som er interessert, men det dreier seg kun om å lodde på en kondensator på undersiden av temperaturmåler-pin'ene på undersiden av chillcontrol'en. ;)

 

Sånn, da var det oppklart. :woot:

Lenke til kommentar
Den fixen for Vapochillen er enkelt nok forklart på hjemmesiden til Asetek. Vet ikke hvor mange som er interessert, men det dreier seg kun om å lodde på en kondensator på undersiden av temperaturmåler-pin'ene på undersiden av chillcontrol'en. ;)

 

Sånn, da var det oppklart.  :woot:

 

Kanskje det er endra på i mitt, som ankom databutikken på Fredag. Jaja, får se når jeg får pakken og sammenligne med asetek`s guide.

Lenke til kommentar

Litt OT, men relatert.

 

Har i et par år nå gått med tanker om å lage kabinett selv, men ettersom jeg bor midt i byen etc. er plass til å arbeide og verktøyet som trengs mangelvare.

 

Men så skjønner ni; starter forhåpentligvis på mine fysikk-studier på uio til høsten, og når jeg var der oppe på blindern og gikk meg vill for noen uker siden (åpen dag), sto jeg plutselig ansikt til ansikt med et vindu til en eller annen "underetasje" av fysikk-bygningen. Og hva så jeg ikke der, annet enn en fullt utstyrt, kall det sløyd. Er dette utstyret noe jeg vil ha full adgang til?

 

Håper noen vet noe om dette, for forhåpningene mine gikk mildt sagt gjennom taket når jeg så dette. Og det sier ikke så rent lite, med tanke på at jeg jo som sagt var utendørs da denne åpenbaringen fant sted.

 

Thomas

 

ps

 

Looking good

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Hei,

 

Jeg lurte på om jeg ikke skulle mekke meg et slikt et, men bare et smalere og et høyere da :p Men det er et par ting jeg lurer på og det lyder som følge; Hvor kan jeg få tak i den platen jeg må feste hovedkortet på??? Jeg vil ikke lage et selv og borre hull osv.. Noen som har link til et slikt et?? Jeg lurer også på hvor jeg får tak i den dere greien som man setter harddiskene i?? Microplex hadde slike før, men ikke nå lenger. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i slike?? Link?? Og hvor får jeg tak i alle rammene som skal hovedkortet skal inn i altså den rammen som er på baksiden på pcen?? Gjerne kom med link til hvor jeg kan få tak i en slik her også ;)

 

Takker så mye for hjelpen :thumbs:

Endret av OSTEBU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...